וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיגה מסוריה והיום שלאחר המלחמה: פוטין וריבלין ייפגשו היום

16.3.2016 / 10:05

שני הנשיאים צפויים להיפגש בשעה 15:00 במסגרת ביקורו הממלכתי של ריבלין ברוסיה. במרכז השיחה תעמוד ההודעה של רוסיה על הסגת כוחות הצבא מהמדינה השסועה. גורם ישראלי בכיר: " אנחנו רוצים שאיראן וחיזבאללה לא יצאו מחוזקות מהמהלך". דיווח לאולפן

עריכה: ניר חן

נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו היום (רביעי) בשעה 15:00 (שעון ישראל) במסגרת הביקור הממלכתי של ריבלין במוסקבה, שיארך שלושה ימים. השניים צפויים לשוחח בעיקר על ההתפתחויות האחרונות באזור, כשבמרכז השיחה תעמוד ההודעה הרוסית המפתיעה מיום שני על נסיגת הכוחות הרוסיים מסוריה. ריבלין הוזמן למוסקבה על ידי הקרמלין בחודש שעבר, וביטל לצורך הגעתו ביקור מתוכנן לאוסטרליה שהיה אמור להתקיים השבוע.

גורם ישראלי בכיר אמר אמש כי "המטרה המרכזית בשיחה עם פוטין תהיה דיון ביום שאחרי מלחמת האזרחים בסוריה ובמשא ומתן הבינלאומי שיתקיים בז'נבה לגבי הסדר לסיום הקרבות ולמציאת פתרון פוליטי בסוריה". אותו גורם בכיר הוסיף שבישראל עדיין מנסים להבין מה גרם להחלטה הרוסית על הסגת רוב הכוחות מסוריה.

עוד בנושא:
חיזבאללה נשאר בסוריה: "איך אפשר לסגת אחרי כל מה שהקרבנו?"
איראן או דאעש: פוטין פורש מסוריה ובישראל תוהים מי ימלא את החלל
רוסיה מתקפלת, אך איראן נשארת בדמשק וחורשת מזימות נגד ישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין בשדה התעופה במוסקבה בתחילת ביקורו הרשמי ברוסיה. 15 במרץ 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין נוחת ברוסיה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"אנחנו רוצים שאיראן וחיזבאללה לא יצאו מחוזקות מכל התהליך הזה. הנשיא ידגיש את הנקודות הללו וייכנס לשיח על איך שומרים שזה לא יקרה", אמר. "ישראל מבינה היטב את האינטרסים הרוסיים באזור, אבל גם הרוסים מבינים את האינטרסים של ישראל. זה לא משחק סכום אפס. גם לרוסים יש אינטרסים שדומים לאינטרס שלנו - גם הם לא רוצים לראות איראן חזקה שתפיץ טרור בגבול הדרומי של רוסיה. גם הרוסים מבינים שזה לא יהיה טוב אם חיזבאללה יישאר בסוריה ויתבסס שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקבה,  22 בפברואר 2016. רויטרס
"גם הם לא רוצים איראן חזקה שתפיץ טרור בגבול הדרומי של רוסיה". פוטין/רויטרס

אתמול התייחס הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון בכנסת להכרזתו של פוטין בנוגע לנסיגה ואמר כי בישראל הופתעו מההחלטה. "בניגוד להחלטה הרוסית מלפני כמה חודשים להיכנס למעורבות פעילה בלחימה בסוריה, אז היו לנו סימנים מעידים שנקלטו על ידי אמ"ן וידענו להיערך בהתאם, להודעה הרוסית מאמש על צמצום המעורבות לא היה לנו מידע מקדים, כמו שלא היה גם לאחרים", אמר. "בשלב זה נדרשת צניעות וזהירות בניסיון להבין לאן מתפתחת הזירה הסורית עם יציאת הכוחות הרוסיים מהאזור".

"ככלל", הוסיף, "המעורבות הרוסית חיזקה את אסד והוא יכול להגיע לשיחות בז'נבה מעמדת כוח. להערכתנו הנסיגה הרוסית צפויה להתבצע באופן מדורג, והרוסים כנראה ימשיכו להחזיק בסוריה בשני בסיסים גם אחרי שסדר הכוחות שפרוס בשטח יצטמצם, אך לא באופן מוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully