וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות ביטחוניים במצרים: "ביקור משלחת חמאס נכשל"

שמעון סימן טוב

15.3.2016 / 10:45

משלחת של 12 מבכירי הארגון נועדה בקהיר עם בכירים מצרים, אך לפי המקורות המאמצים לשיקום היחסים עלו בתוהו. זאת, לטענתם, משום שחמאס מסרב להודות במעורבותו ברצח התובע הכללי

עריכה: אביב אירגז

ביקור משלחת בכירי חמאס בקהיר שנערך השבוע ככל הנראה נכשל והחמיץ את מטרתו לישר את ההדורים בין הצדדים, שהיחסים ביניהם התערערו לאחרונה – כך מסרו מקורות ביטחוניים בכירים בקהיר לסוכנות הידיעות "מען". הבכירים טענו כי "חמאס לא חידש דבר בהודעתו כי ישתף פעולה בחקירת רצח התובע הכללי הישאם ברכא".

לדברי הבכירים יש בידיהם "ראיות חותכות לפיהן לוחמי חמאס היו מעורבים באימון הנאשמים ברצח. חמאס הכריז על נכונות לשתף פעולה, אך באותו הזמן מסרב להודות בעבירות". בנוסף לכך, העיתון "אל-חייאת" דיווח אתמול כי בפגישה דרשו הנציגים המצרים מחמאס להסגיר לידיהם את אנשי הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, שהיו מעורבים ברצח.

עוד בנושא:
חמאס ביקש להפסיק את הריסת המנהרות ברפיח; קהיר: נבחן זאת
מגעים לפיוס? משלחת של בכירי חמאס הגיעה לסבב פגישות בקהיר
מצרים מאשימה: חמאס היה מעורב בהתנקשות בתובע הכללי בשנה שעברה

ראש החמאס מוסא אבו מרזוק וראש הפת"ח עזאם אחמד בעת הגעת המשלחת הפלסטינית לקהיר על מנת לערוך משא ומתן על הארכת הפסקת האש, 13 אוגוסט 2014. רויטרס
אבו מרזוק בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס בקהיר, שנת 2014/רויטרס

המשלחת של ארגון חמאס נועדה השבוע בקהיר עם בכירים מצרים, וכללה 12 מבכירי חמאס, שבראשם סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק. הפגישה החשובה ביותר הייתה עם ראש המודיעין המצרי חאלד פאוזי. הביקור נערך בין היתר בשל פעילותה הנרחבת של קהיר נגד מנהרות ההברחה של חמאס באזור רפיח, במקביל לפעילות נגד "האחים המוסלמים", בעלי בריתו של חמאס במצרים.

רצח ברכאת המעיב על היחסים בין חמאס למצרים אירע בסוף חודש יוני האחרון, כשמכונית תופת שחנתה ליד ביתו בקהיר התפוצצה. בשבוע שעבר פרסמה מצרים סרטון שבו נראים אנשי "האחים המוסלמים" המודים בהתנקשות. על פי הודאותיהם, הם עברו אימונים והכשרה ברצועת עזה. לדבריהם, לאחר רצח התובע הכללי יצר איתם קשר מפעילם מטעם חמאס, קצין מודיעין של הארגון המכונה "אבו עומר". לטענתם הוא שיבח אותם על הפעולה, ואמר להם כי "זוהי רק ההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully