וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודית ובתה רותם נפצעו קשה באיסטנבול: "שיקום ארוך לפניהן"

20.3.2016 / 21:30

יהודית שריג ורותם שוורץ נסעו לטיול קולינרי ונפצעו באורח קשה בפיצוץ. לאחר שהרופאים בטורקיה העניקו לאם טיפול מציל חיים, השתיים מטופלות בתל השומר והאב המודאג מתרוצץ בין החדרים. "דמעתי כשראיתי אותן - וקיבלתי החלטה לפנות אותן לארץ"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

האם והבת הישראליות שיצאו לטיול משותף באיסטנבול, לא יכלו לתאר שהן ייקלעו לזירת פיגוע התאבדות ויעמדו בסוף המסע הקולינרי שאליו יצאו, בפני שיקום ארוך. השתיים, יהודית שריג, סוכנת נדלן בת 58 ובתה רותם שוורץ, פסיכולוגית קלינית בת 32, מאושפזות במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר.

"לרותם חדר רסיס לגוף ופצע אותה לאורך החזה", סיפר אביה, צביקה שוורץ, בדמעות, כשיצא מאגף טיפול נמרץ שבו מטופלת אשתו לשעבר, והלך לעבר חדר הניתוח שבו מנותחת הבת רותם. "היא סובלת מפגיעה רב-מערכתית, פגיעה בסרעפת, יש לה שבר בגב, נשברו לה שתי חוליות ויש לה גם שבר ברגל. היא אמורה לעבור ניתוח והיא בהכרה".

על פי מנהל מערך הטראומה בבית החולים תל השומר, ד"ר יורם קליין, הטיפול שעברה האם בטורקיה היה נדיר ומאוד מאתגר מבחינה טכנית. לדבריו, "הרופאים ביצעו את הטיפול בצורה מדהימה" ובכך הצילו את חיי הפצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
"נמנעים מחיכוך ביטחוני": צה"ל הסיר סמלי חיל האוויר ממטוס המשלחת לטורקיה
רגעים לפני הפיגוע באיסטנבול: הישראלים תועדו במסעדה סמוכה
ארדואן לאחר הפיגוע באיסטנבול: "נילחם בטרור ולא ניכנע לו"

רותם שוורץ, פצועה בפיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. באדיבות המשפחה
צפויה לעבור תהליך שיקום ארוך. רותם שוורץ/באדיבות המשפחה

לדברי שוורץ, העובדה שבתו ואשתו לשעבר טסו לטורקיה לא הדאיגה אותו: "ידעתי שהן נוסעות לאיסטנבול אבל לא ידעתי מתי. לא חששתי, אני בעצמי הייתי באיסטנבול לפני שבועיים. אין מה להתעסק בעבר, מה שקרה קרה. אני נסעתי לשם וליוויתי אותן בהגעה לארץ". הוא הוסיף כי הישראלים קיבלו טיפול מסור מאנשי הקהילה היהודית באיסטנבול: "זו חבורה של אנשים מדהימים שעשו שם עבודה מצוינת. לכל אחד מאיתנו הוצמד מלווה מהקהילה, איש קשר שדובר גם אנגלית, גם עברית ומתרגם לטורקית מה שצריך. הם עשו עבודה יותר טובה ממשרד החוץ, קיבלנו מהם יותר פרטים ונתונים יותר מדויקים".

שוורץ החליט שלא להתייחס אל זהות המחבל שפורסמה היום בכלי התקשורת ולטענה כי הוא פעל בשירות ארגון "המדינה האסלאמית" (דעאש). "אין לי מושג וזה לא מעניין אותי, אני מטפל בתוצאות של הפיגוע", אמר. "אתמול בשעה 14:00 קיבלתי הודעה מאחת החברות שלהן, היא אמרה שהיה פיגוע והבנתי שיהודית ורותם שם, משם זה התגלגל. הבנתי שאין מה לנסות להשיג אותן ועובדה שגנבו להן את התיק עם הפלאפון, הטורקים הנחמדים האלה. החלטתי לעלות על מטוס ולהגיע לשם, הגעתי בשעות הערב. אני זה שקיבלתי את ההחלטה לפנות את שתיהן לארץ".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יהודית שריג, פצועה בפיגוע באיסטנבול, טורקיה.. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הרופאים בטורקיה הצילו את חייה. שריג/צילום מסך, מתוך פייסבוק

בתחילה הודיע משרד החוץ על השארתן של שתי מטופלות במצב קשה בטורקיה, אך לאחר סבב שיחות הוחלט על הבאת כל הפצועים לארץ במטוס חיל האוויר. על המפגש עם בתו סיפר שוורץ: "מה אפשר להגיד? ירדו לי דמעות. עכשיו אני גם דומע". הוא ביקש להודות לרופאים בבית החולים הטורקי ששיחזרו ליהודית את קנה הנשימה, וסיפר כי בקרוב ינסו להוציא את התומך שבו היא נעזרת, כדי להעריך את היכולת שלה לנשום בכוחות עצמה. "אני מקווה שהיא תתאושש. לאט לאט, אבל תתאושש", אמר. "רותם צפויה לעבור עוד לפחות שישה טיפולים והולכת לשיקום ארוך".

משלחת צה"ל להחזרת פצועים והרוגים מהפיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. דובר צה"ל
המשלחת להחזרת הפצועים מהפיגוע באיסטנבול, היום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully