וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "הסטודנט האיטלקי נרצח על ידי כנופייה שהתחזתה לשוטרים"

המשטרה בקהיר טוענת כי פענחה את מותו של ג'וליו רגאני, שנעלם ביום השנה להפגנות נגד מובארק ונטען כי עונה ונרצח על ידי שירותי הביטחון. בהודעה רשמית, נטען כי חפציו נמצאו ברשות "כנופיית פושעים" שחבריה נהרגו בחילופי ירי עם המשטרה

חפציו של ג'וליו רגאני שנמצאו בדירה בקהיר, 24 במרץ 2016. משרד הפנים של מצרים, אתר רשמי
הכנופיה "התמחתה בחיקוי שוטרים, חטיפת זרים ושוד". חפציו של רגאני שנמצאו על ידי השוטרים/אתר רשמי, משרד הפנים של מצרים

משטרת מצרים טוענת כי פענחה את מקרה הרצח של הסטודנט האיטלקי ג'וליו רגאני, בן 28, שנעדר החל מ-25 בינואר - יום השנה למחאה העממית שהחלה בשנת 2011 והביאה להפלתו של הנשיא חוסני מובארק - וגופתו נמצאה זמן קצר לאחר מכן. בהודעה שפרסם אמש (חמישי) משרד הפנים של מצרים, נמסר כי תיק ובו דרכון ותעודות שונות השייכות לרגאני נמצאו ברשות חברי "כנופיית פושעים" שהתחזתה לאנשי משטרה, וחבריה נהרגו אתמול בחילופי ירי עם כוחות הביטחון.

על פי ההודעה, כוחות המשטרה פעלו נגד אותה כנופייה, "שהתמחתה בחיקוי שוטרים, חטיפת זרים ושוד". תיק אדום שעליו רקום דגל איטליה נמצא בדירה בצפון קהיר השייכת לאחותו של אחד מחברי הכנופייה, ובו דרכון השייך לרגאני, כמו גם כרטיסי אשראי ושני טלפונים סלולריים ו"ארנק נשי", וחומר החשוד כחשיש. "צוות חוקרים מקצועי הוקם על מנת לפתור את התעלומה של כמה מקרי שוד אלימים וחיקוי של שוטרים", נמסר בהודעה.

עוד בוואלה! NEWS:
מעצרים חשאיים ומקרי מוות תמוהים: משטרת מצרים "יצאה משליטה"
מצרים: שר המשפטים התבטא נגד הנביא מוחמד - והודח
מצרים מאשימה: חמאס היה מעורב בהתנקשות בתובע הכללי בשנה שעברה

חפציו של ג'וליו רגאני שנמצאו בדירה בקהיר, 24 במרץ 2016. משרד הפנים של מצרים, אתר רשמי
"מעריכים מאוד את שיתוף הפעולה" של רומא. תעודת הסטודנט של רגאני שנמצאה על ידי השוטרים, אתמול/אתר רשמי, משרד הפנים של מצרים

כוחות הביטחון באיטליה קיבלו דיווח מיוחד על ההתפתחות לכאורה בחקירה. על פי ההודעה המצרית, בקהיר "מעריכים מאוד את שיתוף הפעולה" של רומא. גופתו של רגאני, שעליה התגלו סימני אלימות ועינויים קשים, נמצאה בצד הכביש בקהיר ב-3 בפברואר. ארגוני זכויות אדם טענו כי הוא מת בידי שירותי הביטחון המצריים, אולם הממשלה בקהיר הכחישה זאת. רגאני פרסם באיטליה מאמרים ביקורתיים נגד הממשל המצרי.

איטליה קראה למצרים להעביר לידיה את הראיות הקיימות בנוגע לחקירת מותו של רגאני. קהיר טוענת כי חוקרים איטלקים הוזמנו להשתתף בחקירה, אולם גורמים משפטיים ברומא טענו כי שיתוף הפעולה מוגבל, מכיוון שהמצרים לא מעבירים מספיק מידע. גורמי חקירה מצרים מסרו כי נתיחת גופתו של רגאני העלתה כי הוא נחקר במשך כמה ימים לפני שנהרג, מה שחיזק את ההערכה כי שירותי הביטחון המצריים הידועים לשמצה אחראים למותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת מחאה לאחר מותו של סטודנט איטלקי בקהיר, מצרים, 6 בפברואר 2016. AP
איטליה קראה למצרים להעביר לידיה את הראיות הקיימות/AP

"אנחנו אפילו לא יודעים את מי המשטרה הרגה", טען העיתונאי המצרי ואאל אסכנדר בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה להודעה שפורסמה. למרות ששמותיהם של חברי הכנופיה פורסמו, אסכנדר טען: "אם הם משקרים בנוגע לרגאני, הם משקרים בנוגע לזהותם של אלה שנהרגו".

פס זראטה, ידידה של רג'אני ופעילת זכויות אדם, הגדירה את הדיווח החדש "שקר מוחלט וטיוח של פשע מדינתי". גורמים רבים מחוץ למצרים מטילים ספק בגרסה הרשמית, וארגוני זכויות אדם רבים דיווחו על פערים בחקירה המצרית הרשמית.

הפגנת מחאה לאחר מותו של סטודנט איטלקי בקהיר, מצרים, 6 בפברואר 2016. AP
"שקר מוחלט". הפגנת מחאה לאחר מותו של רגאני/AP
ג'וליו רג'ני, סטודנט איטלקי שנרצח במצרים. טוויטר, צילום מסך
"אם הם משקרים בנוגע לרגאני, הם משקרים בנוגע לזהותם של אלה שנהרגו". רגאני/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully