וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנסיגה לא תחליש את אסד": רוסיה ממשיכה להוציא כוחות מסוריה

קבוצה נוספת של מטוסי קרב עזבה את שדה התעופה בלטקיה, כחלק מהמהלך של פוטין לצמצום הנוכחות הצבאית במדינה. במשרד החוץ הבהירו כי הצעד לא יפגע בשליט. איראן: המהלך היה בתיאום

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

קבוצת כלי טיס נוספת מחיל האוויר של רוסיה עזבה את שדה התעופה חמימים שבסוריה בדרכם לבסיס הקבע שלהם ברוסיה - כך מסר הבוקר (רביעי) משרד ההגנה הרוסי. בין המטוסים שעזבו היו מטוסי תובלה מדגם איליושין ומטוסי קרב מדגם סוחוי-25. זאת כחלק מהחלטתו של הנשיא ולדימיר פוטין להסיג את רוב הכוחות המוצבים בסוריה.

המהלך המפתיע של מוסקבה הגיע לאחר כחצי שנה שבמהלכה סייעה למשטרו של בשאר אסד להשתלט מחדש על שטחים נרחבים במדינה שאבדו לידי המורדים במהלך חמש שנות מלחמת האזרחים. ואולם, דוברת של משרד החוץ במוסקבה הבהירה היום כי הנסיגה לא תחליש את הדיקטטור.

בקרמלין אף הדגישו כי יישארו כוחות מסוימים בבסיס חמימים שבלטקיה וכן בבסיס הצי הרוסי בטרטוס. משרד ההגנה במוסקבה הבהיר גם כי התקיפות האוויריות נגד ארגוני הטרור הפועלים במדינה, בהם "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה.

מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי su-25 ממריא משדה התעופה בלטקיה כחלק מנסיגת רוסיה מהמדינה, 16 במרץ 2016. משרד ההגנה הרוסי, מערכת וואלה! NEWS
מטוס קרב מדגם סוחוי-25 ממריא מהבסיס בלטקיה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה הרוסי

אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי מטוסי קרב רוסיים תקפו עשרות פעמים יעדים של דאעש באזור העיר תדמור וסייעו לנאמני אסד להתקדם לעברה. נפילתה בידי הארגון בחודש מאי אשתקד הייתה נקודת שפל עבור השלטון בדמשק, שנסוג ממנה בבושת פנים.

עם הודעתו ביום שני על הנסיגה הצפויה, פוטין הבהיר כי הורה לבכירי ממשלו להאיץ את המגעים הדיפלומטיים לסיום המלחמה בסוריה. אתמול הודיע שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי כי יגיע למוסקבה בשבוע הבא, שם ידון עם הנשיא על הדרכים לפתרון המשבר בסוריה.

גם סטפן דה מיסטוריה, שליח האו"ם למדינה שמשמש מתווך בשיחות בין משטר אסד לאופוזיציה שחודשו ביום שני, בירך על המהלך של מוסקבה. לדבריו, "ייתכן שזאת ההזדמנות הטובה ביותר" לסיים את העימות שגבה את חייהם של בין רבע מיליון לכחצי מיליון בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טייס רוסי ששב מפעילות בסוריה מחובק במהלך טקס חגיגי בבסיס במחוז וורונז', 15 במרץ 2016. רויטרס
טייס רוסי ששב מפעילות בסוריה מחובק במהלך טקס חגיגי בבסיס במחוז וורונז'/רויטרס

גם באיראן, בעלת בריתן הקרובה של רוסיה וסוריה, רואים במהלך של פוטין מהלך חיובי שיתרום לשיחות השלום. בדומה להצהרות שנשמעו מדמשק, גם בטהארן טוענים כי הנסיגה הייתה ידועה להם מראש. זאת אחרי שהיה מי שגרס כי ההחלטה של נשיא רוסיה הגיעה ברקע משבר בתוך הציר, שכולל גם את חיזבאללה.

"הנסיגה של רוסיה מסוריה הייתה מתוכננת ומתואמת, והיא לא הגיעה בהפתעה", טען עלי שמחאני, מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי של איראן, בריאיון לערוץ טלוויזיה מקומי. לדבריו, הלחימה בסוריה לא הסתיימה ויועצים איראנים ורוסים ימשיכו לסייע לדמשק במאבקה נגד "ארגוני הטרור", מונח שבו משתמש הרפובליקה האסלאמית לתיאור כל קבוצות האופוזיציה למשטרו של אסד, בהן גם "המדינה האסלאמית".

(עדכון ראשון: 11:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully