וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת חמאס בקהיר: תמסור את הסכמת הארגון לדרישות מצרים

שמעון סימן-טוב

27.3.2016 / 9:35

בראש המשלחת עומד הבכיר מחמוד א-זהאר, שאישר כי חמאס נענה לדרישות מצרים, אך סירב לפרט. לפי פרסומים קודמים, הדרישות המצריות כוללות את ניתוק הקשר עם "האחים המוסלמים" והגברת הפיקוח על הגבול עם עזה

עריכה: גדי וינסטוק

משלחת של ארגון חמאס הגיעה הבוקר (ראשון) לסבב פגישות נוסף בקהיר – כך מסרו גורמים בארגון לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. במסגרת המגעים בין מצרים להנהגת חמאס, נציגי הארגון הפלסטיני צפויים למסור לעמיתיהם המצרים את הסכמתם לתנאים לשיתוף פעולה, שהוצגו מוקדם יותר החודש בסבב פגישות קודם.

את משלחת חמאס מוביל בכיר הארגון מחמוד א-זהאר, שאישר כי חמאס נענה לדרישותיה של מצרים, אולם סירב לפרט על תנאי ההסכם. מפרסומים קודמים עולה כי הדרישות המצריות כוללות את ניתוק הקשר עם תנועת "האחים המוסלמים", פיקוח על הגבול בין מצרים לרצועת עזה ובלימת התנועה של חברי הארגונים הסלפיים מהרצועה למצרים.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורות ביטחוניים במצרים: "ביקור משלחת חמאס נכשל"
חמאס ביקש להפסיק את הריסת המנהרות ברפיח; קהיר: נבחן זאת
"אתם פוחדים מאתנו": למה המצרים עדיין שונאים אותנו כל כך?

עימותים בהפגנה במרכז קהיר למען שחרור הנשיא המודח מוחמד מורסי. ינואר 2014. רויטרס
חמאס יידרש לקטוע את הקשרים עם "האחים המוסלמים". הפגנה של תומכי מורסי בקהיר/רויטרס

מקורות בחמאס מסרו כי הארגון צפוי להציג בקרוב למצרים רשימת דרישות משלו. בין הדרישות, מעבר רפיח ללא נוכחותם של אנשי הרשות הפלסטינית, שחרורם של ארבעה אנשי חמאס המוחזקים במצרים וחזרת מצרים לתפקידה כמתווכת בין חמאס לישראל ולפתח.

בשבועות האחרונים פתח חמאס במבצע נרחב למעצר פעילים סלפים ברצועת עזה, במסגרת שורת צעדים שנועדו לרצות את השלטונות בקהיר. כמו כן, קמפיין שלטי חוצות שפורסם לאחרונה ביקש להבהיר לתושבי הרצועה כי "ההתנגדות לא מפנה את נשקה כלפי חוץ", בהתייחסות למצרים, וכי "המצפן פונה לעבר ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully