וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי היה מאמין שמכינים כאן פצצות?": ביקור בשכונת המחבלים מבריסל

דנה ירקצי, שליחת וואלה! NEWS לבריסל

24.3.2016 / 0:46

תושבי שכונת שארבק השקטה, שהפכה תוך יממה לסואנת, התקשו להאמין שבאחד הבניינים תוכננו פיגועים בחסות דאעש. "אנחנו בשוק, זה אירוע חריג. אנחנו רק רוצים לחיות בשקט", אמר אחד השכנים. אחר האשים: "אימאמים מזוייפים ניצלו את זה שהם צעירים"

צילום: באמצעות אפליקצית וואוי עריכה: ניר חן

רחוב מקס רוז בשכונת שארבק בבריסל, שבה התגוררו האחים המחבלים ברכאווי, שתכננו וביצעו את הפיגועים בבריסל, היה אתמול (רביעי) סואן במיוחד. עשרות שכנים, תושבי האזור וסקרנים נוספים הגיעו לראות את הבניין הפינתי שבסוף הרחוב, שבו חיו השניים, וניסו לעכל שכאן חיו מחבלים שגרמו למותם של 31 בני אדם.

עטויה בחיג'אב יצאה מליכה, תושבת השכונה, מהבניין שנמצא מול הבניין שבו שהו המחבלים, יחד עם שתי בנותיה. "זה אזור מאוד שקט", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS, "מכרו את הבניין הזה, לכן כולם היו צריכים לצאת מפה. הופתעתי לגלות שאנשים גרים שם. חשבנו שאף אחד לא יכול לשכור פה". לדבריה, עצם העובדה כי המחבלים שהו בבניין בשכונה שלהם "מוציאה לנו שם רע". "אני תושבת ותיקה. אין פה בעיות. אנחנו לא כאלה ולא מקבלים את מה שהם עושים, אין לזה קשר לדת שלנו".

מתקפת טרור בבריסל || סיקור מיוחד:
ארדואן: גירשנו את אחד המחבלים לאירופה, בלגיה התעלמה מהתרעותינו
עשרות פניות לישראל בעקבות הפיגוע: עזרו לנו לאבטח את נמלי התעופה
התביעה בבלגיה: המחבל השלישי טרם אותר, נמצאה צוואה של אחד מהם

מלכיה, תושבת בשכונת שארבק בבריסל, שבה התגוררו האחים המחבלים ברכאווי. (צילום: דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei), ספק 500
"הנוכחות שלהם מוציאה לשכונה שלנו שם רע". מליכה, אתמול/ספק 500, (צילום: דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei)

למרות דבריה הנחרצים נגד מעשי המחבלים, אין זו הפעם הראשונה שבה שכונת שארבק הופכת לשם נרדף לטרור. בנובמבר האחרון שהה המחבל סלאח עבד א-סלאם, שלקח חלק במתקפת הטרור בפריז, בדירת מסתור בשכונה, לא הרחק מהדירה שבו התגוררו האחים ברכאווי.

בעקבות כך, הפכו הבניינים בשכונה ליעד עבור כוחות הביטחון הבלגיים והמשטרה המקומית ערכה פשיטות בדירות בשכונה בעקבות מידע מודיעני על פעילות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור. דירת המסתור של א-סלאם ברחוב הנרי ברגה עדיין מהווה יעד, הפעם לכלי התקשורת העולמיים שמבקשים לראות היכן הסתתר המחבל שעמד מאחורי הירצחם של 129 בני אדם.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
שכונת שארבק בבריסל בה נתפסו אתמול חומרי נפץ ודגל דאעש. באמצעות מצלמת וואווי, דנה ירקצי
"הם לא יודעים בכלל מה זו דת". חסן ובנו, אתמול בבריסל/דנה ירקצי, באמצעות מצלמת וואווי

"ההורים שלי הגיעו לכאן בשנות ה-60, אנחנו דור שני בבלגיה, אנחנו בלגים לכל דבר", אמר לוואלה! NEWS, חסן, תושב שארבק גם הוא. "זו שכונה מאוד רגועה ולכן זה אירוע חריג". חסן, שהיה מלווה בבנו, מסכים כי האירוע החדש מותיר שם רע לאזור ואף הוסיף: "גם לביטחון שלנו זה לא טוב. גרו לידי מחבלים. פורטוגזי קנה את הבניין, לא יודע איך הם השיגו את הדירה, אם הוא השכיר להם או שהם פלשו".

על התחושות בימים אלו, העיד חסן כי הוא ומשפחתו בשוק. "אנחנו לא רגילים לראות עיתונאים ומשטרה בשכונה שלנו. מי היה מאמין שלמעלה בבניין היו פצצות? אנחנו רק רוצים לחיות בשקט. הם היו עבריינים, נכנסו למסגדים, אימאמים מזוייפים לימדו אותם מה לעשות, ניצלו את זה שהם צעירים, ושהם לא יודעים בכלל מה זה דת". חסן הוסיף כי המוסלמים מתנגדים לפיגועים שנעשים בשם האסלאם והביע את מורת רוחו על ההאשמה הכוללת כלפי הדת – "כשנוצרים עושים פיגועים, אז אומרים שכל הנוצרים אשמים? אלינו תמיד באים בטענות".

שכונת שארבק בבריסל בה נתפסו אתמול חומרי נפץ ודגל דאעש. באמצעות מצלמת וואווי, דנה ירקצי
"אני מאוד מפחד". הכניסה לבניין שבו גרו המחבלים, אתמול/דנה ירקצי, באמצעות מצלמת וואווי

לפתע, מהבניין שבו גרו שני המחבלים הגיח שכן שסיפר כי הוא מתגורר יחד עם אשתו בקומה הרביעית, אותה הקומה שבה שכנו המחבלים. "לא ידעתי שבדירה ממול מתגוררים מחבלים או שמכינים שם מטעני חבלה", אמר והוסיף בבהלה: "אני מאוד מפחד". הוא סיפר כי מדי פעם הבחין בדיירים, ששלשום התברר כי תכננו מתקפת טרור רצחנית. "יום אחד ראיתי אחד מהם בקצה המסדרון. הוא היה רזה, עם זקן. אמרתי לו שלום, הוא הסתכל במבט כועס ולא ענה. מעבר לזה, כמעט ולא ראיתי אותם", תיאר, "האם נמשיך לגור פה? אני לא יודע, אצטרך להתייעץ עם אשתי".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully