וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרב שאסור להפסיד": ברזיל יוצאת למלחמה כוללת בנגיף הזיקה

הנשיא רוסף הכריזה בנאום לאומה כי אלפי חיילים ועובדי ציבור יגויסו ויעברו בבתים ובמשרדים ברחבי המדינה כדי למגר את היתוש שמעביר את המחלה. "שתפו פעולה וגייסו את משפחותיכם וקהילותכם"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיאת ברזיל דילמה רוסף הכריזה הלילה (חמישי) מלחמה על היתושים האחראים להפצת נגיף הזיקה ברחבי המדינה. בנאום לאומה ששודר בטלוויזיה היא הודיעה כי מבצע מיוחד יתקיים ביום שבת הקרוב, שבו אלפי חיילים ועובדי מדינה יפעלו יחד כדי למגר את המזיקים בבתים ובמשרדים. רוסף אמרה כי רוב היתושים גדלים בתוך בתי תושבים או בסמוך אליהם.

בנאומה מסרה רוסף כי תקציבים פדרליים נוספים הוקצו למלחמה באדס המצרי, המין של היתוש המעביר את הנגיף, מאחר שמדובר בקרב "שבו אנחנו לא יכולים להפסיד". לדבריה, "על כולנו להשתתף בקרב הזה". היא הוסיפה כי "אנחנו זקוקים לעזרה ולרצון טוב מצד כולם. שתפו פעולה וגייסו את משפחותיכם ואת הקהילות שלכם".

הנשיאה עוד אמרה כי "אני אתעקש על כך מאחר שטרם פותח חיסון נגד הווירוס, ולכן הדרך היעילה היחידה לעצור את המחלה הזאת היא קרב עיקש נגד היתוש". רוסף ציינה כי היא רוצה לשלוח מסרי הרגעה לאימהות ולאימהות לעתיד. "נעשה כל שביכולתנו כדי להגן עליכן. נעשה הכול כדי להציע תמיכה לילדים שסובלים ממיקרוצפליס ולמשפחותיהם", הדגישה.

לקריאה נוספת בנושא
התפשטות הנגיף זיקה: מצב חירום הוכרז בארבעה מחוזות בפלורידה
מחקר ראשוני: החום והיובש הקיצוני בברזיל תרמו להתפרצות נגיף הזיקה

זחלים של יתוש ממין אדס מצרי, המעביר את נגיף הזיקה, במעבדה בברזיל, פברואר 2016. רויטרס
זחלים של היתוש ממין אדס מצרי שמעביר את נגיף הזיקה במעבדה בברזיל/רויטרס

הזיקה נחשב לגורם למומים מוחיים בקרב תינוקות. הווירוס מתפשט ברחבי יבשת אמריקה ובעקבות זאת הכריז השבוע ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום. ואולם, היום האשימו גורמים באו"ם ובארצות הברית את ברזיל בכך שהיא לא חולקת מספיק מידע ודגימות כדי לקבוע אם אכן הנגיף אחראי לגידול במקרים שבהם תינוקות נולדים עם ראשים קטנים מהרגיל.

הגורמים אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי החוסר במידע פוגע במאמצים לספק בדיקות, תרופות וחיסונים לזיקה. מעבדות מחקר בארצות הברית ובאירופה הבהירו כי הן זקוקות לדגימות מהתפרצויות קודמות של המחלה כדי לבצע מחקר מעמיק בנושא. לפי הערכות שונות, יידרשו כמה שנים כדי לפתח חיסון לנגיף ומדענים רבים מנסים לקצר את התהליך ולייצר כבר בחודשים הקרובים תרופות ניסיוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully