וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "שוברים שתיקה": צה"ל החל לבחון איסוף חומרים מסווגים

22.3.2016 / 0:40

בהתאם להנחיית שר הביטחון, בצבא פתחו בבדיקה ראשונית של החומרים הקשורים לפעילות הארגון. בשבוע הקרוב צפויה להתקבל החלטה בנוגע להמשך הצעדים בנושא. "שוברים שתיקה": "מקפידים לפרסם רק חומרים שעברו את אישור הצנזורה הצבאית"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

בצה"ל קיבלו אתמול (שני) את הנחיית שר הביטחון משה יעלון לפיה יש לבחון את החשש לאיסוף חומרים מסווגים על פעולות הצבא, זאת על רקע פעילות ארגון "שוברים שתיקה". גורמים בצבא מסרו כי בשלב זה, מדובר רק בבדיקת חומרים וכי טרם נפתחה חקירה בנושא. על פי ההערכות, במהלך השבוע הקרוב צפויה להתקבל החלטה בנוגע להמשך הצעדים בנושא.

שר הביטחון הורה ביום שישי לצה"ל לפתוח בחקירה לבדיקת הוצאת מידע מסווג מחיילים משוחררים על תקופת שירותם. זאת בעקבות התחקיר שפורסם בערוץ 2, ולפיו ארגון "שוברים שתיקה" אוסף לכאורה מידע מסווג על פעילות צה"ל כשהוא גובה עדויות מחיילים על שירותם. זאת, על בסיס עדויות מצולמות שתיעדו פעילי ארגון הימין "עד כאן". שר הביטחון הנחה כבר בעבר לעצור שיתופי פעולה של צה"ל עם הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
גלאון על סערת "שוברים שתיקה": "חלק ממגמה לסתימת פיות"
יעלון על "שוברים שתיקה": "אם עושים שימוש במידע מסווג - זו בגידה"
לבני: רדיפת שוברים שתיקה נועדה להסיט השיח מהמצב הביטחוני

שר הביטחון משה יעלון בבית ספר בגליל העליון. 21 במרץ 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"זכותו של כל אחד להתבטא, אלא אם יש בדברים פגיעה בביטחון המדינה". יעלון, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר אתמול התייחס יעלון לסערה סביב ארגון "שוברים שתיקה", בנוגע לתחקיר שלפיו פעיליו הוציאו מידע מסווג בכוונה מחיילים על מנת לפרסמו, וטען: "זכותו של כל אחד להתבטא, אלא אם יש בדברים פגיעה בביטחון המדינה". במהלך שיחה עם בני נוער במהלך סיור במועצה האזורית הגליל העליון, אמר: "בתחקיר נחשף ששואלים חיילים משוחררים שאלות שיש בהן סודות צבאיים ומידע מסווג. זה לא תקין. אם עושים בזה שימוש בחוץ זה חמור ביותר, ואם מפיצים את זה בחוץ, זו בגידה".

ב"שוברים שתיקה" הגיבו לדבריו של יעלון בנוגע לארגון, ומסרו כי "אזרחי מדינת ישראל מצפים משר הביטחון שלהם לספק להם ולילדיהם ביטחון ולא הסתה פוליטית שקרית ועלובה". עוד נמסר כי "בזמן שטרור משתולל ברחובות ואזרחים נדקרים ונפגעים בכל יום, שר הביטחון יעלון, שכל תפקידו הוא להגן ולשמור על ביטחונם, מסתער דווקא על חיילים ולוחמים אזרחי ישראל, חלקם הורים לילדים, שמתנגדים לכיבוש. 'שוברים שתיקה' לא מחזיק בשום סודות מדינה ויעלון הוא הראשון לדעת את זה".

דעה

תחקיר "שוברים שתיקה": הרבה רעש, מעט בשר

לכתבה המלאה
יולי נובק, מנכ"לית שוברים שתיקה, פברואר 2016. AP
"אין לנו מה להסתיר או ממה לחשוש". מנכ"לית "שוברים שתיקה" יולי נובק/AP

בתגובה לתחקיר חדשות 2, נמסר כי "ל'שוברים שתיקה' אין מה להסתיר או ממה לחשוש, שכן אנו מקפידים לפרסם אך ורק חומרים שאושרו על ידי הצנזורה הצבאית. ממשלת הימין מנסה להשתיק לוחמים ואזרחי מדינת ישראל שמתנגדים לכיבוש ולמדיניות הממשלה בשטחים, וזה צריך להדאיג מאוד את כל מי שחרד לדמוקרטיה ועתיד מדינת ישראל. צה"ל הוא צבא העם, לא צבא נתניהו ויעלון".

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully