וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהוכרזה נקייה מאבולה: חשד לשני מקרי מוות מהנגיף בגינאה

18.3.2016 / 5:50

ממשלת גינאה הודיעה כי נגיף האבולה אובחן בשני בני אדם שמתו לאחרונה, וכי קיים חשש לשלושה מקרים נוספים של הידבקות. גורמי הבריאות במדינה נערכים לבלום התפשטות מחודשת של הנגיף

צוותי "רופאים ללא גבולות" בגינאה, 28 במרץ 2014. AP
צוות של "רופאים ללא גבולות" בגינאה, 2014/AP

ממשלת גינאה הודיעה הלילה (שישי) כי נגיף האובלה אובחן בשני בני אדם שמתו במדינה לאחרונה, חודשיים וחצי בלבד לאחר שהמדינה המערב-אפריקנית הוכרזה נקייה מהנגיף. עוד נמסר כי קיים חשש לשלושה מקרים נוספים של הידבקות באבולה. יותר מ-2,500 בני אדם מתו מהנגיף במדינה.

איברהים סילה, דובר המערך הלאומי למאבק באבולה, אמר כי דגימות שנלקחו משתי גופות נמצאו חיוביות לנגיף. לדבריו, הדגימות נלקחו בעיירה קורופרה, כאלף קילומטרים מדרום לבירה קונאקרי. הוא הוסיף כי גורמי הבריאות במדינה נערכים כדי לבלום התפשטות מחודשת של הנגיף.

עוד בוואלה! NEWS:
קים הבטיח – וקיים: צפון קוריאה שיגרה טילים בליסטיים נוספים
ברזיל: הקלטת סתר בין הנשיאה הנוכחית לקודמה עוררה סערה במדינה
האסיר נגד הדיפלומט: התחרות שמאיימת לפצל את חמאס

צוות של "רופאים ללא גבולות" מקים אוהלי בידוד לחולי אבולה בעיר גואקדו, גינאה. מרץ 2014. רויטרס
אוהלי בידוד לחולי אבולה בגינאה, 2014/רויטרס

יותר מ-11,300 בני אדם מתו מהנגיף הקטלני, רובם בסיירה לאון, בליבריה ובגינאה. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בגינאה נרשמו 3,800 מקרי היבדקות בנגיף מתוך 28,600 מקרים ברחבי העולם. ב-29 בדצמבר גינאה הוכרזה נקייה מאבולה, אחרי 42 ימים ללא מקרי הידבקות חדשים.


לפני כחודשיים הכריז ארגון הבריאות העולמי באופן רשמי על סיומה של מגפת האבולה במערב אפריקה, עם הכרזתה של ליבריה נקייה מהנגיף הקטלני. עם זאת, ארגון הבריאות הבהיר כי קיים עוד סיכון להתפרצות מחודשת של הנגיף, שמסוגל לשרוד גם בגופם של חולים שהחלימו עד כשנה. כמה ימים בלבד לאחר ההכרזה כבר התגלו שני מקרים חדשים הנגיף בסיירה לאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully