וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ עיכב תקדים של בית דין רבני: אביו של סרבן גט לא יישלח למאסר

22.3.2016 / 19:35

העונש הוטל על האב בידי בית דין רבני, לאחר שהורשע בכך שעמד מאחורי סירוב בנו לתת גט לאשתו במשך יותר מעשור. מדובר היה בעליית מדרגה במאבק של בתי הדין הרבניים בסרבני גט. עורך הדין: "כשיתגלו העובדות בג"ץ יבטל ההחלטה סופית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראה בעונש עליית מדרגה במאבק בסרבני הגט. בית הדין הרבני האזורי בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בג"ץ עיכב היום (שלישי) עד להודעה חדשה את העונש התקדימי – חודש מאסר לאיל הון חרדי-אמריקני, שהורשע כמי שעומד מאחורי סירוב בנו לתת גט לאשתו במשך יותר מעשור – שאותו הטיל בשבוע שבער בית הדין הרבני האזורי בתל אביב. הורי הבעל הסרבן טענו כי אין בסמכותו של בית המשפט להטיל מאסר על אביו של סרבן הגט.

בית הדין הרבני ראה בהחלטה נגד אב הסרבן עליית מדרגה דרמטית במאבקו נגד סרבני הגט, שכן עד כה מעולם לא הוצא צו מאסר נגד אדם שאינו המעגן עצמו. בפסק דין ייחודי ציין אב בית הדין, הרב שלמה שטסמן, כי "פרשת עיגונה המתמשך והאכזרי של התובעת היא אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים".

‏עורכי דינם של הורי הבעל, עו"ד אליעד שרגא ועו"ד יעל נגר, הביעו סיפוק רב מהחלטת נשיאת בית המשפט העליון. "החלטת בית הדין הרבני הייתה לא ראויה בכל אמת מידה משפטית ומוסרית. לא ניתן לתקן עוול בעוול, ולא ניתן להעניש אב על חטאי בנו. כשיצא המרצע מן השק ויתגלו כל העובדות, אין כל ספק כי גם בג"ץ יבטל את החלטת בית הדין הרבני באופן סופי ומוחלט", טענו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שיאנית הגירושים בישראל ב-2015 – תל אביב
הכפפות, המחבל שברח וההתרעה מפני דאעש: מאחורי הטרור בבריסל
"הכי טוב הומואים, לא צריך לשכב איתם": אישום נגד ניצב בדימוס דותן

הסרבן נטש את משפחתו לאחר שאשתו הפכה לנכה

הבן ואשתו הם חרדים שנישאו לפני 19 שנים והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כעשור הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה שבגללו נשארה נכה ומוגבלת. לאחר האירוע המוחי נטש הבעל את אשתו וילדיו בישראל וחזר לארצות הברית. מאז, הוא מסרב לתת לה גט.

מבדיקה שערך בית הדין בארצות הברית ובישראל עלה כי אביו של הבעל המעגן, איש עסקים עשיר, יחד עם אשתו, הם העומדים מאחורי העיגון. זאת, משום ששכנעו את בנם שלא לתת גט לאשתו. כשהגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, זימן אותם בית הדין הרבני למתן עדות ואף הוציא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ עד למיצוי העדות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully