וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: כתב אישום הוגש נגד הנשיא לשעבר לולה בגין הלבנת הון

10.3.2016 / 5:07

לפי האישום שהוגש לבית המשפט בסאו פאולו, לולה דה סילבה גרף לכיסו כספים רבים מכספי חברת הדלק הממשלתית "פטרוברס". מוקדם יותר הציע אחד השרים ללולה להצטרף לממשלה ובכך לזכות בהגנה מסוימת

נשיא ברזיל לשעבר לואיז אינסיו לולה דה סילבה. 4 במרץ 2016. GettyImages
למשטרה יש די ראיות להעמדה לדין. הנשיא לשעבר לולה/GettyImages

כתב אישום הוגש הלילה (חמישי) לבית המשפט בסאו פאולו שבברזיל נגד הנשיא לשעבר לואיז אינסיו לולה דה סילבה בגין הלבנת הון. הגשת כתב האישום התאפשרה בתום חקירה של שנתיים על אודות טענות לשחיתות. פרקליטיו של לולה סירבו להתייחס לאישומים.

בשבוע שעבר נעצר לולה בחשד לשחיתות והלבנת כספים במסגרת חברת הדלק "פטרוברס" שבבעלות המדינה. זאת, לאחר שהפרקליטות במדינה הודיעה כי בידיה ראיות לכך שגרף לכיסו כספים רבים ומימן קמפיינים מכספי החברה הממשלתית.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
"פוטין עריץ": התנאים הקשים בכלא לא השתיקו את האסירה האוקראינית
חיל הים הרוסי מחפש חיילים חדשים: "5 דולפינים עם שיניים מושלמות"
צפו: ליקוי חמה מרהיב נחזה ברחבי אינדונזיה

נשיאת ברזיל דילמה רוסף. 4 במרץ 2016. AP
מסרה עדות מרצון במשטרה. דילמה רוסף/AP

הדבר הוביל גם לחשדות כלפי הנשיאה המכהנת, הנחשבת לממשיכת דרכו, דילמה רוסף, שככל הנראה הרוויחה מהעניין. בקרב האופוזיציה הברזילאית הופחה תקווה כי הם יצליחו להפיל את רוסף. עם התפוצצות הפרשה, מסרה רוסף עדות מרצון בתחנת המשטרה. לפי שעה, היא לא נעצרה כחשודה.

מוקדם יותר הלילה אמר פוליטיקאי ברזילאי ושר בממשלה, ריקרדו ברזאוני, כי לולה יוכל להצטרף לממשלה, דבר שיקנה לו הגנה מסוימת מפני העמדה לדין, מתי שיחפוץ בכך. "הכדור בידיים שלו", אמר ברזאוני. עם זאת, מקורבים לנשיא לשעבר טענו כי הוא דחה את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully