וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הנגיף זיקה: מצב חירום הוכרז בארבעה מחוזות בפלורידה

המושל ריק סקוט הכריז על צעדים מיוחדים שיינקטו באזורים שבהם אובחנו אנשים הנושאים את הנגיף. זאת, בשל נוכחותם במדינה של יתושי "אדס" המעבירים את הזיקה מאדם לאדם. "עלינו להיות מוכנים לגרוע מכל", אמר

צילום: דוד קורן. עריכה: ניר חן

מושל פלורידה ריק סקוט הכריז הלילה (חמישי) על מצב חירום בארבעה מחוזות שבהם אובחנו אנשים הנושאים את הנגיף זיקה. זאת, בשל העובדה שיתושי "אדס" שמעבירים את הנגיף קיימים בדרום-מזרח ארצות הברית, שם נמצאת פלורידה. ההצהרה מגיעה על על אף שבחורף תפוצת היתוש אינה רחבה, וכן למרות שעד כה לא היו דיווחים על הדבקה של בני אדם בארצות הברית דרך יתושים.

"למרות שבפלורידה ישנם כרגע תשעה מקרים של זיקה בלבד, וכולם נדבקו מחוץ לגבולות ארצות הברית, עלינו לוודא כי המדינה מוכנה להתפשטות הנגיף", אמר סקוט והוסיף: "רשויות הבריאות ימשיכו לשמור על קשר רציף עם משרדי הבריאות בכל מחוז ומחוז, כמו גם עם בתי חולים והמרכזים הפדרליים לבקרת מחלות ומניעתן. עלינו להיות מוכנים לגרוע מכל, למרות שאנו מקווים שהוא לא יגיע".

במסגרת צעדי החירום, סקוט הורה לרשויות הבריאות "לנקוט בכל צעד הכרחי כדי להגן על הציבור". כמו כן, גורמים ממשרד החקלאות יוכלו להכריז על פעולות מיוחדות כדי להביא להשמדת היתושים.

עוד כתבות בנושא:
מחקר ראשוני: החום והיובש הקיצוני בברזיל תרמו להתפרצות נגיף הזיקה
התפרצות נגיף הזיקה: אובחנה הדבקה ראשונה בתוך גבולות ארה"ב
משרד הבריאות לנשים ששבו ממדינות עם זיקה: לא להרות חודש אחרי הביקור

ריסוס נגד יתושי אדס, טגוסיגלפה, הונדורס, 30 בינואר 2016. רויטרס
גורמים ממשרד החקלאות יוכלו להכריז על פעולות נגד היתוש. ריסוס נגד "אדס" בהונדורס/רויטרס

גורמים רשמיים במדינה חוששים כי יכולה להיות התפשטות, אם כי מוגבלת, בעת שמזג האוויר יתחמם. אתמול דווח על מקרה נדיר שבו הועבר הנגיף באמצעות יחסי מין בדאלאס שבטקסס – דבר שמהווה את מקרה ההדבקה הראשון בתוך גבולות ארצות הברית. עם זאת, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן טרם בחן את סיבת ההידבקות.

בתוך כך, יו"ר ארגון הבריאות הפאן-אמריקני (PAHO), קריסה אטיין, הודיעה כי יש להשקיע משאבים נוספים במהירות כדי להילחם בהתפשטות הנגיף. את הדברים אמרה אטיין מול שרי הבריאות של אמריקה הלטינית העורכים פגישת חירום באורוגוואי. היא אף הדגישה כי כל מדינה באזור צריכה להקצות כספים נוספים למאבק ביתוש "אדס".

בנוסף, חברת התעופה האמריקנית "יונייטד איירלינס" הודיעה לעובדותיה שנמצאות בהיריון או שמתכנות להיכנס להיריון שלא לטוס לדרום אמריקה מחשש להידבקות בזיקה, העלול לגרום למומים מולדים. "אנו חוששים לבריאות צוות האוויר", אמרה שרה נלסון, נשיאת ארגון הדיילות הבינלאומי כתגובה לצעד של החברה. "המהלכים שננקטו הם חשובים". במקביל, החברה וחברות תעופה נוספות בארצות הברית מציעות החזר כספי לנוסעים שיבטלו את נסיעתם לאזורים הנגועים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת עיתונאים שכונסה שלשום במטה ארגון הבריאות העולמי בז'נבה, הכריזה מנכ"לית הארגון מרגרט צ'אן כי "יש צורך בתגובה בינלאומית מתואמת" על מנת למגר את הנגיף ולהקטין את הסיכון לבני אדם ברחבי העולם. עם זאת, היא הבהירה כי לא נמצאה סיבה להגבלת התנועה למדינות הנגועות או הסחר עמן.

במקביל, הרשויות בברזיל הזהירו נשים בהיריון מלהגיע למשחקים האולימפיים הצפויים להתקיים הקיץ בריו דה ז'ניירו. "הסיכון, שהייתי מגדיר אותו כרציני, הוא לנשים בהיריון", אמר שר בכיר בממשל, ז'אק ואגנר. "לחלוטין לא מומלץ לנשים אלה להגיע למשחקים".

תינוק שנולד עם מום במוחו נבדק בבית חולים בברזיל בשל התפשטות נגיף "הזיקה", 27 בינואר 2016. רויטרס
תינוק שנולד עם מום בשל הידבקות אמו בזיקה/רויטרס

אתמול פרסם משרד הבריאות הנחיות לנוסעים למדינות שבהן מתפשט נגיף הזיקה. עיקרי ההמלצות כוללות הנחיה לנשים הרות, או כאלה שמתכננות להרות בקרוב, לשקול את דחיית נסיעתן לאזור שבו מתפשט הנגיף – בעיקר בדרום אמריקה ובמרכזה. לנשים שמבקרות באחת ממדינות אלה, הומלץ להימנע מכניסה להיריון במהלך ביקורן ובמשך ארבעה שבועות מרגע עזיבת האזור.

במקרים בודדים, כאמור, גברים שנדבקו בזיקה הדביקו את בנות זוגם ביחסי מין. לכן, לגברים המבקרים במדינות הנגועות הומלץ להשתמש בקונדום בעת קיום יחסי מין בזמן שהותם בהן, וכן במשך ארבעה שבועות מעת עזיבת האזור שבסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully