וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליבריה: הוסר העוצר שהוטל בשל החשש ממגיפת האבולה

21.2.2015 / 2:13

נשיאת ליבריה הודיעה על הסרת העוצר, שהוטל לפני כחצי שנה מחשש להפצת המחלה הקטלנית. ההחלטה התקבלה לאור העדכון האחרון של מרכז הבריאות העולמי, לפיו אירעו רק שני מקרי הידבקות בזמן האחרון

צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, מונרוביה, ליבריה, 18 באוקטובר 2014. AP
מתמודדים עם מגיפת האבולה בליבריה/AP

נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, הורתה אמש (שישי) באופן רשמי להסיר את העוצר הלילי שהוטל על ליבריה לפני כחצי שנה במטרה להילחם במגפת האבולה ולמנוע את הפצתה. הוראתה של הנשיאה תיכנס לתוקף כבר ביום ראשון והיא מסמלת את החזרה לשגרה במערב אפריקה, לקראת מיגור סופי של מחלת האבולה באיזור. העוצר הוטל באוגוסט האחרון ובמקור תוכנן להיות בין השעות 21:00 עד 06:00, אך בפועל, העוצר החל בחצות ונמשך עד הבוקר.

הסיבה להסרת העוצר היא לאור העדכון האחרון שהתקבל ממרכז הבריאות העולמי, לפיו אירעו רק שני מקרים של הידבקות במחלה בסך הכל בשבוע האחרון. המועצה לביטחון לאומי של ליברליה תמכה אף היא בהסרת העוצר, ועל כן כבר בתחילת השבוע החלו בתי ספר החלו לפתוח מחדש את שעריהם. מאז פרצה המגיפה הקטלנית באפריקה, נרשמו בליבריה יותר מ-9,000 מקרים של חשד להידבקות במחלה, זאת נוסף על כ-3,900 מקרי מוות כתוצאה מהמחלה.

מגיפת האבולה - סיקור מיוחד
סוף המגפה? פחות מ-100 מקרי אבולה בשבוע האחרון
מקרה אבולה ראשון בבריטניה: אחות נדבקה בסיירה לאון
מחקר חדש חושף: כך הועבר נגיף האבולה לחולה הראשון

ליבריה, ילדים משחקים כדורגל בזמן הסגר בגלל האבולה. GettyImages
ילדים משחקים בזמן העוצר בליבריה/GettyImages

סירליף הסבירה כי משמעות הסרת העוצר היא פתיחת הגבולות הראשיים של המדינה. הגבולות הראשים כוללים את הגבול עם סיירה לאון, עם גינאה ועם חוף השנהב. עם זאת, לא ברור אם הוא יפתח מאחר שחוף השנהב עצמה עדיין לא פתחה את גבולותיה. בסיירה לאון נרשמו 74 מקרים חדשים של הדבקות ובגינאה 52 מקרים, כך לפי העדכון האחרון של מרכז הבריאות העולמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון סירליף. AP
תיפגש עם אובמה בשבוע הבא. אלן ג'ונסון-סירליף/AP

בשבוע הבא עתידים להיפגש בבית הלבן סירליף ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה. בפגישתם ידונו השניים במצב האבולה בעולם וכן במצב הכלכלי בליברליה ובמערב אפריקה. כמו כן, לאור הדיווח של מרכז הבריאות העולמי, הוחלט בבית הלבן להחזיר כ-3,000 חיילים אמריקנים אשר הוצבו במערב אפריקה בשנה שעברה כדי לסייע בהתמודדות עם פרוץ המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully