וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא הנציבות האירופית לוואלה! NEWS: "נהיה חזקים יותר"

בריאיון בבריסל אמר הבכיר באיחוד האירופי כי בעקבות הפיגועים "חייבים לחזק את המודיעין, ולהחליף מידע בין מדינות כדי למנוע תקיפות כאלה בעתיד". בקהילה היהודית מורגשת כוננות מוגברת: אירוע קריאת מגילה בבית הכנסת הגדול יתקיים במתכונת מצומצמת. דיווח לאולפן

עריכה: ניר חן

סגן נשיא נציבות האיחוד האירופי, מרוש שפסוביץ', אמר היום (רביעי) בריאיון לוואלה! NEWS כי מתקפת הטרור בבריסל אתמול הייתה "מתקפה על האיחוד האירופי, על הדמוקרטיה, על אורח החיים שלנו ועל הערכים האירופים". הפיגוע במטרו אתמול התרחש סמוך למשרדי האיחוד בבירה הבלגית. לדבריו, "חייבים לחזק את האחדות שלנו, לחזק את המודיעין, ולהחליף מידע בין מדינות כדי למנוע תקיפות כאלה בעתיד".

שפסוביץ' ציין בריאיון כי אירופה עוברת תקופה קשה. "אירופה מעולם לא עברה כאלה משברים שנופלים עליה בזה אחר זה", אך הסביר כי "האיחוד האירופי, שנבנה בשנים האחרונות, יעמוד במשבר הזה ואירופה תהיה חזקה יותר".

מתקפת הטרור בבריסל - סיקור מיוחד:
התביעה בבלגיה: המחבל השלישי טרם אותר, נמצאה צוואה של אחד מהם
"עכשיו נבין מה עובר עליכם בישראל": קריאת ההשכמה של אירופה
"לעולם לא נרגיש בטוחים": בלגיה התעוררה לבוקר שאחרי התופת

מלך ומלכת בלגיה, ראש ממשלת בלגיה, ראש ממשלת צרפת, נשיא הנציבות האירופית בדקת דומיה לזכר קורבנות מתקפת הטרור בבריסל. רויטרס
ראש הממשלה הבלגי מישל, המלכה מתילד, נשיא הנציבות האירופית יונקר, המלך פיליפ וראש ממשלת צרפת ואלס בדקת דומיה/רויטרס

בעקבות שני הפיגועים שאירעו אתמול בבריסל, בנמל התעופה ובמטרו, וגבו את חייהם של 31 בני אדם וגרמו לפציעתם של יותר מ-270, התקיימה היום האיחוד האירופי דקת דומיה לזכרם של הקורבנות ברחבת המשרדים הסמוכים לתחנת הרכבת בבריסל. המלך פיליפ והמלכה מתילד, ראש הממשלה שארל מישל, עובדי האיחוד האירופי ונציגים של ועדותיו השונות הגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון לזכר הקורבנות. הם הניחו פרחים לזכרם ועמדו בדממה במשך דקה, לעיני מאות אזרחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מלך ומלכת בלגיה, ראש ממשלת בלגיה, ראש ממשלת צרפת, נשיא הנציבות האירופית בדקת דומיה לזכר קורבנות מתקפת הטרור בבריסל. רויטרס
"האיחוד האירופי יעמוד במשבר הזה". דקת דומיה במשרדי האיחוד האירופי/רויטרס

דמיאן סושה, עוזר לחבר הפרלמנט במפלגה הסוציאלית, שהשתתף בטקס, סיפר לוואלה! NEWS: "אני מנסה לא לפחד, הם רוצים שנפחד אבל אני בטוח שאנחנו חייבים להיות חזקים ולהמשיך בחיינו באופן נורמלי".

כוננות מוגברת בקהילה היהודית בבריסל

מתקפת הטרור בבריסל והעלאת הכוננות בעיר בעקבותיה תפסו את הקהילה היהודית בעיר בהכנות לקראת פורים. בתי כנסת אובטחו על ידי חיילים וכמה חגיגות פורים בוטלו. לכבוד החג הייתה אמורה להיערך היום קריאת מגילה בבית הכנסת הגדול, אך מטעמים ביטחוניים, אסרה המשטרה על האירוע במתכונתו המקורית, והורתה לקיים את האירוע באופן מצומצם יותר.

אנדרטת רחוב לזכר הנרצחים בפיגועים בבריסל. רויטרס
משמרת זיכרון בזירת הפיגוע בבריסל/רויטרס
עמדת זיכרון במרכז בריסל, בלגיה. 22 במרץ 2016. AP
אירופה תהיה חזקה יותר/AP

"היה אמור להיות אירוע גדול עם קריאת מגילה בנוכחות כמה קהילות שהתאחדו בפעם הראשונה אבל בעקבות ביטול המשטרה", סיפר בעצב שלום ליברוב, מנהל הארגון היהודי-אירופי בבריסל. "כל קהילה תעשה את זה בנפרד ואנחנו נערוך אירוע מצומצם במרכז הקהילתי שלנו. אנחנו לא יודעים כמה אנשים יגיעו, אולי יפחדו להגיע למקום עם התקהלות", ציין.

גם בטי דן, מנהלת קק"ל בבריסל, סיפרה כי המשרד לביטחון קהילתי יהודי הורה היום לנציגות קק"ל בבלגיה לסגור את משרדיה מחשש לחיי העובדים. "משרד הביטחון נתן הוראה לסגור את כל הארגונים היהודים, אנחנו החלטנו לסגור את המשרדים של קק"ל וגם את נציגות קק"ל, זה מאוד חשוב לו, אנחנו לא רק ארגון קהילתי, אנחנו ישראלים וזה מסוכן", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איסור נשיאת נשק צעצוע לילדים. הודעה מהמשטרה לקהילה היהודית באנטוורפן/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות ביטחון בשדה התעופה הבינלאומי בבריסל, בלגיה. 23 במרץ 2016. רויטרס
כוננות מוגברת בנמל התעופה בבריסל/רויטרס
תחנת רכבת התחתית מלביק, בריסל בלגיה. 23 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
תחנת הרכבת מלביק, זירת הפיגוע השני בבריסל/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully