וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישות בבית קברות והסיוע בטורקיה: 4 תושבי מזרח י-ם תכננו להצטרף לדאעש

25.3.2016 / 11:55

לפי כתב אישום נגד ארבעה פלסטינים, בהם קרוב משפחה של בכיר חמאס אבו טיר, הם הקימו קבוצת לימוד המטיפה בעד הצטרפות ללחימה בשורות "המדינה האסלאמית" בסוריה. אחד מהם היה בדרכו למדינה המשוסעת אך חזר בגלל בעיות כספיות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

(אישום נגד שני תושבי הצפון בגין תכנון פיגועי ירי בהשראת דאעש, החודש)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד ארבעה תושבי מזרח העיר בגין תמיכה בארגון טרור על ניסיונם להצטרף ל"מדינה האסלאמית" (דאעש) ולהילחם בסוריה. לפי כתב האישום, הארבעה, בני 30-25, פעלו החל מהשנה שעברה בעד מטרה זו ואחד מהם אף יצא לטורקיה ונפגש עם גורם מתווך. אותו נאשם סיפר כי תכנן לבצע גם פיגועים בסמוך לנציגויות דיפלומטיות זרות בבירה.

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בעיר על ידי עו"ד אביעד דוויק בתום חקירת שירות הביטחון הכללי (שב"כ). ממנו עולה כי במהלך השנה החולפת ועד לינואר 2016 פעלו הנאשמים בדרכים שונות במטרה להצטרף לשורות הארגון הסוני, לרבות הקמת קבוצת לימוד המטיפה לאידיאולוגיה הקיצונית.

לקריאה נוספת:
מכה לדאעש בסוריה: צבא אסד נכנס לעיר שסימלה את הישגיו בסוריה
להיכנס למוח של דאעש: הרווח המודיעיני בלכידת המחבל מפריז
"מטוסי הצלבנים הורגים מוסלמים": דאעש בסרטון ראשון אחרי המתקפה בבריסל

מצעד ראווה של דאעש בסוריה. יוני 2014. רויטרס
פעלו בדרכים שונות כדי להצטרף לארגון הסוני. אנשי דאעש בסוריה/רויטרס

במסגרת קבוצה זו, לפי כתב האישום, לימד הנאשם לוקמאן עטון אידיאולוגיה התומכת בדאעש. בין היתר הם נפגשו בבית הקברות של שכונת צור באהר או בביתו של האחרון, ולמדו על הארגון, מטרותיו, פעולותיו והישגיו, לרבות באמצעות צפייה בסרטונים של המדינה האסלאמית ובהם תיאורי קרבות ומעשי רצח.

עטון הדגיש בפניהם כי עליהם להכין את עצמם ליציאה לסוריה כדי להצטרף ללחימה. עם זאת, במהלך אותן פגישות אמר להם כי הוא מתכוון להישאר בירושלים כדי לבצע פיגועים ואסף כספים למטרה זו. הוא ביקש מנאשם אחר, עבד אל-רחמאן אבו טיר, קרוב משפחה של בכיר חמאס מוחמד אבו טיר, לנסות לאחר הגעתו לסוריה לדבר עם הגורמים המוסמכים בדאעש במדינה המשוסעת, על מנת שאלה ישלחו כסף ואמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגועים.

עטון נפגש בטורקיה עם "יזן", שדרש 2,000 דולר עבור סיוע לחצות את הגבול. לבסוף חזר בגלל בעיות כספיות

באוגוסט האחרון יצא עטון לטורקיה, שם נפגש בעיר הסמוכה לגבול סוריה עם אדם המדונה "יזן". בפגישתם ביקש עטון שיסייע לו לחצות את הגבול מזרחה במטרה להצטרף לדאעש. יזן ביקש ממנו 2,000 דולר בעבור ההברחה, אולם לאחרון לא היה סכום זה והוא חזר על עקבותיו כעבור כמה ימים.

חצי שנה לאחר מכן, הגיע אבו טיר לנתב"ג במטרה להגיע לסוריה דרך טורקיה. הוא הצטייד ב-3,200 דולר במזומן עבור מטרה זו, אך נעצר בגבול על ידי המשטרה. נאשם אחר, בסאל טרשאן, הכין חודש לפני כן את חפציו עבור שהותו בסוריה ואף פתח דואר אלקטרוני חדש שבאמצעותו יוכל לשמור על קשר עם חבריו מהמדינה המתפוררת, אולם אביו גילה זאת עוד באותו היום ומנע ממנו לעזוב את המדינה. הנאשם הרביעי הוא יוסוף ג'עיוי.

הארבעה נאשמים בעבירות של ניסיון חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון חברות בארגון טרור, תמיכה בארגון טרור וניסיון יציאה שלא כדין. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully