וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאווטאולו כתב לנתניהו: "שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים"

20.3.2016 / 1:10

ראש ממשלת טורקיה שלח מכתב תנחומים לראש הממשלה נתניהו ובו ביקש להביע את צערו למשפחות ולעם ישראל. "המתקפה שאירעה היום הראתה לנו שוב כי הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס באופן תקיף נגד המטרות הבזויות של ארגוני הטרור", כתב דאווטאולו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו שלח אמש (שבת) מכתב תנחומים לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקש להביע את צערו בפני משפחות ההרוגים בפיגוע בטורקיה. "ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות האזרחים הישראלים שאיבדו את חייהם במתקפה המתועבת ולעם ישראל, ומאחל החלמה מהירה לפצועים", כתב דאווטאולו. הוא הוסיף כי "המתקפה שאירעה היום הראתה לנו שוב כי הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס באופן תקיף נגד המטרות הבזויות של ארגוני הטרור".

מוקדם יותר הוא גינה את הפיגוע שבו נרצחו ארבעה בני אדם, בהם ככל הנראה שלושה ישראלים, ואמר כי מדובר במעשה "בלתי אנושי", והוסיף כי אנקרה תמשיך במאבקה נגד "קני הטרור". לדבריו, "הם לא ישיגו את מטרותיהם באמצעות מתקפות מפלצתיות כאלה", מסר בהצהרה כתובה. "מאבקנו בטרור ימשיך באותה הנחישות עד שמעשים אלו ייפסקו לחלוטין".

הפיגוע באיסטנבול אירע אתמול סמוך לשעה 11:30 וגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, בהם שלושה ישראלים ואזרח איראני. במשרד החוץ אישרו כי 11 תיירים ישראלים נפצעו, בהם ארבעה קשה, בפיגוע והם פונו לארבעה בתי חולים שונים ברחבי העיר.

עוד באותו נושא:
פצועה ישראלית תועדה רגע לפני הפיצוץ בטורקיה: "זה נס שניצלנו"
חברת מפלגת השלטון בטורקיה: "מקווה שהישראלים שנפצעו ימותו"

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בפתח הפגישה לסיכום עסקת הפליטים בבריסל. 18 במרץ 2016. רויטרס
"אף מרכז טרור לא ישיג את מטרתו באמצעות מתקפות מפלצתיות כאלה". דאווטאולו, אתמול/רויטרס

מנהיגים רבים גינו את הפיגוע. נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ הביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות ואיחל החלמה לפצועים. שר החוץ הצרפתי ז'אן-מארק איירו גינה גם הוא את הפיגוע שאירע ברחוב איסתיקלאל, שנחשב מוקד תיירות באיסטנבול. "אני מגנה בחריפות את המעשה המזוויע ופחדני הזה, שגרם למותם של כמה בני אדם".

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר אתמול כי "מדובר בעוד מתקפת טרור המכוונת נגד אזרחים חפים מפשע בטורקיה, בעלת בריתנו". הוא הוסיף: "תנחומיי למשפחות הקורבנות ואזרחי טורקיה. לטרור אין כל הצדקה, ונאט"ו עומדת לצד טורקיה במלחמתה הנחושה בו". הקונסוליה האמריקנית באיסטנבול צייצה: "נעצבנו והוכינו בהלם לנוכח הפיצוץ באיסתיקלאל. אנחנו מתאבלים עם המשפחות על אובדנם, ומאחלים שהפצועים יחלימו במהרה".

(עדכון ראשון 21:25)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
"מתאבלים עם המשפחות על אובדנם". זירת הפיגוע באיסטנבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully