וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שר המשפטים התבטא נגד הנביא מוחמד - והודח

14.3.2016 / 14:41

אחמד א-זנד התראיין לערוץ טלוויזיה במדינה ואמר כי היה כולא גם את הנביא לו עבר על החוק. השר אמנם התנצל מיד, אך ראש הממשלה החליט לפעול בנוקשות נגד ההתבטאות ולפטרו באופן מידי

שר המשפטים של מצרים, אחמד א-זנד, שהודח לאחר שקילל את הנביא מוחמד. טוויטר, צילום מסך
ראש הממשלה לא קיבל את התנצלותו. השר המודח א-זנד/צילום מסך, טוויטר

ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל פיטר אתמול (ראשון) את שר המשפטים אחמד א-זנד, לאחר שזה התבטא נגד הנביא מוחמד. שר המשפטים התראיין לערוץ טלוויזיה במדינה ביום שישי האחרון, ואמר במהלך הריאיון כי היה כולא גם את הנביא מוחמד לו עבר על החוק.

מיד לאחר מכן הביע א-זנד חרטה ואמר למראיין "שאלוהים יסלח לי". כמו כן, יום לאחר מכן הוא התראיין שוב לטלוויזיה והתנצל בפני תושבי המדינה על ההתבטאות. עם זאת, דבריו ככל הנראה לא שכנעו את ראש הממשלה שהחליט להדיח אותו לאלתר. "ראש הממשלה שריף איסמעיל הוציא צו המורה על פיטוריו של אחמד א-זנד", נמסר בהצהרת הממשלה מבלי להוסיף פרטים.

א-זנד, שופט לשעבר בבית הדין לערעורים, דיבר בגלוי רבות נגד תנועת "האחים המוסלמים" שהופלה מהשלטון באמצע 2013, ואף גינה את הדחתו של הנשיא חוסני מובארכ ב-2011. שופטים במצרים הוציאו הודעת גינוי להדחתו, וראש מועדון השופטים במדינה, עבדאללה פתחי, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי דבריו היו בסך הכול פליטת פה שהייתה יכולה לקרות לכל אדם. "השופטים במצרים כואבים על כך שאדם שהגן על המדינה ואנשיה מוענש בצורה שכזו", אמר.

עוד כתבות מהעולם:
"אחד הפיגועים הקשים שידעה טורקיה"; מניין ההרוגים עלה ל-37
מחאת ענק בברזיל: מיליונים יצאו לרחובות וקראו להדיח את הנשיאה
מבחן ראשון אחרי הסכם הגרעין: מועצת הביטחון תדון בניסויים של איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully