וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליבריה: נהיה נקיים מאבולה עד סוף החודש הבא

16.1.2015 / 6:31

נכון לעכשיו ישנם 10 בני אדם שחולים במחלה במדינה. ולא רק בליבריה - בכל המדינות הנגועות חלה האטה משמעותית בקצב ההידבקות, בעיקר הודות לשינויים בהרגלי הקבורה

עובדי צוות רפואי הלובשים בגדי הגנה מפנים גופת אדם שמת מנגיף האבולה בליבריה , נובמבר 2014. AP
עובדי סיוע מפנים גופת אדם שמת מאבולה. ליבריה, בחודש שעבר/AP

ממשלת ליבריה הכריזה אתמול (חמישי) כי יתכן שהמדינה תהיה נקיה מאבולה עד סוף החודש הבא. לדברי הרשויות במדינה, ישנם רק עשרה חולים באבולה בכל המדינה.

למרבה השמחה, יתכן שהחדשות המרגשות לא נוגעות רק לליבריה. שליח מיוחד של האו"ם למדינות הנגועות במחלה, ד"ר דייויד נבארו, אמר גם הוא אמש כי המגפה הקטלנית שגבתה את חייהם של יותר מ-8,400 בני אדם במערב אפריקה - החלה להיחלש. את השינוי הוא מייחס להרגלי הקבורה שהשתנו מאד לאחרונה. "צוותי קבורה בטוחה מספקים טקסי קבורה בטוחים ומכובדים בכל מקום, ואת התוצאות ניתן לראות בכך שהתפשטות המחלה הואטה".

רכב פינוי גופות מתים מאבולה במונרוביה, ליבריה. יוניסף, ארגון האו"ם למען ילדים,
פינוי גופות מתים במונרוביה, אוקטובר/יוניסף, ארגון האו"ם למען ילדים

21 אלף בני אדם נדבקו בווירוס מאז התפרץ בחודש מרץ. מוקדי האבולה היו בליבריה, סיירה ליאון וגינאה, לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי. "מדובר בירידה משמעותית", הוסיף נברו, שאמר כי הוא מאמין שהמספרים מדויקים. מלבד הרגלי הקבורה שהשתנו, הוא זוקף את השינוי החיובי לטובת הסיוע המערבי. "התמיכה של צבאות ארצות הברית, בריטניה וצרפת, שבנו יחדיו מרכזי טיפול במדינות הנגועות, השפיעו מאד על מאמצי הבלימה".

"השינוי בהתנהגות שייחלנו לו, שעבדנו עבורו, שציפינו לו, קורה כעשיו בכל מקום", אמר נבארו, שהוסיף כי "האמצעים לטיפול בחולים הפכו לזמינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מרכז הטיפול נגד אבולה של מחוז בונג, ליבריה. רויטרס
מרכז לטיפול באבולה. ליבריה/רויטרס

נברו סיפר כי כשהיה בליבריה לפני שבוע בלבד, הוא נפגש עם הנשיא ועם המנהיגים שאחראים לאופן שבו המדינה נלחמת בווירוס, והם אמרו לו שבימים האחרונים לא היו מקרי הידבקות חדשים, זאת בהשוואה ל-50 עד 60 מקרים חדשים בכל יום בספטמבר.

לדבריו, תושבי ליבריה החלו לשנות את דפוסי ההתנהגות שלהם והחלו להבין שמגפת האבולה מושפעת מהאופן שבו הם מתנהגים, ולא רק כשהם חולים, אלא דווקא כאשר הם מתים. "האופן שבו הם מתנהגים לאחר מותו של אדם קרוב, הוא מסוכן. ראינו איך בהדרגה אנשים מאמצים התנהגות בטוחה יותר וזה הביא לירידה משמעותית בהידבקות", אמר נברו שהדגיש כי המאבק למיגור הווירוס עוד לא תם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully