וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר טורקי נגד המערב: "לא מגנים כשיש הרוגים באנקרה ובעזה"

שר הכלכלה מוסטפה אליטאס טען כי מדינות העולם מתייחסות להרוגים במדינה רק כשמדובר באזרחיהן. זאת בעקבות הפיגוע באיסטנבול, שבו נהרגו ארבעה תיירים, בהם ככל הנראה שלושה ישראלים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"למערב לא אכפת בכלל שפצצות מתפוצצות באנקרה ובעזה" – כך אמר אמש (שבת) שר הכלכלה של טורקיה מוסטפה אליטאס, שהתייחס לגינויים שהשמיעו בעולם לפיגוע ההתאבדות שאירע היום בלב איסטנבול, שבמהלכו נהרגו ארבעה בני אדם – ככל הנראה שלושה תיירים ישראלים ותייר איראני – ונפצעו עוד עשרות תיירים נוספים. לדבריו, מדינות המערב מגנות את אירועי הטרור רק כשהם מכוונים כלפי אזרחיהן ולא נגד תושבי טורקיה או רצועת עזה.

דבריו נאמרו כמה שעות לאחר סערה שעוררה חברת מפלגת השלטון אירם אקטאס. "אני מקווה שהתיירים הישראלים שנפצעו ימותו", כתבה בחשבון הטוויטר שלה זמן קצר לאחר הפיצוץ. היא משמשת אחראית של יחסי ציבור ודוברות באגף הנשים בסניף המפלגה במחוז איופ שבאיסטנבול.

לאחר מכן היא מחקה את הציוץ, אולם הוא הספיק לעורר מחלוקת בטורקיה וביקורת מצד ישראל. האטיצ'ה יוצ'ל, יו"ר אגף הנשים במחוז איופ, אמרה כי המפלגה תנקוט את "הצעדים הדרושים" כדי להדיח את אקטאס. היא אף ציינה כי דבריה לא מייצגים את מדיניות המפלגה, והביעה את תנחומיה למשפחות הקורבנות.

(עכון ראשון: 21:47)

עוד כתבות בנושא:
הטיול הקולינרי לאיסטנבול נגמר באסון: "אבי לא יודע על מות אשתו שמחה"
דאווטאולו כתב לנתניהו: "שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים"
כלי תקשורת בטורקיה: שלושה ישראלים נרצחו בפיגוע באיסטנבול

זירת הפיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. רויטרס
הרחוב שבו אירע הפיגוע באיסטנבול, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully