וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "אירופה צריכה פחות ערכים ליברליים ויותר ביטחון לאזרחים"

22.3.2016 / 0:22

שר השיכון התייחס למתקפה בבריסל בריאיון לוואלה! NEWS וטען כי אירופה טרם מצאה את האיזון בין חופש הפרט לביטחון וכי מערך המודיעין שלה לא חזק דיו. "גם אם נלמדו לקחים, הפיגוע הבא לא יימנע בקלות". על "שוברים שתיקה": "לכבס את הכביסה המלוכלכת מול העולם זה חמור"

עריכה: ניר חן

שר השיכון יואב גלנט התייחס אתמול (שלישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לסדרת הפיגועים בבריסל שגבתה את חייהם של יותר מ-30 בני אדם, וטען כי אירופה עדיין לא הצליחה להסתגל ללחימה בטרור. לדבריו, אחת הבעיות המרכזיות היא "הגשרים החופשיים בתוך אירופה ובין אירופה לעולם כולו". לדבריו, "בניגוד לישראל, שמוגנת ומאובטחת, ובניגוד לארצות הברית, שהיא מדינה גדולה עם גבולות מוסדרים ומאובטחים, מחבל יכול להיכנס בגבול טורקיה ואחרי נסיעה של כמה ימים ניתן למצוא אותו בספרד. כאשר מחברים את המרכיבים האלה עם גורמים של טרור וחוסר במודיעין, מקבלים תוצאה בעייתית".

גלנט, ששוהה בימים אלה בוושינגטון לרגל הוועידה של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, התייחס גם לאיזון העדין הנוגע לשמירה על ערכי חופש הפרט יחד עם ביטחון האזרחים. "אחת החלטות המרכזיות בלחימה בטרור היא למצוא את הקו העדין בין ערכים דמוקרטיים לביטחון. ישראל מצאה את הקו ובוחנת את הנושא מחדש כל הזמן", אמר. "ארצות הברית נמצאת בתהליך של מציאת הקו - ובאירופה המציאות לא ברורה. לפעמים צריך לעשות מעשים שמנוגדים לערכים הליברליים שאירופה חיה ונושמת לפיהם, שיתנו חיים בטוחים לאזרחים".

טרור בבריסל - כותרות אחרונות
הכפפות, המחבל שברח וההתרעה מפני דאעש: מאחורי הטרור בבריסל
פשיטות נרחבות בבלגיה: פצצה ודגל דאעש נמצאו בדירה בבריסל
יעלון: המתקפה בבריסל – מלחמת עולם שלישית נגד ערכי המערב

יואב גלנט בוועידת נדלן גלובס. ניב אהרונסון
"אירופה צריכה להתאים את עצמה למציאות". גלנט/ניב אהרונסון
שוטרים מאבטחים תחנת רכבת בבריסל בעקבות הפיגועים בעיר. רויטרס
כוחות הביטחון ברחובות בריסל, אתמול/רויטרס

עוד אמר שר השיכון כי ארצות הברית הצליחה להציב רף אבטחה גבוה לאחר פיגועי התאומים ב-2001, אולם "אירופה נמצאת מרחק גדול מזה והם צריכים להתאים את עצמם למציאות". לדבריו, "לא תהיה ברירה לעשות את זה. גם לנקוט אמצעי הגנה וסינון שיפחיתו את זכויות הפרט, וגם לנקוט פעולות התקפיות נגד הטרוריסטים ולהגביר את מערך המודיעין. אני חושב שכעת יש מעגל פתוח. גם אם נלמדו לקחים מפריז ובריסל, הפיגוע הבא לא יימנע בקלות".

כפי שאמר גם שר הביטחון משה יעלון מוקדם יותר, גלנט טען כי מדינות המערב צריכות לשלב זרועות על מנת להילחם בטרור. "צריך שיתוף פעולה בינלאומי על מנת להגן על האינטרסים של כלל העולם החופשי, ובהם של ישראל. אני חושב שאנחנו בהחלט חווים פה מציאות קשה עבור אירופה. ישראל מנוסה בה שנים, ולכן היא מוכנה ומחוסנת בהתאם", אמר.

הנחת פרחים בבריסל לזכר קורבנות הפיגועים בעיר. רויטרס
"צריך שיתוף פעולה בינלאומי כדי להילחם בטרור". אזרחים אבלים בסמוך לזירת הפיגוע בבריסל/רויטרס

בתוך כך, גלנט התייחס גם לאמירה של יעלון על ארגון "שוברים שתיקה" השבוע, ולפיה אם הפיצו מידע מסווג – מדובר בבוגדים. "במילה 'בגידה' יש משהו מאוד סלקטיבי, אחרת אנחנו נייצר מציאות מאוד מורכבת ולמילים יש ערך", אמר גלנט. "במציאות שבה ישראל חיה יש מתח בין הערכים חופש הפרט וחופש הביטוי, למול ביטחון המדינה שעומד בראש סדר העדיפויות, וצריך למצוא נקודת איזון. אין ספק, 'שוברים שתיקה' הפרו את נקודת האיזון ואם יש להם מה לומר שיגידו לצה"ל, הוא יודע איך להשתפר ואיך לפעול. לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ ולהציג את צה"ל לעולם כגוף שלילי זה דבר חמור".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully