וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו עם רגל שבורה ולב שבור": מארגני הטיול לאיסטנבול מנסים לעכל

21.3.2016 / 14:10

נעמה פלד ודודי כליפא שארגנו את הטיול הקולינרי במסגרת בלוג האוכל הפופולרי שהם מנהלים, "בייגלה", עדיין הלומים במיטת בית החולים מהחוויה הקשה. "תמונות הזוועה חוזרות על עצמן, חלקי הגופות. ראיתי הכול", סיפרה נעמה

עריכה: גדי וינסטוק

"אנחנו מאושפזים בבית החולים עם רגל שבורה ולב שבור" – כך תיארה היום (שני) נעמה פלד את תחושתה לאחר פיגוע ההתאבדות שאירע בסיור שהיא ארגנה יחד עם בן זוגה, דודי כליפא, באיסטנבול. השניים, מנהלי בלוג האוכל הפופולרי "בייגלה", ארגנו לא אחת סיורים קולינריים ברחבי העולם וכעת מאושפזים בבית החולים איכילוב עם פציעות קלות. "זה קשה. אני עצובה מאוד. תמונות הזוועה חוזרות על עצמן. חלקי הגופות, אני ראיתי הכול. זו תמונה קשה. קשה לעיכול", חזרה פלד.

השניים נחתו אמש בטיסה של משלחת חיל האוויר מאיסטנבול והובלו מנמל התעופה בן גוריון הישר לבית החולים. "אני עדיין לא חושבת על אם אחזור לאיסטנבול", אמרה פלד. "אני חושבת על החברים שלי. על האנשים שעכשיו במצב קשה בבית החולים. זה עיקר המחשבות שלי. אני מתפללת שהם יצאו מזה בשלום כי מדובר באנשים יפים ומדהימים". היא הוסיפה כי יחד עם בן זוגה, הם עומדים בקשר רציף עם מי מהפצועים שבהכרה.

התופת באיסטנבות - עוד כותרות
בעלה של שמחה ספד לה ממיטת בית החולים: "אהיה חזק בשביל הילדים"
דיווח: המחבל מאיסטנבול עקב אחרי הישראלים מהמלון - והתפוצץ לצדם ברחוב
נרתמים, תומכים – ולא מדברים על ישראל: יהודי טורקיה חוששים מהטרור

נעמה פלד ודודי כליפא, מנהלי בלוג "בייגלה" שארגנו את הטיול לאיסטנבול שבו אירע הפיגוע. פייסבוק, צילום מסך
עומדים בקשר עם הפצועים. פלד וכליפא/צילום מסך, פייסבוק
פיגוע התאבדות באיסטנבול, טורקיה 19 מרץ 2016. רויטרס
"ראיתי הכול". כוחות ההצלה בזירת הפיגוע/רויטרס

על הדיווחים לפיהם המחבל זיהה את קבוצת הישראלים עוד מהמסעדה בבית המלון ועקב אחריה לרחוב איסתיקלאל כדי להתפוצץ, היא אומר כי היא דווקא לא בטוחה בהתמקדות שלו בישראלים. "אני לא יכולה לדעת אם זה נכון. הרחוב היה ריק והיינו הקבוצה הגדולה היחידה, הוא החליט להידבק אלינו", אמרה. "יכול להיות שגם אם היינו מדברים שבדית הוא היה מתקרב אלינו. אנחנו היינו ריכוז האנשים הגדול ביותר. בדרך כלל הרחוב הזה יותר עמוס".

לדבריה, השניים לא תיארו בכלל שאיסטנבול עלולה להיות מסוכנת להם. "לא חששתי ולא פחדתי. כבר עשינו שישה טיולים קולינריים כאלה לאיסטנבול וכמה פרטיים", אמרה. "זו לא מחשבה שעלתה לנו לראש. הרגשתי שם בטוחה מאוד, יותר מפריז, רומא והרבה מקומות אחרים. אני מסתובבת הרבה בעולם. זה יכול לקרות בכל מקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המחבל החליט להידבק אלינו כי היינו בקבוצה". התיירים הישראלים ברחוב איסתיקלאל בטרם הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
"זו לא מחשבה שעלתה לנו לראש"/רויטרס

כעת, הם צריכים להתמודד עם הלוויות של מי שבחרו לצאת איתם למסע הקולינרי המאורגן. השניים לא הספיקו להגיע מבית החולים להלווייתה של שמחה דמרי בדימונה, אך מתכוונים להגיע לשל אבי גולדמן ויוני שור. "שמחה האהובה והיקרה היא אישה מדהימה. טרפה את העולם, טרפה את החיים. אין הרבה נשים כמוה וזכיתי להכיר אותה", אמרה פלד.

"אתמול ראיתי בעיניים איש אחד מכוער שלקח את החיים של החברים שלי", כתבה אתמול בעמוד הפייסבוק שלה. "אבי, שמחה ויוני, אהובים חדשים שלעולם לא אשכח. המבט המתועב שלו נעוץ בי. הוא ישאר שם תמיד יחד עם החיוך היפה של החברים שלי".

מטוס חיל האוויר נוחת עם ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול. נתב"ג 20 במרץ 2016. רויטרס
"המבט המתועב של המחבל יישאר בי תמיד, עם החיוך היפה של החברים שלי"/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד לפיגוע, ואמר כי "גורמי המודיעין מבררים אם הפיגוע כוון נגד ישראלים". נתניהו הוסיף: "ממשלת ישראל דואגת לישראלים בסכנה בנפאל, בטורקיה ובכל מקום. יש מחויבות ליהודים שנמצאים בסכנה".

עמרי נחמיאס השתתף הכנסת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully