וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 2,500 הרוגים וכלכלה הרוסה, גינאה הוכרזה נקייה מאבולה

29.12.2015 / 8:00

במדינה המערב-אפריקנית שנפגעה קשות מהנגיף לא נרשם מקרה חדש במשך 42 יום ולפיכך היא הוגדרה נקייה. התושבים קיבלו בזהירות את ההודעה: "עלינו להילחם עבור אלו ששרדו"

צוות של "רופאים ללא גבולות" מקים אוהלי בידוד לחולי אבולה בעיר גואקדו, גינאה. מרץ 2014. רויטרס
אוהלי בידוד לחולי אבולה בגינאה, 2014/רויטרס

גינאה הוכרזה היום (שלישי) נקייה מאבולה אחרי שיותר מ-2,500 תושבים נהרגו מהווירוס במדינה המערב-אפריקנית מהנגיף. בכך נותרה ליבריה המדינה היחידה שבה עדיין לא מוגרה המגיפה שאיימה להתפשט בשנה שעברה ברחבי היבשת.

תושבים בבירה קונקרי בירכו על ההחלטה שניתנה על ידי הרשויות ועל ידי ארגון הבריאות העולמי של האו"ם ברגשות מעורבים. זאת בעקבות מקרי המוות ההמוניים והנזק שגרם הווירוס לכלכלת המדינה ולמגזרי הבריאות והחינוך שלה. לפי הרשויות, כ-6,200 ילדים הפכו ליתומים בעקבות המחלה.

"כמה מבני משפחתי מתים. המצב הוכיח לנו עד כמה עלינו להילחם עבור אלו ששרדו", סיפר פנטה אולן קמרה, שעובד עבור הארגון רופאים ללא גבולות. "אחרי שהשתפר מצבי, הדבר הקשה ביותר היה לגרום לאנשים לקבל אותי. רובם של אלו שתמכו בי בעבר נטשו אותי. אפילו הסמינר שבו הייתי זרק אותי. זה היה קשה מאוד", הוסיף קמרה בן ה-26, שחלה באבולה במרץ 2014.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בגינאה נרשמו 3,800 מקרי היבדקות בנגיף מתוך 28,600 מקרים ברחבי העולם, שגרמו למותם של 11,300 בני אדם. מרבית מקרי המוות אירעו בגינאה, בליבריה ובסיירה ליאון השכנות. מדינה מוכרזת נקייה מאבולה 42 יום אחרי ההחלמה או מקרה המוות האחרון של חולה בנגיף ואם אין מקרי הידבקויות נוספים.

בליבריה מקווים שבינואר יוכרזו חופשיים מהנגיף, אחרי שבשני מקרים קודמים – במאי ובספטמבר – צצו מקרים חדשים. סיירה לאון הוכרזה נקייה בחודש שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר שליבריה הוכרזה כנקייה מאבולה: שלושה מקרים חדשים במדינה
"חוגגים את הניצחון על הנגיף": ליבריה הוכרזה נקייה מאבולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully