וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: עשרות נהרגו במתקפה אמריקנית על מחנה אימונים של אל-קאעדה

23.3.2016 / 4:07

הפנטגון דיווח כי במחנה שהותקף שהו כ-70 חמושים, ומסר: "חיבלנו ביכולת הארגון לאיים על אזרחים אמריקנים". השלוחה בחצי האי ערב, שהתבססה בתימן, נחשבת לפעילה והמסוכנת ביותר בארגון הטרור

תימן, אל קאעדה. רויטרס
הארגון נפגע מהמתקפות האמריקניות. לוחם אל-קאעדה בתימן/רויטרס

חיל האוויר האמריקני תקף מחנה אימונים של שלוחת ארגון אל-קאעדה בתימן – כך הודיע הלילה (רביעי) הפנטגון. מההודעה עולה כי במתקפה, שהוצאה לפועל באזורים ההרריים של המדינה, נהרגו עשרות מ-70 החמושים המתאמנים במקום.

"המתקפה מחבלת ביכולת הארגון להשתמש בתימן כנקודת מוצא למתקפות המאיימות על אזרחים אמריקנים, וממחישה את מחויבותנו להבסת אל-קאעדה והשמדת מקומות המסתור שלו", נמסר.

שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב, שהתבססה בתימן, נחשבת לזרוע הפעילה והמסוכנת ביותר בארגון הטרור. היא התפרסמה במערב בעקבות ניסיון פיגוע בערב חג המולד 2009 בטיסה של חברת נורת'ווסט איירליינס מאמסטרדם לדטרויט, ובאירוע אחר באותה שנה, שבו הקצין האמריקני נידאל חסאן ירה למוות ב-13 חיילים בפורט הוד שבטקסס. השלוחה גם קיבלה אחריות לטבח במערכת העיתון הצרפתי "שרלי הבדו", אף שישנם מומחים הסבורים כי היא שימשה השראה למחבלים בלבד.

השלוחה אומנם התרחבה לאחרונה בעקבות מלחמת האזרחים בתימן בין הלוחמים החות'ים והכוחות הנאמנים לנשיא עבד-רבו מנסור האדי, ואולם היא גם נפגעה מהמתקפות האמריקניות במדינה. גם התחרות עם שלוחות של ארגוני טרור אסלאמיים אחרים בתימן כנראה החלישה את כוחה.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה לראש ממשלת בלגיה: נמשיך להכות בדאעש למרות הפיגועים
נסראללה מאיים: "במלחמה הבאה עם ישראל נפגע בכור הגרעיני"
"המחבל מפריז תכנן להוציא לפועל פיגועים נוספים במהלך מנוסתו"

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully