וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: שלושה אזורים כורדים יכריזו על הקמת פדרציה בצפון המדינה

ההכרזה, שצפויה להתקיים בתום ועידה של נציגים כורדים בעיירה רמיילאן, עלולה לערער את המו"מ בין הממשל הסורי למורדים המתנהל בז'נבה. טורקיה, שחוששת שהצעד יתסיס את הכורדים בשטחה, גינתה את המהלך: "אין תוקף לצעדים חד-צדדיים"

עריכה: ניר חן

הכורדים בסוריה צפויים להודיע מחר על כוונתם להקים פדרציה כורדית בצפון סוריה - כך אמרו היום (רביעי) גורמים בכירים באזורים הכורדיים. לפי דיווחים שונים, הפדרציה תכלול שלושה אזורים שבהם רוב כורדי – ג'זירה, עפרין וכובאני, וההכרזה עליה תיעשה בתום ועידה של נציגים מאזורים אלה בעיירה רמיילאן שבמחוז חסכה, בצפון-מזרח סוריה.

המהלך עשוי לערער את המשא ומתן המתנהל בימים אלה בז'נבה בין הממשל בדמשק לארגוני המורדים, במטרה להביא לסיומה של מלחמת האזרחים המתנהלת במדינה בחמש השנים האחרונות. המיליציה הכורדית בסוריה (PYD), והזרוע הצבאית שלה (YPG) אינן משתתפות בשיחות, על אף הדרישה הרוסית לכך. זאת, בשל התנגדות טורקיה הרואה בהן ארגוני טרור.

עוד כתבות בנושא:
כשהשלד של אסד קם לתחייה: כישלון המודיעין - וההזדמנות הישראלית
"הנסיגה לא תחליש את אסד": רוסיה ממשיכה להוציא כוחות מסוריה
הנסיגה מסוריה והיום שלאחר המלחמה: פוטין וריבלין ייפגשו היום

בפעם השנייה: הכורדים כבשו את רכס הרי סינג'ר מידי דאעש. רויטרס
דגל הכורדים לאחר כיבוש עיירה בעיראק/רויטרס

ההכרזה על התכנית החדשה צפויה להכעיס את טורקיה, החוששת מהתעצמות הכורדית בסוריה ומההשפעה שלה על הכורדים שבשטחה. גורם רשמי במשרד החוץ של טורקיה גינה את ההכרזה הצפויה, ואמר כי "האחדות של אזרחי סוריה ושל שטח המדינה הוא דבר בעל חשיבות מרכזית בעינינו".

לדברי הגורם, "לצעדים חד-צדדיים אין תוקף בעינינו. על העם הסורי להחליט על המבנה המנהלי והביצועי במדינה, בהתאם לחוקה החדשה שתגובש במסגרת תהליך פוליטי". גם ארצות הברית גינתה את הצעד, ודובר מחלקת המדינה האמריקנית אמר כי וושינגטון לא תכיר בכל הכרזה על שלטון עצמאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ארדואן: "הפעולות הברוטליות של רוסיה בסוריה מסייעות לארגוני הטרור הכורדים". רויטרס
חשש בטורקיה מהמהלך הכורדי. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

שלושת האזורים שצפויים להרכיב את הפדרציה כבר מתנהלים בפועל כאוטונומיה, וככל הנראה אין כוונה להכריז על היפרדות מוחלטת מסוריה. סאלח מוסלים, בכיר ב-PYD, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההחלטה על ההכרזה עדיין אינה רשמית, אך יהיה זה צעד חיובי שדווקא ישמר את אחדותה של סוריה.

הכורדים בסוריה שולטים על רצועה ברוחב של 400 קילומטרים לאורך הגבול עם טורקיה, כמו גם במובלעות שונות בצפון המדינה. בעיראק הכורדים נהנים מאוטונומיה בצפון המדינה מאז 1990.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully