וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על "שוברים שתיקה": "אם עושים שימוש במידע מסווג - זו בגידה"

21.3.2016 / 14:15

שר הביטחון שוחח עם בני נוער בגליל העליון, בין היתר, על התחקיר נגד ארגון השמאל ולפיו אנשיו אספו מידע מסווג על צה"ל כדי לפרסמו. בעקבותיו, הוא הורה לפתוח בחקירת הסוגיה. ח"כ פריג': "כמיטב מסורת הימין, יעלון מתיר דמם של 'שוברים שתיקה'"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (שני) לסערה הנוספת סביב ארגון "שוברים שתיקה" בנוגע לתחקיר לפיו הם הוציאו מידע מסווג בכוונה מחיילים על מנת לפרסמו. "זכותו של כל אחד להתבטא, אלא אם יש בדברים פגיעה בביטחון המדינה", אמר בשיחה עם בני נוער במהלך סיור במועצה האזורית הגליל העליון. "בתחקיר נחשף ששואלים חיילים משוחררים שאלות שיש בהן סודות צבאיים ומידע מסווג. זה לא תקין. אם עושים בזה שימוש בחוץ זה חמור ביותר, ואם מפיצים את זה בחוץ, זו בגידה. הוריתי לפתוח בחקירה לבדוק שלא נעשה שימוש במידע צבאי מסווג, בין אם על ידי שוברים שתיקה ובין אם על ידי החיילים המשוחררים שנשאלו".

בתחקיר דווח כי לפי עדויות מוקלטות שהגיעו לידי חדשות 2, הראיון שנוגע לפעילות צה"ל בשטחים גולש לנושאים צבאיים מסווגים. כמו כן, אחת מפעילות הארגון, פרימה ביבס, סיפרה שנשלחה על ידי פעיל עבר בולט בארגון לשירות בצה"ל.

שר הביטחון משה יעלון, מועצה אזורית הגליל העליון. 21 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
הורה על פתיחת חקירה שתבדוק את התנהלות הארגון. יעלון/אדריאן הרבשטיין

בעקבות דבריו של יעלון אמר ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ): "כמיטב מסורת הימין הקיצוני, גם שר הביטחון יעלון מתיר את דמם של פעילי 'שוברים שתיקה'. החוק הישראלי מטיל עונש מוות או מאסר עולם על בגידה, וזה גם המסר שיוצא מפיו של שר הביטחון שממהר לכנות אזרחים שומרי חוק 'בוגדים'. למרבה הצער לא מדובר כאן במקרה של בגידה במדינה, אל בבגידה של הליכוד בדמוקרטיה הישראלית. בניסיון למנוע ביקורת, להשתיק דעות שלא נכונות למשטר. אולי ברוח ההתקרבות של הימים האחרונים לטורקיה, ממשלת ישראל מבקשת להתקרב עוד יותר גם לדמוקרטיה הטורקית".

גם חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) התייחסה לדבריו של יעלון ואמרה: "דברי יעלון לפיהם שוברים שתיקה הם בוגדים זו התרת דם של אזרחים על ידי שר. הוא לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו אם חס וחלילה יהיו תוצאות אלימות לדברים. אני מודאגת לשלומם של אנשי שוברים שתיקה שהם אזרחים פטריוטים שפועלים למען דמותה המוסרית של ישראל וסיום הכיבוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"אזרחים פטריוטים שפועלים למען דמותה המוסרית של ישראל וסיום הכיבוש". כנס של "שוברים שתיקה" באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

בשיחה עם בני הנוער התייחס גם לפיגוע בטורקיה ואמר כי הוא "נובע מהשנאה התהומית כלפינו, מתפיסת עולם המשלבת דת ופוליטיקה, במטרה להשליט את הג'יהאד על העולם". כשהתייחס לכל הטרור, אמר יעלון כי הוא נובע קודם כל מהסתה, אך גם "מחינוך לשנאת ישראל ותרבות שמקדשת מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully