וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוגגים את הניצחון על הנגיף": ליבריה הוכרזה נקייה מאבולה

9.5.2015 / 15:33

לאחר 42 ימים שבהם לא נרשמו מקרים חדשים של הידבקות באבולה, הכריז ארגון הבריאות העולמי כי ליבריה נקייה מהנגיף הקטלני. הרופאים קראו לתושבים להיזהר עד שהתפשטות הנגיף תיעצר לחלוטין גם במדינות השכנות

טיפול בחולי אבולה במונרוביה, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
טיפול מונע לילדים במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי (WHO) וממשלת ליבריה הכריזו היום (שבת) כי המדינה נקייה מאבולה. זאת, לאחר 42 ימים שבהם לא נרשמו מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקטלני. "ליבריה חופשיה היום מאבולה ואנו חוגגים את הניצחון על הנגיף", אמר שר המידע של ליבריה, לואיס בראוון, בתחנת הרדיו הממשלתית. "היום אנחנו מאוחדים, ניצחנו היום את הנגיף".

עם זאת, ארגון "רופאים ללא גבולות" קרא לתושבים להמשיך ולשמור על זהירות עד שהתפשטות הנגיף תיעצר לחלוטין בגינאה ובסיירה לאון השכנות. "איננו יכולים להוריד את רגלנו מהגז עד שכל שלוש המדינות יעברו 42 ימים ללא מקרים נוספים של הידבקות", נמסר בהצהרה רשמית של הארגון. בארגון קראו לרשויות בליבריה להגביר את המעקב בגבולות כדי למנוע מהנגיף לחדור שוב לשטחי המדינה. יצוין כי 42 ימים מוגדרת "תקופת הדגירה" של האבולה - משך הזמן המקסימלי לגילוי הידבקות בנגיף.

לקריאה נוספת:
הניסיונות למגר את האבולה יצרו איום חדש, וקטלני הרבה יותר
כדי למנוע התפשטות אבולה: נשיא סיירה לאון הכריז על סגר
סוף המגפה? פחות מ-100 מקרי אבולה בשבוע האחרון

טיפול בחולי אבולה במונרוביה, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
חולים בבידוד זמני במונרוביה, בינואר האחרון/רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית כי בכוונתה לסגור יחידה מיוחדת שהוקמה בליבריה בשנה שעברה לשם טיפול באבולה. ארצות הברית הקימה בשנה שעברה 15 מרכזי טיפול, ושישה מהם עדיין פעילים. סגירת היחידה המיוחדת לטיפול מסמלת את סיומה של המגיפה במערב אפריקה.

מאז התפרצות הנגיף בסוף שנת 2013 מתו מהמחלה 11,005 בני אדם במערב אפריקה, בהם יותר מ-4,700 בליבריה. בשיא ההתפרצות, בין אוגוסט לאוקטובר 2014, התגלו בליבריה מאות מקרים חדשים בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully