וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של מגפה: מערב אפריקה הוכרזה רשמית נקייה מאבולה

יותר משנתיים לאחר ההתפרצות הראשונית במזרח גינאה, ארגון הבריאות העולמי הכריז על "בלימת כל שרשראות ההדבקה" בליבריה, המדינה האחרונה שבה נרשמו מקרים של הנגיף הקטלני. "אנחנו בתקופה קריטית. חייבים להיות מוכנים להתפרצויות חדשות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(נשיאת "רופאים ללא גבולות" על מגפת האבולה, לפני כשנה: "כמו תקופת מלחמה")

ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (חמישי) באופן רשמי על סיומה של מגפת האבולה במערב אפריקה, עם הכרזתה של ליבריה – המדינה האחרונה שבה זוהה מקרה של הנגיף הקטלני – נקייה מאבולה. לראשונה מאז שנת 2013, לא ידוע כלל על מקרי הידבקויות חדשים במדינות שהיו נגועות. בשנים האחרונות נרשמו 28,600 מקרים, מהם 11,300 מקרי מוות.

עם זאת, ארגון הבריאות הבהיר כי קיים עוד סיכון להתפרצות מחודשת של הנגיף, שמסוגל לשרוד גם בגופם של חולים שהחלימו עד כשנה. "כל שרשראות ההדבקה הידועות במערב אפריקה נבלמו", נמסר בהודעה רשמית.

קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013. AP
יותר מ-11 אלף בני אדם מתו. הצוותים הרפואיים בבית הקברות במונרוביה, בירת ליבריה/AP

מאז התפשטות הנגיף בסוף שנת 2013 במזרח גינאה, דרך שיא המגפה כשנה לאחר מכן, ועד לסיומה, נרשמו מקרים בעשר מדינות. מלבד חמש מדינות במערב אפריקה, שבהן הרוב המכריע של מקרי המוות היו בליבריה, גינאה וסיירה לאון, זוהו מקרים בניגריה, ארצות הברית, ספרד, בריטניה ואיטליה.

בחודשים מאי וספטמבר של השנה שעברה ליבריה כבר הוכרזה נקייה מאבולה, אולם בכל פעם זוהו מקרים חדשים. ההכרזה מגיעה 42 ימים לאחר החלמתו של החולה האחרון המוכר במדינה. ממשלות האזור וארגונים בינלאומיים פעלו בניסיון לבלום את התפרצות המגפה, כולל בידוד החולים וקבורה בטוחה של הקורבנות.

"אנחנו בתקופה קריטית מבחינת מגפת האבולה", הסביר ברוס איילוורד, הנציב המיוחד של ארגון הבריאות העולמי למאבק באבולה. "אנו עוברים מניהול של מקרים ידועים ושל חולים, לניהול סיכונים אפשריים ומקרי הידבקות חדשים. אנחנו מצפים להתפרצויות נוספות, וחייבים להיות מוכנים אליהן".

קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013. AP
קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013/AP
קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013. AP
קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully