וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לאחר הפיגוע באיסטנבול: "נילחם בטרור ולא ניכנע לו"

יממה לאחר הפיגוע הקטלני שבו נהרגו ארבעה בני אדם - בהם שלושה ישראלים, אמר הנשיא הטורקי כי מדינתו "תמשיך במסע להבסת כל אויביה". הוא יצא נגד מדינות המערב ותהה: "מדוע אתם מגנים רק פיגועים המתרחשים באזוריכן?"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נשא היום (שני) נאום לראשונה לאחר הפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול, שבו נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שלושה ישראלים. "נילחם בטרור ולא ניכנע לו" אמר הנשיא הטורקיה והוסיף: "נמשיך במסענו להבסת כל האויבים של טורקיה".

"אנו לא ניכנע בפני האג'נדה של הטרוריסטים ושל תומכיהם" הוסיף ארדואן בנאומו במהלך כנס חינוך באיסטנבול. "לא ניכנע לתכניותיהם ועוזריהם ומזימותיהם. אנו נישאר בדרך הפיתוח והקידום של מדינתנו ונשמור על אחדות עמנו".

ארדואן יצא נגד מדינות המערב, המגנות לדבריו פיגועים המתרחשים באזוריהן אך נמנעים מלגנות את מתקפות הטרור במזרח התיכון בכלל, ובטורקיה בפרט. "אני אומר למדינות המערב, מדוע כאשר נערכות מתקפות טרור בפריז אתם מגנים וכאשר המתקפות הן בטורקיה איננו שומעים את קולכם?"

עוד כתבות בנושא:
אבי ארגן לשמחה מסיבת הפתעה - אך כעת ייאלץ לשבת שבעה
"הטרור מכה בנו בכל מקום": גופות ההרוגים הגיעו לארץ
אחרי הפיגוע: ישראלים ממשיכים לטוס לטורקיה, אזהרת המסע הוחמרה

ארדואן: "הפעולות הברוטליות של רוסיה בסוריה מסייעות לארגוני הטרור הכורדיים". רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

בתוך כך, משחק דרבי באיסטנבול בין הקבוצות פרנבחצ'ה לגלאטסראיי שתוכנן להיערך הערב נדחה. זאת, לפי משרד מושל העיר, בשל "מידע מודיעיני רציני שהתקבל" על איום ביטחוני פוטנציאלי. רשת CNN בשפה הטורקית דיווחה כי האוהדים פונו מהאצדיון העירוני שבו היה צפוי להיערך המשחק.

מוקדם יותר נודע, לאחר בדיקת DNA, כי מחמט אזטורק, פעיל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בן 24 מגזיאנטפ שבדרום-מזרח טורקיה, הוא המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בשדרות איסתיקלאל שבלב איסטנבול.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית "דואן", דגימות DNA מהזירה הושוו לדגימות שנלקחו מאביו ומאחיו של אזטורק, שנעצרו במסגרת החקירה. בחקירתם, על פי הדיווח בעיתון הטורקי "קראר", טענו בני המשפחה כי אזטורק עזב את בית המשפחה בשנת 2013, וכי הם "לא בדיוק יודעים" מה עלה בגורלו מאז. אותות מהטלפון הנייד של אזטורק אותרו באזור הפיגוע אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס חיל האוויר נוחת עם ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול. נתב"ג 20 במרץ 2016. רויטרס
גופות ההרוגים שהושבו לנתב"ג, היום/רויטרס

בפיגוע ההתאבדות באיסטנבול אתמול נהרגו שלושה ישראלים – שמחה דמרי, בת 60 מדימונה, יונתן שור, בן 40 מקיבוץ קבוצת שילר, ואברהם גולדמן, בן 69 מהרצליה. עשרה ישראלים נוספים נפצעו בפיגוע והוטסו חזרה לישראל. בסך הכול נפצעו בפיגוע 36 בני אדם.

פינת זיכרון בזירת הפיגוע ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול, שבו נהרגו שלושה ישראלים, 20 במרץ 2016. רויטרס
פינת זיכרון באזור שבו אירע הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully