וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכתם את כולנו לעבריינים": קצינים זועמים על רפורמת השאלונים של אלשיך

21.3.2016 / 8:00

קצינים במשטרה יצאו נגד דרישתו של המפכ"ל החדש לענות על השאלונים, ובהם שאלות על טוהר המידות ועל עבירות קטנות. "אחרי 20 שנה שולחים לנו שאלונים? מה אנחנו, שפני ניסיונות?", כתבה אחת הקצינות - ותועמד לדין משמעתי

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

(אבי בניהו על השב"כיזציה של המשטרה בעידן אלשיך, בחודש ינואר)

"אחרי 20 שנה אתם שואלים אותנו האם שירתנו בצה"ל? מה אנחנו זונות? שפני ניסיונות?" – כך כתבה ש', קצינת משטרה בעלת השכלה משפטית המשרתת במחוז תל אביב על מדיניותו של המפכ"ל, רוני אלשיך, לחייב שוטרים לענות על שאלונים של תעסוקה מבצעית. ש' כתבה את הדברים בקבוצה סגורה של שוטרים בפייסבוק וביקשה להביע את תסכולה מהשינויים שעשה אלשיך בארגון מאז שנכנס לתפקידו. עקב הפרסום בפייסבוק, הוחלט להעמיד אותה לדין משמעתי.

"בגלל כמה עשבים שוטים הפכתם את כולנו לעבריינים?", כתבה ש'. "אחרי 20 שנה אתם שולחים לנו שאלונים של 'מועמד לגיוס'?. קוראים לזה ענישה קולקטיבית. ואתם יודעים מה? זה לא מתאים לנו. ממתי 'עננה' היא עובדה? על חזקת החפות לא שמעתם? ועל חוק יסוד כבוד האדם וחירותו לא שמעתם? ועל חוק יסוד חופש העיסוק?".

עוד בנושא:
בלי פוליגרף או ריאיון אישי: כך מינה אלשיך 37 קצינים בכירים
מבחן מהימנות ופוליגרף: המלחמה של אלשיך בעבירות המין יוצאת לדרך
במח"ש הבינו: לא ניתן להתעלם מרוח המפקד הסלחנית של אלשיך

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
השאלון עורר סערה בקרב כחולי המדים. אלשיך, בחודש ינואר/יואב דודקביץ'

ש' אינה הקצינה הראשונה שיוצאת נגד אותו שאלון שעורר סערה קשה בקרב כחולי המדים, שנאלצים בימים אלו לענות עליו. השאלון, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, הוא חלק ממגמת השב"כיזציה שמנהיג אלשיך במשטרה. בכל שאלון יש 300 שאלות, והזמן הניתן למענה על כל שאלה מוגבל לשניות ספורות. השאלונים בנויים משאלות על טוהר המידות, קיום קשרים אינטימיים בין קצינים לשוטרות, או באם אותם הקצינים ביצעו עבירות כגון נהיגה בשכרות או היו מעורבים בקטטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של ש' בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מגוחך שאני צריך להוכיח את עצמי לארגון שוב", אמר קצין בדרגת סגן ניצב באשר למענה על אותן שאלות. "המפכ"ל הפך את כולנו לחשודים בפוטנציה, ואת הארגון לכולו מזוהם. אי אפשר לזרוק את כל המשטרה למים".

ועדת השרים אישרה בדיקות פוליגרף למועמדים לתפקידים בכירים

על פי התכנית של אלשיך, שוטרים שייכשלו במענה על השאלונים יישלחו לבדיקות פוליגרף. עד כה, נושא הפוליגרף היה נתון לאישור הממשלה. גם לכך ניתנה אתמול גושפנקא כשוועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לבדיקה תעסוקתית במשטרת ישראל, שבמסגרתה יתאפשר לבצע בדיקת פוליגרף למועמדים לתפקידים בכירים ורגישים במשטרה.

לפי הצעת החוק, יחויב כל מועמד לתפקיד רגיש לעבור בדיקת התאמה תעסוקתית, לרבות מועמדים לגיוס, זאת על מנת להבטיח כי המועמדים מתאימים לתפקידם. לפי ההודעה של השר לביטחון הפנים, ארדן החליט על קידום הצעת החוק לאחר שהובא לידיעתו כי בעבר היו מקרים של גיוס שוטרים שלחלקם היה קשר עם גורמים עברייניים, או היו מעורבים בעבירות פליליות או משמעתיות, אך לא הורשעו בגינם.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך בטקס חילופי מפקד מג"ב. ניב אהרונסון
שוטרים שייכשלו במענה על השאלונים יישלחו לבדיקות פוליגרף. ארדן ואלשיך, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במשטרת ישראל מתקיים מזה שנים תהליך התאמה תעסוקתית סדור ומובנה על פי קריטריונים שנקבעו. במסגרת תהליכי שיפור השירות למען האזרח, לקחים שהופקו והתאמת הארגון להתפתחויות בתחום בעולם משאבי האנוש המודרני, הורחב תהליך ההתאמה התעסוקתית במטרה להבטיח שמתגייסים חדשים למשטרה, ושוטרים ושוטרות המשרתים בה, ינהגו בהתאם לערכים המובילים את הארגון, כגוף אוכף חוק, שאמור לשמש דוגמה ציבורית.

"התהליך כולל מספר שלבים, שעיקרם מענה על שאלון תעסוקתי משטרתי, מבדק מהימנות ממחושב אשר מהווה כלי סינון משמעותי לחריגות מן הנורמה והערכים הארגוניים, שיחה תעסוקתית ופוליגרף תעסוקתי ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully