וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס מטוס קל נהרג בהתרסקות בגליל המערבי

מטוס שהמריא מחיפה והקשר עמו נותק כעבור זמן מה התרסק באזור נחל צלמון סמוך לכרמיאל. על המטוס היה אדם אחד, שמותו נקבע על ידי צוותי ההצלה, בתום סריקות לאיתורו. אש התפשטה באזור בעקבות ההתרסקות

צילום: אדריאן הרבשטיין

גבר כבן 50 נהרג היום (שישי) בהתרסקות מטוס קל מדגם דיאמונד DA20 באזור נחל צלמון שבגליל המערבי בסמוך לכרמיאל. מסוק צבאי הוזעק למקום, וכן ניידת טיפול נמרץ של מד"א, אך כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו. המטוס המריא מחיפה והקשר עמו נותק כעבור זמן מה.

בשעות הצהריים התקבלה הודעה בדבר מטוס שהתרסק סמוך להר כמון. למקום הוזנקו שלושה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל מרכזי, שבנוסף לפעולות החילוץ, השתלטו על האש שהתפשטה באזור בעקבות ההתרסקות. "עם הגעתנו למקום ביצענו תחקור של האזרחים, הבטנו במשקפות ובאמצעותם הבחנו באובייקט במעלה ההר שנראה כמו שבר מטוס", סיפר מפקד המשמרת של צוותי הכיבוי, להב משנה מורדי נוימן. במקום האירוע נכחו גם מ"מ מפקד המחוז, מפקד התחנה האזורית וסגן מפקד התחנה.

משזוהה האובייקט, הוזנקו למקום שני צוותי כיבו נוספים שהגיעו מצדו השני של ההר. לפי מגן דוד אדום, נחסמה גישת למכוניות פרטיות לאזור. בשל תנאי גישה קשים מאוד החלו לוחמי האש לטפס במעלה ההר לטובת סריקה של האזור וניסיון לאתר את המטוס. כעבור זמן קצר דיווחו כי הם מזהים את שברי המטוס באופן וודאי וכי ישנו לכוד במטוס. "ידעתי שתידרש עבודה מאומצת לחילוץ, אנחנו מתורגלים בחילוצים מכל הסוגים אך זה ללא ספק אירוע מורכב שלא נתקלים בו כל יום", אמר נוימן, והדגיש את התנאים הקשים שבהם פעלו לוחמי האש.

לקריאה נוספת:
"קו דק בין גיבור לרוצח": חבריו של הלוחם שירה במחבל חוששים שיופקרו
פגישות בבית קברות והסיוע בטורקיה: 4 תושבי מזרח ירושלים תכננו להצטרף לדאעש
מרגיש שאתה יהודי? זה מספיק למדינת ישראל כדי להשקיע בך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כעבור זמן קצר עלו לאוויר מסוק משטרתי ומסוק צבאי שנקראו לסייע בחילוץ. במקביל, לוחמי האש ביצעו סריקות בשטח ההתרסקות כדי לשלול הימצאות מעורבים נוספים. כמה דקות לאחר שהחלו כוחות הכיבוי, הצבא והמשטרה בפעולות חילוץ של הלכוד, הוא חולץ ללא רוח חיים ופונה באמצעות המסוק הצבאי.

פרמדיק מד"א אדי קחלני סיפר: "הגענו עם ניידת הטיפול הנמרץ למרגלות ההר, שם נערכה הערכת מצב של כוחות החירום. הגישה למטוס הייתה קשה ומסובכת וכוח של חיל האוויר בסיוע מסוק הגיעו למטוס שהתרסק וחילצו גבר כבן 50. לאחר החילוץ נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסוק החילוץ של טייס המטוס הקל שהתרסק בנחל צלמון. אדריאן הרבשטיין
מסוק החילוץ, היום/אדריאן הרבשטיין

זו אינה הפעם הראשונה החודש שמטוס מתרסק בישראל. בתחילת החודש נפצע טייס בן 46 באורח קל לאחר שמטוסו התרסק בשדה פתוח במושב בני ציון שבשרון. הוא לא נזקק לפינוי, אך נחבל בגפיו.

חלקי המטוס שהתרסק בגליל המערבי ממזרח לכרמיאל, 25 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
חלקי המטוס שהתרסק, היום/אדריאן הרבשטיין
כבאית בסריקות לחיפוש אחר טייס שהתרסק בנחל צלמון, מרץ 2016. דוברות כיבוי והצלה צפון, מערכת וואלה! NEWS
כבאית בסריקות אחר הטייס. אזור נחל צלמון, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כיבוי והצלה צפון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקשר עם הטייס נותק לאחר המראתו מחיפה. מטוס קל מדגם דיאמונד DA20/מערכת וואלה, צילום מסך

(עדכון ראשון: 14:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully