וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המפתיעה שגרמה לנציגי אסד לעכב את שיחות השלום בסוריה

הדרך לסיום מלחמת האזרחים עוד רחוקה, אבל השבוע נרשמה מחלוקת חדשה בין הצדדים שעלולה לפוצץ לחלוטין את הסיכוי לשלום במדינה - הזקן של נציג האופוזיציה, שלטענת נציגי אסד, משווה לו "מראה אסלאמי"

מוחמד עלוש נציג האופוזיציה לשיחות השלום בסוריה בז'נבה. רויטרס
האם הזקן שלו יסכל את השיחות? יו"ר משלחת האופוזיציה, מוחמד עלוש/רויטרס

הדרך לסיום מלחמת האזרחים בסוריה עוד ארוכה ועדיין נותרו לא מעט סוגיות שאינן פתורות. ואולם, השבוע עלה נושא חדש ומפתיע בשיחות בין הצדדים שעלול להכשיל את המשא ומתן – זקנו של ראש משלחת האופוזיציה הסורית.

עוד מראשית השיחות, שנערכות בתיווך בינלאומי בז'נבה, הבהירו אנשי משטר אסד כי הם מוכנים לקיים משא ומתן רק עם נציגי אופוזיציה פוליטית ולא עם "ארגוני טרור אסלאמיים קיצוניים", כלשונם. בשיחות משתתפים נציגיהם של פלגים שונים באופוזיציה ואנשי משטר אסד. החלוקה בין קבוצות המורדים השונות איננה חד-משמעית וישנה מחלוקת בין המדינות שמשתתפות בתהליך, בהן ארצות הברית, רוסיה וטורקיה, באשר לשאלה מיהם ארגוני הטרור ומיהן תנועות האופוזיציה הלגיטימיות.

עמדת דמשק בעניין קיבלה אתמול ביטוי מפתיע, כאשר ראש המשלחת מטעם הממשלה הסורית, בשאר ג'עפרי, הודיע כי אינו מוכן לדבר ישירות עם יו"ר משלחת האופוזיציה, מוחמד עלוש, עד שזה יגלח את זקנו. טענתו של ג'עפרי היא כי הזקן מקנה לעלוש "מראה אסלאמי". עלוש, מוסלמי אדוק, אמנם אינו לוחם בעצמו אבל הוא משתייך לארגון המורדים "ג'ייש אל-אסלאם" שפועל בדמשק.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
פוטין: "רוסיה מסוגלת להשיב את הכוחות לסוריה בתוך שעות"
סוריה: שלושה אזורים כורדים יכריזו על הקמת פדרציה בצפון המדינה
כשהשלד של אסד קם לתחייה: כישלון המודיעין - וההזדמנות הישראלית

בשאר ג'עפרי נציג ממשל אסד לשיחות השלום בסוריה בז'נבה. רויטרס
"לא נושאים ונותנים עם טרוריסטיים". ראש המשלחת מטעם הממשלה הסורי, בשאר ג'עפרי/רויטרס

"אנו לא נושאים ונותנים עם טרוריסטיים", אמר ג'עפרי והוסיף: "בטח לא עם הטרוריסט הזה. לא יהיו שיחות ישירות כל עוד הוא לא יתנצל ויגלח את זקנו". לא ברור אם הצהרתו של ג'עפרי, שמגדל זקן בעצמו, נועדה רק כדי להעליב את נציג האופוזיציה או שמשטר אסד אכן הציב קו אדום חדש וביזארי במיוחד לתחילת השיחות.

כך או כך, השיחות בז'נבה מדשדשות בשל חוסר הסכמה בין המעצמות בנושאים רבים ופערים גדולים בין האופוזיציה לבין נציגי אסד. המגעים מתנהלים באמצעות מתווכים של האו"ם שעוברים בין החדרים, היות שהצדדים לא מעוניינים לשבת סביב אותו שולחן.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully