וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים הרוסי מחפש חיילים חדשים: "5 דולפינים עם שיניים מושלמות"

משרד ההגנה פרסם הודעה על מכרז מיוחד: דרושים שלושה דולפינים זכרים ושתי נקבות ללא ליקויים גופניים, כדי שיוכשרו על ידי חיל הים לביצוע משימות צבאיות. בעבר, הצליחו היונקים הימיים להטמין מטעני חבלה ולזהות מוקשים מתחת למים

להקה של שנים עשר דולפינים סמוך לחוף תל אביב, יולי 2011. דוקטור אביעד שיינין, מחמל"י, אוניברסיטת חיפה,
"האמריקנים היו הראשונים לעשות שימוש צבאי בדולפינים"/דוקטור אביעד שיינין, מחמל"י, אוניברסיטת חיפה

משרד ההגנה של רוסיה מעונין לרכוש חמישה דולפינים עבור משימות צבאיות – כך הודיעה אתמול (רביעי) הממשלה במכרז רשמי שפורסם. במכרז, על סך 1.75 מיליון רובל - 24 אלף דולר - דורשת רוסיה לספק את חמשת היונקים הימיים עד 1 באוגוסט לעיר הנמל סבסטופול שבחצי האי קרים, שם ממוקם בסיס של חיל הים. לפי ההודעה, הרוסים רוצים לרכוש שלושה דולפינים זכרים ושתי נקבות, ודורשים שיהיו לחמישה "שיניים מושלמות, ללא ליקויים גופניים".

לפי דיווח של גורם אנונימי לסוכנות הידיעות RIA במרץ 2014, לצבא רוסיה תכנית אימונים חדשה שצפויה להפוך את הדולפינים לחיילים נאמנים. בעבר, הצליחו היונקים הימיים לזהות צוללות, מוקשים מתחת למים ועצמים חשודים בסמוך לנמלים ואף להטמין מטעני חבלה בספינות האויב.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
צפו: ליקוי חמה מרהיב נחזה ברחבי אינדונזיה
דיווח: ראש יחידת הנשק הכימי של דאעש נתפס בפשיטה אמריקנית
"פוטין עריץ": התנאים הקשים בכלא לא השתיקו את האסירה האוקראינית

חיילים רוסים מחוץ לבסיס חי"ר אוקראיני. סבסטופול, חצי האי קרים, 4 במרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסיים מחוץ לבסיס שבעיר הנמל סבסטופול בחצי האי קרים/רויטרס

"האמריקנים היו הראשונים לעשות שימוש צבאי בדולפינים", אמר קולונל בדימוס ויקטור ברנדץ לסוכנות הידיעות הצרפתית. בנרדץ, שאימן דולפינים בתקופת השלטון הסובייטי ולאחריו, הסביר כי "כשהמודיעין הסובייטי גילה על המשימות שביצעו הדולפינים בשנות ה-60, הוא טיפל בבעיה".

מתקן האימונים בחצי האי קרים הוקם בשנת 1965 על ידי צבא אוקראינה, הוזנח לאחר התפרקות ברית המועצות ועל פי דיווחים – הדולפינים שהיו בשימוש הצבא נמכרו לאיראן. בשנת 2012 חודש המתקן של חיל הים אולם שנתיים לאחר מכן, עם המשבר החריף בין רוסיה לאוקראינה וההשתלטות על חצי האי, הועברו הדולפינים למוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully