וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התחקיר: יעלון הורה לחקור הוצאת מידע מסווג מחיילים משוחררים

לאחר התחקיר בערוץ 2, ולפיו "שוברים שתיקה" אוסף מידע מסווג מחיילים, שר הביטחון הנחה את צה"ל לפתוח בבדיקה. אמש הבהיר ראש הממשלה: "הגופים הביטחוניים בודקים את הנושא". תגובת הארגון: "צה"ל הוא צבא העם, לא צבא נתניהו ויעלון"

שר הביטחון משה יעלון באירוע של FIDF בארצות הברית. 15 במרץ 2016.. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אם התרחשו עוד מקרים שכאלה, הדבר חמור בהרבה". יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שר הביטחון משה יעלון הורה היום (שישי) לצה"ל לפתוח בחקירה לבדיקת הוצאת מידע מסווג מחיילים משוחררים על תקופת שירותם. זאת בעקבות התחקיר שפורסם אתמול בערוץ 2, ולפיו ארגון "שוברים שתיקה" אוסף לכאורה מידע מסווג על פעילות צה"ל כשהוא גובה עדויות מחיילים על שירותם. שר הביטחון הנחה כבר בעבר לעצור שיתופי פעולה של צה"ל עם הארגון.

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר, ומסר: "ארגון 'שוברים שתיקה' חצה קו אדום נוסף, כך על פי התחקיר הערב". הוא הוסיף כי "גופי החקירה הביטחוניים בודקים את הנושא".

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר כי "ראש הממשלה ושר הביטחון הופכים את שירותי הביטחון של ישראל וצה"ל לכלי פוליטי - זו חציית הקו האדום האמיתית והמסוכנת, ואת זה צריך לחקור. ל'שוברים שתיקה' אין מה להסתיר או ממה לחשוש, שכן אנו מקפידים לפרסם אך ורק חומרים שאושרו על ידי הצנזורה הצבאית. ממשלת הימין מנסה להשתיק לוחמים ואזרחי מדינת ישראל שמתנגדים לכיבוש ולמדיניות הממשלה בשטחים, וזה צריך להדאיג מאוד את כל מי שחרד לדמוקרטיה ועתיד מדינת ישראל. צה"ל הוא צבא העם, לא צבא נתניהו ויעלון".

עוד בוואלה! NEWS:
תחקיר: "שוברים שתיקה" אוסף לכאורה מידע מסווג על צה"ל
עקב חשיפת וואלה! NEWS: משרד המשפטים בודק מימון פרויקט "השתולים"
ריבלין בביקורת מרומזת על שוברים שתיקה: "דרך מעוותת לנהל דיון"

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"גופי החקירה הביטחוניים בודקים את הנושא". כנס של "שוברים שתיקה" באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

בתחקיר דווח כי לפי עדויות מוקלטות שהגיעו לידי חדשות 2, הראיון שנוגע לפעילות צה"ל בשטחים גולש לנושאים צבאיים מסווגים. כמו כן, אחת מפעילות הארגון, פרימה ביבס, סיפרה שנשלחה על ידי פעיל עבר בולט בארגון לשירות בצה"ל.

בעקבות הדברים מתחו ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר ואלוף פיקוד המרכז לשעבר אבי מזרחי ביקורת נוקבת על התנהלות הארגון. "הבאתה של חיילת בכדי לדלות מידע על הנעשה בצבא היא אירוע חמור", אמר מזרחי. "אם התרחשו עוד מקרים שכאלה, הדבר חמור בהרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully