וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לא יעסוק בקיצור מאסרו של קצב בשל היכרות מוקדמת

18.3.2016 / 0:30

אביחי מנדלבליט הודיע כי לא יתערב בהחלטה על קיצור תקופת המאסר של הנשיא לשעבר שהורשע בשני מעשי אונס בשל ניגוד עניינים. לפיכך, ההחלטה בעניינו תתקבל בפרקליטות המדינה

עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS: ועדת השחרורים תבחן ניכוי שליש מעונשו של קצב)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אמש (חמישי) כי לא יהיה מעורב בקבלת ההחלטה בעניין קיצור עונשו של הנשיא לשעבר והאסיר משה קצב עקב היכרות מוקדמת ביניהם. לפיכך, ההחלטה תתקבל בפרקליטות המדינה.

קצב יתייצב ב-27 במרץ מול ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, שם יבקש להשתחרר בתום ריצוי ארבע וחצי שנות מאסר – כמעט שני שליש משבע השנים שנגזרו עליו. בסביבתו של קצב פועלים כל העת להביא לשחרורו המוקדם, אף שמעולם לא הביע חרטה על מעשיו. בשנת 2010 הורשע בשתי עבירות אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית של נשים שהיו כפופות למרותו.

עוד בנושא:
הצעת "חוק משה קצב": לא ינוכה שליש לאסיר שלא הביע חרטה
אף שלא הביע חרטה: ועדת השחרורים תדון בבקשת קצב לקצר מאסרו
בזמן שאולמרט מתלבט: קמפיין הצללים לחנינת קצב צובר תאוצה

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
ההחלטה תתקבל בפרקליטות. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

לאחרונה פורסם בוואלה! NEWS כי בחודשים ובשבועות האחרונים פנו בני משפחתו של קצב לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה לחון או לקצוב את עונשו של הנשיא לשעבר. הראשון היה אחיו, ליאור קצב, שביקש לקצוב את העונש. חוץ מהאח, גם רעייתו של קצב, גילה, ביקשה חנינה לבעלה. בין הסיבות שבגינן הגישה את הבקשה נמצא ההליך המשפטי הארוך שעבר על קצב, ירידתו ממעמדו הרם כנשיא המדינה אל הישיבה בתא המאסר עם עבריינים אחרים, מצבו הבריאותי וכן גילו המתקדם, שכן לאחרונה חגג את יום הולדתו ה-70.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully