וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סגן מנהיג דאעש נהרג בתקיפה אמריקנית בסוריה

שר ההגנה האמריקני הודיע במסיבת עיתונאים כי המפקד, ששימש כשר אוצר, נפגע בתקיפה של חיל האוויר האמריקני בסוריה. המפקד הבכיר, שעונה לכמה כינויים, מוכר כעבד א-רחמן קדוואלי והיה ידוע כאיש הקשר למפקד הארגון א-בגדאדי

צילום רויטרס

מספר שתיים ב"מדינה האסלאמית" נהרג החודש בתקיפה אווירית בסוריה - כך הודיע היום (שישי) שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. המפקד הבכיר, שעונה לכמה כינויים, מוכר כעבד א-רחמן קדוואלי. הוא נהרג בתקיפה אווירית של חיל האוויר האמריקני.

אל-קדוואלי, שכונה גם חאג'י אימאם, היה שר האוצר של דאעש, שפיקח והיה אחראי על המימון הרשתי של הארגון. הוא גם ניהל את מבצעי היומיום עבור דאעש ושותפיו בסוריה, בעיראק ובלוב. הוא גם היה איש הקשר המרכזי למנהיג המסתורי של הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, שכעת נמצא בתקשורת מועטה עם הארגון.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פשיטה משטרתית בבריסל: שלושה חשודים בטרור נעצרו
המתקפה בבריסל: נעצר החשוד שתועד לצד המחבל המתאבד במטרו
פגישות בבית קברות והסיוע בטורקיה: 4 תושבי מזרח י-ם תכננו להצטרף לדאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבד א-רחמן קדוואלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פגיעה במנהיגות היא הכרחית, אבל רחוקה מלהיות יעילה", אמר קרטר במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי ארצות הברית "פוגעת בשיטתיות בבכירי דאעש". לדבריו, "אפשר להחליף מנהיגים, אך אלה היו בסביבה כבר זמן רב, הם בכירים ומנוסים. לכן, חיסולם הוא מטרה חשובה ומשיג תוצאה חשובה".

בדבריו התייחס קרטר גם למותו של אבו עומר א-שישאני, שכונה "שר המלחמה" של דאעש ונהרג בתקיפה אמריקנית מוקדם יותר החודש. א-שישאני נפצע קשה במתקפה בעיירה א-שדאדי שבאזור חסכה בצפון-מערב סוריה. לאחר כמה ימים, כך מעריכים האמריקנים, הוא מת מפצעיו. יחד עם א-שישאני נהרגו במתקפה האווירית עוד 12 לוחמי הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully