וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "רוסיה מסוגלת להשיב את הכוחות לסוריה בתוך שעות"

סוכנויות הידיעות ודב גיל-הר

17.3.2016 / 14:39

נשיא רוסיה שיבח את הכוח שהשתתף במבצע במדינה המשוסעת ואמר כי המעורבות הרוסית "היוותה אימון טוב לצבא". במקביל, שגריר ישראל ברוסיה לשעבר הבהיר בריאיון לוואלה! NEWS: "רוסיה נשארת בשטח והם לא מסתירים זאת"

עריכה: ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי על אף הסגת רוב הכוחות הצבאיים מסוריה, מדינתו תהיה מסוגלת להשיב את הכוח "בתוך שעות". "במידת הצורך, ממש בתוך שעות, רוסיה מסוגלת לבנות את כוחה באזור בגודל פרופורציונאלי למצב, כמו גם להשתמש בכל האמצעים הנמצאים ברשותנו", אמר הנשיא הרוסי בטקס הענקת אות הצטיינות לכוחות שלחמו במדינה.

הוא שיבח את פעילות חיל האוויר הרוסי במדינה המשוסעת, וטען כי המבצע בסוריה הציג את "הכוח הרב של הצבא הרוסי", והיווה אימון יעיל לצבא הרבה יותר מקיום תרגיל נוסף. לדבריו, משרד ההגנה הרוסי השקיע במבצע 33 מיליארד רובל, כחצי מיליארד דולר. אותם כספים, לטענתו, "היו הכרחיים ומוצדקים ביותר".

"הדבר החשוב ביותר הוא שיצרנו תנאים למשא ומתן לשלום", הדגיש בהתייחסו לשיחות המתנהלות בימים אלה בין נציגי הממשל והאופוזיציה. "הצלחנו לקיים שיתוף פעולה חיובי עם ארצות הברית, כמו גם עם מספר נוסף של מדינות, ועם כוחות האופוזיציה בסוריה המעוניינים לעצור את המלחמה". הוא התייחס גם להפסקת האש שהחלה לפני כשבועיים ועדיין מחזיקה מעמד, למרות הפרות חוזרות ונשנות. לדבריו, אותם הגורמים שיפרו את הפסקת האש יוצאו ממנה באופן מידי.

עוד כתבות בנושא:
פוטין לריבלין: "אפגש עם נתניהו ונדון במצב הביטחוני במזרח התיכון"
"הנסיגה לא תחליש את אסד": רוסיה ממשיכה להוציא כוחות מסוריה
חיזבאללה נשאר בסוריה: "איך אפשר לסגת אחרי כל מה שהקרבנו?"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקבה,  22 בפברואר 2016. רויטרס
"נמשיך לתמוך בלגיטימיות של הממשל הסורי". פוטין/רויטרס

"אנו נמשיך לתמוך בלגיטימיות של הממשל הסורי", הדגיש. "הוא יקבל סיוע כספי, אמצעי לחימה, סיוע באימונים צבאיים, תמיכה מודיעינית וכן תמיכה ישירה מכוחות חיל האוויר הרוסי". "חיזקנו את צבא סוריה", הוסיף. "היום, הוא לא מסוגל רק להרתיע את הטרוריסטים, אלא גם לערוך מתקפות יעילות נגדם".

במקביל, מפקד חיל האוויר של רוסיה ויקטור בונדרב אמר בריאיון לעיתון מקומי כי נסיגת רוב הכוחות הרוסיים תושלם בתוך יומיים עד שלושה. בקרמלין הדגישו כי יישארו כוחות מסוימים בבסיס חמימים שבלטקיה וכן בבסיס הצי הרוסי בטרטוס. משרד ההגנה במוסקבה הבהיר גם כי יימשכו התקיפות האוויריות נגד ארגוני הטרור הפועלים במדינה, בהם "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בתוך כך, צבי מגן, שגריר ישראל לשעבר ברוסיה, התייחס היום בריאיון לוואלה! NEWS לנסיגה הרוסית המפתיעה, והביע ספק מכך שהמדינה אכן תשיג כוחות גדולים מהשטח. "לרוסיה יש 50 כלי טיס, כולל מסוקים, ובסיסים ומערך גדול שנשארים כולם", אמר. "רוסיה נשארת בשטח והם לא מסתירים זאת".

מגן התייחס להשפעה של המעורבות הרוסית בסוריה על ישראל, ואמר: "הבעיה הישראלית בסופו של דבר היא לא רוסיה עצמה, אלא הקואליציה שבראשה עומדת מוסקבה, הכוללת את איראן, חיזבאללה, המיליציות השיעיות וצבא אסד. ישראל הדגישה שלא תקבל את הדברים כפשוטם. חלק מזה נוגע להעברת נשק וחלק למניעת התבססותם של אותם הגורמים כבסיסי טרור נגד ישראל".

הנשיא ראובן ריבלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מרץ 2016. רויטרס
הביקור תוכנן לפני ההודעה על הסגת הכוחות". ריבלין ופוטין, אתמול/רויטרס

מגן ציין כי פוטין הסכים לדון עם ישראל במעורבות הרוסית, מפני שהדבר תואם לאינטרסים שלו. "פוטין עושה מה שטוב לו. פוטין רוצה שישראל תישאר ניטרלית ורואה בישראל מעצמה צבאית מובילה באזור שיכולה לקלקל מאזני כוחות", אמר. "ישראל בחרה בעמדה ניטרלית, ואם תצא מזה היא יכולה לעשות לפוטין נזקים גדולים. לכן יש הבנות משמעותיות וישראל נמצאת מחוץ לזירה הסורית".

מגן התייחס גם כמו גם לביקור של נשיא המדינה ראובן ריבלין במוסקבה. "הביקור של ריבלין תוכנן לפני ההודעה על נסיגת הכוחות בסוריה", הדגיש מגן. "ריבלין הגיע להפגנת ידידות ובדרך לביקור השתנו הנסיבות, ופוטין ציין כי על נושאים אלה ידבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully