וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף המגפה? פחות מ-100 מקרי אבולה בשבוע האחרון

גורמי רפואה שונים הביעו אופטימיות זהירה, והעריכו כי גוברים הסיכויים למיגור המחלה הקטלנית כבר בחודשים הקרובים. נתונים נמוכים כאלה לא נרשמו מאז יוני האחרון. עם זאת, מוטציה של הנגיף עלולה להציב אתגר חדש לגמרי

טיפול בחולי אבולה במונרוביה, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
טיפול מונע לילדים במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

מספר המקרים החדשים של הידבקות באבולה במהלך השבוע האחרון – עד ה-25 בינואר – עומד על 99 – כך נמסר היום (חמישי) מארגון הבריאות העולמי. מדובר במניין המקרים החדשים הנמוך ביותר מאז חודש יוני 2014, ומסמן התקדמות משמעותית במאמצים למיגור המגפה, שגבתה עד כה את חייהם של 8,810 בני אדם, מרביתם הגדול במדינות מערב אפריקה ליבריה, סיירה לאון וגינאה.

"ההתמודדות עם נגיף האבולה עברה לשלב השני, והמיקוד עבר מהאטת ההדבקה למיגור מלא של המגפה", נמסר מארגון הבריאות העולמי. "על מנת להשיג את המטרה הזאת בהקדם האפשרי, המאמצים הופנו מהקמה מהירה של תשתיות, לווידוא כי נעשה שימוש יעיל ככל הניתן ביכולת לאתר מקרים, לקבור חולים שמתו באופן בטוח ולערב את הקהילות במאמצים".

עוד בוואלה! חדשות:
ליבריה: נהיה נקיים מאבולה עד סוף החודש הבא
מחקר חדש חושף: כך הועבר נגיף האבולה לחולה הראשון
מקרה אבולה ראשון בבריטניה: אחות נדבקה בסיירה לאון

טיפול בחולי אבולה במונרוביה, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
שריפת שאריות המתקנים של ארגון "רופאים ללא גבולות" במונרוביה, לאחר פינוי הצוותים מהמדינה/רויטרס

מניין מקרי ההידבקות, כמו גם מקרי המוות, צנח באופן חד בליבריה ובסיירה לאון בשבועות האחרונים. בגינאה, מניין המתים עלה קלות בשבוע האחרון – 30 בני אדם לעומת 20 בשבוע שלפני כן – אולם בכל זאת מדובר במניין נמוך יחסית, בהשוואה לחודשים האחרונים. נשיא גינאה, אלפא קונדה, הבטיח למגר את המגפה במדינה עד חודש מרץ, אך אם מדובר בתחילתה של התפרצות מחודשת של המחלה, הוא צפוי לא לעמוד במטרה שהציב.

עם זאת, מדענים בגינאה מזהירים מפני מוטציה שעוברת על הנגיף, ועלולה לעכב באופן חמור את המאמצים למיגור המחלה. "אנחנו יודעים שהנגיף עובר שינויים רבים", הסביר ד"ר אנאג'ב סקונטבהאי לרשת BBC. "אנו חייבים לדעת כיצד הנגיף משתנה, על מנת לעמוד בקצב של האויב שלנו".

החוקרים במכון פסטר בצרפת הסבירו כי נגיפים נוטים לעבור מוטציה, על מנת לשפר את סיכויי ההישרדות שלהם. נגיף האבולה שאחראי למגפה הנוכחית נחשב לא יעיל במיוחד מבחינה זו, מכיוון שהוא מביא למותו של הגוף המארח לפני שיש לו הזדמנות להתפשט הלאה – בניגוד לשפעת, למשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טיפול בחולי אבולה במונרוביה, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
חולים בבידוד זמני במונרוביה, ליבריה/רויטרס

ד"ר סקונטבהאי הסביר כי זוהו כמה מקרים של הידבקות ללא כל סימפטומים. "האנשים האלה עשויים להפיץ את הנגיף בצורה יעילה יותר, אבל אנחנו עוד לא יודעים בוודאות במה מדובר", אמר. "נגיף מסוגל לשנות את עצמו, ולהפוך לפחות קטלני ויותר מידבק, וזו אפשרות שאנחנו חוששים ממנה".

"עבודתנו רחוקה מסיום", הבהיר ד"ר פיטר סלאמה, מתאם חירום עולמי למגפת האבולה מטעם קרן האו"ם לילדים, יוניצ"ף. "מוקדם מדי להכריז על הצלחה, או על תאריך יעד קבוע. במשך ההתפרצות, לא הערכנו כראוי בכמה מקרים את עוצמת התפשטות המחלה".

שריפת עצמות חולי אבולה, בויז טאון, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
השמדת גופות של חולי אבולה, בויז טאון, ליבריה/רויטרס

לדבריו, "כעת, יש לנו חלון הזדמנויות מוגבל בזמן למגר את הנגיף. באפריל או במאי יחלו גשמים כבדים באזור, מה שיגביל את הגישה שלנו ואת היכולת לאתר מקרים חדשים". הוא הוסיף כי בשבוע שעבר, בתי הספר חזרו לפעילות בגינאה, וליבריה צפויה לנקוט צעד דומה בשבוע הבא. "זה סימן חשוב מאוד לחזרה לשגרה עבור החברות האלה", אמר.

שריפת עצמות חולי אבולה, בויז טאון, ליבריה, ינואר 2015. רויטרס
שריפת עצמות חולי אבולה, בויז טאון, ליבריה, ינואר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully