וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע התפשטות אבולה: נשיא סיירה לאון הכריז על סגר

בסוף השבוע הקרוב יינעלו אזרחי המדינה בבתיהם ולא יתקיים שום מסחר. זאת כדי למנוע מקרים חדשים של הידבקות באבולה במדינה שאיבדה יותר מ-3,700 בני אדם למגיפה. הנשיא קרא לאזרחים בפייסבוק לשתף פעולה: "הצטרפו אליי בלב שלם"

עובד הצלב האדום עם חולה שאושפז בחשד להידבקות באבולה בעיר קוידו בסיירה לאון. רויטרס
עובד הצלב האדום עם חולה שאושפז בחשד להידבקות באבולה בעיר קוידו בסיירה לאון/רויטרס

נשיא סיירה לאון קרא לאזרחי המדינה כולם להישאר בבתיהם למשך שלושה ימים השבוע כדי למנוע את התפשטות נגיף האבולה שקטל יותר מ-3,700 בני אדם במדינה המערב-אפריקאית.

עוד בנושא:
ליבריה: הוסר העוצר שהוטל בשל החשש ממגיפת האבולה
סוף המגפה? פחות מ-100 מקרי אבולה בשבוע האחרון
מקרה אבולה ראשון בבריטניה: אחות נדבקה בסיירה לאון

הנשיא, ארנסט באי קורומה, כתב אתמול (שבת) בעמוד הפייסבוק שלו, כי הוא משיק קמפיין לאומי בשם "אפס אבולה" שיימשך כחודש. לפי הודעת הנשיא, ביום שישי האחרון תועדו במדינה אפס מקרים של אבולה, תיעוד נדיר מאז התפרצות המגיפה שגבתה את חייהם של יותר מעשרת אלפים קורבנות. אך, לדבריו, כיוןן שבכל שבוע נראים מקרים חדשים של אבולה יש להוסיף ולהיזהר שלא תתפשט המגיפה שוב. פעם שעברה שננקטה פעולה דומה במדינה – הייתה בחודש ספטמבר האחרון, מאז דעכה התפשטות המגיפה.

שוק מקומי ריק בעיר ווטרלו בסיירה לאון, לאחר שהוכרז שלושה ימים סגר בחודש ספטמבר האחרון. AP
שוק מקומי שומם בעיר ווטרלו בסיירה לאון בסגר האחרון/AP

ההכרזה של הנשיא מגיעה לאחר שחתם בפברואר על אמנה עם המדינות גינאה, ליבריה וחוף השנהב. בה התחייבו המדינות, כולן סובלות משיעורים גבוהים של הידבקות במחלה, כי יפעלו להגיע ליעד של אפס הידבקות באבולה בתוך שישים ימים. פרק הזמן החודשיים שהקצו המדינות ליעד עומד להסתיים ב-16 באפריל.

במהלך הסגר, יצטרכו האזרחים להישאר בבתיהם מיום שישי, ה-27 במרץ, בשעה שש בבוקר (שעון סיירה לאון) ועד ליום ראשון, ה-29 לחודש ,בשעה שש אחר הצהריים. בימים אלה לא יתבצע כל מסחר במדינה, ומסעדות וברים ייאלצו להיסגר.

סגרים קטנים יותר יוטלו במדינה ב-4, ב-11, ו-18 באפריל. גם ב-19 בספטמבר 2014 הוטל סגר של שלושה ימים על אזרחי המדינה אלא שהוא היה בעיקרו חינוכי ולצרכי הפצת מידע. מתנדבים עברו אז מדלת לדלת לדבר עם האזרחים על הווירוס ודרכי ההדבקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא סיירה לאון, ארנסט באי קורומה, עם סגנו ועם השגריר הסיני בתחילת חודש מרץ בבירה פריטאון. AP
נשיא סיירה לאון/AP

לאחר ההצהרה הרשמית, פנה הנשיא באי קורומה לאזרחי המדינה בפייסבוק וביקש מהם להירתם למטרה ולכבד את הסגר: "ההתפתחות הכלכלית של המדינה שלנו והחיים של אנשיה ממשיכים להיות מואיימים על ידי הנוכחות המתמשכת של האבולה בסיירה לאון", כתב. "עתיד ארצנו והחלומות של הילדים שלנו עומדים על כף המאזניים. אני קורה למנהיגנו הדתיים, לקבוצות האזרחיות ולכל גבר אישה וילד בסיירה לאון לתמוך בקמפיין בלב שלם ולהצטרף אליי כדי להגיע ליעד של 'אפס הידבקויות באבולה'".

נשיא סיירה לאון בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully