וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת ענק בברזיל: מיליונים יצאו לרחובות וקראו להדיח את הנשיאה

14.3.2016 / 10:09

המשטרה מעריכה כי שלושה מיליון בני אדם גדשו את רחובות הערים הגדולות וקראו לקונגרס לפעול להעמדה לדין של דילמה רוסף, שלטענתם אחראית למשבר הכלכלי החמור בעשורים האחרונים ואף מעורבת בשחיתות. "דילמה החוצה", קראו ההמונים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מיליונים גדשו אתמול (ראשון) את רחובות הערים בברזיל והפגינו נגד נשיאת המדינה דילמה רוסף, באחת המחאות הגדולות ביותר בהיסטוריה של המדינה. זאת, לאור המשבר הכלכלי החמור ביותר ב-25 השנים האחרונות, כמו גם הטענות לעבירות שחיתות שביצעה והחשדות למעשים אלה בקרב הנהגת המדינה ומקורביה של רוסף. ההפגנות נערכו בערים קטנות וגדולות כאחד - מהעיר מנאוס שביערות האמזונס ועד הבירה ברזיליה והעיר סאו פאולו.

המשטרה מעריכה כי שלושה מיליון אזרחים הפגינו בערים השונות. למרות שפעמים רבות הערכות אלה הן מוגזמות, אין ספק כי מדובר בהפגנה אדירה שלמחוקקים יהיה קשה להתעלם ממנה. הנשיאה חוזרת שוב ושוב על כך שהיא אינה מתכוונת להתפטר, והמפגינים קראו לקונגרס להעמיד אותה לדין ובכך לגרום להדחתה. סקרי דעת קהל מראים כי יותר מחצי מאזרחי ברזיל מעוניינים בהעמדה לדין של הנשיאה, שנבחרה מחדש ברוב זעום בשנת 2014.

עוד כתבות בנושא:
ברזיל: כתב אישום הוגש נגד הנשיא לשעבר לולה בגין הלבנת הון
ברזיל: הנשיא לשעבר חשוד בשחיתות - ומאיים על יציבות השלטון
"קרב שאסור להפסיד": ברזיל יוצאת למלחמה כוללת בנגיף הזיקה

הפגנת בברזיל נגד הנשיאה דילמה רוסו, סאו פאולו. 14 במרץ 2016. רויטרס
500 אלף איש הפגינו ברחובות. סאו פאולו, אתמול/רויטרס

כלי תקשורת במדינה העריכו כי 500 אלף איש הפגינו בסאו פאולו – ההפגנה הגדולה ביותר בהיסטוריה של העיר ומספר כפול מזה ששנרשם בהפגנה שנערכה לפני כשנה. בשדרות העיר, המוני מפגינים הלובשים את הצבעים הלאומיים - צהוב וירוק, קראו "דילמה החוצה" והניפו שלטים שבהם נכתב "הפסיקו את השחיתות". "המדינה נמצאת בקיפאון ואנו נלחמים כדי שהעסקים שלנו ימשיכו להתקיים" אמרה מוניקה גיאנה מיצ'לטי, בת 49, בעלת עסק קטן. "הגענו לשיא השפל".

מדובר בשיאו של גל מחאות אנטי-ממשלתי, שדווקא איבד את המומנטום בשנה שעברה אך התגבר בשל התהדקות הטבעת סביב מעגלה הפנימי של רוסף והאשמות בשחיתות. מעט לפני ההפגנות, המתח התגבר לאחר שהתביעה במדינה ביקשה לעצור את קודמה בתפקיד של רוסף והמנטור הפוליטי שלה, לואיז אינסיו לולה דה סילבה בגין הלבנת כספים. הבקשה עדיין נבחנת בבית המשפט.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחאת ענק: מאות אלפים הפגינו ברחבי ברזיל נגד השחיתות. רויטרס
"הפסיקו את השחיתות". סאו פאולו, אתמול/רויטרס
הפגנת בברזיל נגד הנשיאה דילמה רוסו, סאו פאולו. 14 במרץ 2016. רויטרס
תמונות סלפי בהפגנה בסאו פאולו/רויטרס
הפגנת בברזיל נגד הנשיאה דילמה רוסו, סאו פאולו. 14 במרץ 2016. רויטרס
המונים ברחובות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully