וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בהסדרי התנועה לקראת הלווייתו של מאיר דגן

20.3.2016 / 5:21

הלווייתו של ראש המוסד לשעבר תיערך בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי של ראש פינה. הוא יובא לקבורה בטקס צבאי מלא בליווי מטחי כבוד. המשטרה תחסום את הכבישים המובילים למקום, והגישה אליו תתאפשר רק באמצעות הסעות ייעודיות

עריכה: עומר שליט

(מאיר דגן נפטר, יום חמישי)

היום (ראשון) בשעה 15:00 תיערך בראש פינה שבגליל העליון הלווייתו של אלוף במילואים וראש המוסד לשעבר מאיר דגן. באירוע צפויים להשתתף פוליטיקאים בכירים וראשי מערכת הביטחון. דגן יובא לקבורה בטקס צבאי מלא בליווי מטחי כבוד. את ארונו יישאו שישה אלופי צה"ל ובכירים יישאו הספדים לזכרו.

ארונו של דגן יוצב החל מהשעה 09:30 במוסד למשך שעתיים. במקום ייערך טקס עם כל עובדי המוסד, שאליו הוזמנו גם גימלאי הארגון וראשי מוסד לשעבר. עובדי המוסד שיגיעו לטקס יוכלו לעבור על פני הארון לפני שיוטס לראש פינה. בטקס יישאו דברים ראש המוסד יוסי כהן, קודמו בתפקיד תמיר פרדו ונציג העובדים.

ביום חמישי, כמה שעות לאחר שדגן נפטר, נעשתה במקום הערכת מצב. בסופה הוחלט כי בשל הציפייה לכמות גדולה של משתתפים ובשל הרגישות הביטחונית, ביום ההלוויה תחסום המשטרה את הכבישים המובילים לבית העלמין, והגישה למקום תתאפשר רק באמצעות הסעות ייעודיות (שאטלים).

עוד על מאיר דגן:
ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך לעולמו בגיל 71
מהפצצת הכור בסוריה לחיסול אל-מבחוח: המבצעים שיוחסו למוסד תחת דגן
הנאום האחרון של מאיר דגן: "מפחד מהיעדר החזון ומאבדן הדרך"

הכנות להלווייתו של מאיר דגן בבית העלמין הצבאי בראש פינה. חזי שגב, מערכת וואלה! NEWS
הכנות להלווייתו של דגן בבית העלמין הצבאי בראש פינה, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, חזי שגב

ממחוז הצפון במשטרה נמסר כי החל מהשעה 12:00 ייחסם לתנועה לשני הכיוונים כביש ראש פינה צפת, שמספרו 8900. הכניסה לבאים מצפת תחסם בצומת נוף כנרת. השאטלים עבור משתתפי ההלוויה יצאו לבית העלמין הצבאי מהחניון המרכזי בסמוך למחנה הצבאי פילון, הממוקם בין קיבוץ עמיעד לבין מחלף אליפלט שעל כביש 90. המשטרה ביקשה ממשתתפי ההלוויה להקדים את הגעתם לחניון לטובת הסדר הציבורי.

במהלך היום תורגש נוכחות משטרתית מוגברת באזור לשם הסדרת התנועה בכבישים. עוד נמסר כי בכבישים המרכזיים שבאזור הצפון 65, 85 ו – 90, צפויים עומסי תנועה. מטעמי ביטחון, לא תתאפשר כניסה לבית העלמין עם כלי נשק ובמשטרה ביקשו מהמשתתפים להקפיד להפקיד את הנשקים לפני הגעתם לאזור. הסדרי התנועה המיוחדים צפויים להימשך עד תום ההלוויה, שצפויה להסתיים עד השעה 17:00.

הכנות להלווייתו של מאיר דגן בבית העלמין הצבאי בראש פינה. חזי שגב, מערכת וואלה! NEWS
אנשים רבים צפויים להגיע להלוויה. בית העלמין הצבאי בראש פינה, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, חזי שגב

מוטי חטיאל, מזכיר המועצה המקומית ראש פינה, שלח אמש הודעה לתושבי היישוב על הסדרי התנועה המיוחדים. "הודעתי לתושבים כי החל מהשעה 11:00 ייחסמו צירים ויורגשו שינויים בהסדרי התנועה" סיפר חטיאל בשיחה עם וואלה NEWS. "חוסר הנוחות יורגש במיוחד בשכונת הרחבה ד', שבה ממוקם בית העלמין הצבאי. באזור זה יותר מעבר רק לתושבי השכונה, בכפוף להצגת תעודה מזהה".

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך לעולמו ביום חמישי בגיל 71, בתום מאבק במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. בשנת 2012 אובחן דגן חולה בסרטן הכבד. לאחר מכן עבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס ואושפז בבית חולים במינסק במחלקה לטיפול נמרץ. עם מותו, הסכימה משפחתו לתרום את איבריו, מאחר שחתם על כרטיס "אדי" לתרומת איברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully