וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שליבריה הוכרזה כנקייה מאבולה: שלושה מקרים חדשים במדינה

במקרה הראשון שתועד הוא ילד בן עשר שנדבק בנגיף הקטלני ואושפז בבית חולים בבירה, שני החולים הנוספים הם ככל הנראה אחיו. למרות התפרצות הנגיף במדינה, ארגון הבריאות העולמי קורא לאוכלוסיה המקומית "שלא להיכנס לפאניקה"

קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013. AP
התפשטות מחודשת של הנגיף הקטלני, ליבריה/AP

לאחר שליבריה הוכרזה כנקייה מנגיף האבולה ב-3 בספטמבר, שלושה מקרים חדשים של הנגיף הקטלני אותרו במדינה – כך נמסר אתמול (שישי) ממשרד הבריאות המקומי ומארגון הבריאות העולמי. מאז התפרצות הנגיף בסוף שנת 2013 כ-10,600 בני אדם נדבקו בו ברחבי המדינה, ו-4,808 מתו מהמחלה, כאשר בשיא ההתפרצות, בין אוגוסט לאוקטובר 2014, התגלו בליבריה מאות מקרים חדשים בשבוע.

"אנחנו קוראים לאוכלוסייה שלא להיכנס לפאניקה, מכיוון שאנחנו יכולים לשלוט על המצב", נמסר אתמול ממשרד הבריאות של ליבריה. עוד נמסר בהודעה שהופצה לכלל הציבור כי "יש לתת לכולם את האמצעים הדרושים על מנת למנוע את התפשטות הווירוס במדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: אובמה לא יתערב בתנאי שחרורו של פולארד
שבוע למתקפת הטרור: "הפריזאים מאוחדים בצער, אבל גם בתקווה"
כחלון על סאגת הגז: "האזרחים היו צריכים לקבל יותר"

טיפול בחולי אבולה במונרוביה, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
ילד נבדק על ידי רופאים בליבריה/רויטרס

מהרשויות נמסר כי המקרה הראשון שאותר הוא ילד בן עשר שחלה לפני כשבוע ואושפז בבית חולים בבירת המדינה, מונרוביה, שלושה ימים לאחר מכן. שניים מאחיו של הילד דיווחו כי הם לא מרגישים טוב ביומיים האחרונים, אולם לא נמסר אישור לכך שהם שני המקרים הנוספים שאותרו במדינה.

ראש כוח המשימה למאבק באבולה של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר ברוס אייוולד, אמר במהלך מסיבת עיתונאים בז'נבה כי טרם נמצא קשר בין הילד בן העשר לאדם אחר שנדבק בנגיף. נוסף על כך, אמר ד"ר אייוולד שפקידי בריאות במדינה מנסים לברר את מקור התפרצות הנגיף הקטלני מחדש במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, מונרוביה, ליבריה, 18 באוקטובר 2014. AP
"הגופות מידבקות". קבורה בליבריה/AP

"הילד בן העשר לא היה קשור לאדם שנדבק בעבר בנגיף ולא נכח בלוויה של אדם שמת כתוצאה מהמחלה הזיהומית", אמר ד"ר אייוולד והדגיש כי הפרשות היוצאות מהגופות של אלו שמתו מהנגיף מידבקות מאוד. מהאו"ם נמסר כי "אנחנו בטוחים שקיימת התקדמות בנושא", והודגש כי מערכת התגובה למצב חירום של ליבריה השתפרה באופן משמעותי מאז פרוץ הנגיף בשנת 2013.

מהדוח האחרון שפורסם על ידי ארגון הבריאות העולמי עולה כי המגיפה שהחלה בדצמבר 2013 גבתה את חייהם של יותר מ-11,300 בני אדם, בעיקר במדינות מערב אפריקה – בהן גינאה, ליבריה וסיירה לאון. זאת מתוך יותר מ-29 אלף בני אדם שנדבקו בנגיף.

ההכרזה האחרונה על התפשטות מחודשת של האבולה בליבריה מגיעה ימים ספורים לאחר שארגון "רופאים ללא גבולות" דיווח שהחולה האחרונה שנדבקה בנגיף, תינוקת בת שלושה שבועות – התאוששה. בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי הכריז בתחילת החודש כי סיירה לאון השכנה נקייה מהנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully