וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפתה בבן זוגה דוקר את הילי 130 פעם": שירי סובול מואשמת ברצח אחותה

17.3.2016 / 11:32

כתב אישום הוגש נגד שירי סובול ובן זוגה דוד ערן בגין רצח אחותה הילי בביתן. השניים נאשמים כי תכננו יחד את המעשה לאורך כמה חודשים והצטיידו מראש בכפפות, בסכינים ובבגדים להחלפה. השניים נשלחו להסתכלות פסיכיאטרית

צילום: אבי כהן

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד דוד ערן ושירי סובול, בני זוג בני 18, בגין רצח אחותה התאומה של סובול, הילי, לפני חודש. השניים נאשמו גם בקשירת קשר לביצוע פשע ובשיבוש מהלכי משפט. אישומה של סובול ברצח הוא מפתיע, שכן ההערכה הייתה שתואשם בסיוע לאחר מעשה. בתום הדיון בעניינם הוחלט לשלוח את השניים להסתכלות פסיכיאטרית באברבנאל.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד זוהר דולב מפרקליטות מחוז תל אביב, האחיות הסתכסכו לא אחת לאורך השנים, עד ששירי חשה כלפי הילי "שנאה עזה". בעבר אף הואשמה הילי בתקיפת שירי ואמן של השתיים. החל מיולי 2015 החלו שירי וערן, שהיה בן זוגה בשנתיים וחצי האחרונות, להתכתב בהודעות טקסט בנוגע להילי ותחושותיה של שירי כלפיה. "זהו נמאס לי לגור פה עם המשוגעת הזאתי", ו-קשה לי לחיות ככה שהיא נמצאת כאן בבית זה לא הבית שלה שהיא תעוף מהחיים שלי", כתבה לו בין השאר, וכן הודעות על כך שהיא רוצה במותה: "שתמות זה מה שאני רוצה", "איכס שהיא תמות כבר" והודעות נוספות ברוח דומה.

שירי אף כתבה לדוד כי אחותה הכריחה אותה להפרד ממנו, איימה עליו שאם לא תעשה כן חבריה יפגעו בו, ואף הכריחה אותה להפגש עם אחר. כך, לפי כתב האישום, נטעה שירי בקרב בן זוגה את הרצון לגרום למותה של הילי.

עוד על הרצח:
השופטת בדיון: "לפי הראיות, הגבר הוא היחיד שדקר את הילי סובול"
"למשטרה לקח תשע דקות להגיע, בזמן שהרוצח המשיך לפגוע באחותי"
אם התאומות העידה במשטרה, האחות ביקשה להגיע להלוויה והתחרטה

הארכת מעצר לשירי סובול ברצח אחותה הילי סובול. בית משפט השלום תל אביב. 7 במרץ 2016. יותם רונן
"החביאה את הסכינים והוציאה את הידית מהדלת". סובול בהארכת מעצרה/יותם רונן

על פי כתב האישום, השניים תכננו יחד את המעשה לאורך כמה חודשים, הצטיידו בכפפות, בסכינים ובבגדים להחלפה והגיעו לדירתה. שם דקר לכאורה ערן את סובול יותר מ-130 דקירות, במקומות רבים בגופה, וזאת בזמן שאחותה עמדה לצדו וצפתה במתרחש. בשלב זה, כך נטען בכתב האישום, פעלו השניים לטשטוש הראיות בזירה – סובול החביאה את הסכינים ששימשו למעשה ואת בגדיו של ערן, והוציאה את הידית מדלת החדר על מנת למנוע את הכניסה אליו.

הפרקליטות הגישה נגד השניים גם בקשה למעצר עד תום ההליכים. כחלק מהראיות שהוצגו בבקשת המעצר צוטטו דבריה של אמן של האחיות, לאחר שנמסר לה כי הילי מתה מוות לא טבעי: "מה, שירי עשתה לה משהו?". וכשדוד אותר לאחר שהסתתר בחדרה של האם, ושירי נחשדה כמעורבת המעשה, היא השיבה: "לא עשיתי כלום. מה נראה לך שאני ודוד תכננו לרצוח אותה?". כמו כן, צוין כי בחקירתה הודתה שירי כי שיקרה כשכתבה לדוד מסרון שלפיו אחותה דרשה ממנה להיפרד ממנו.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

עו"ד ששי גז, המייצג את ערן, אמר בתגובה לכתב האישום: "רק היום הוגש כתב האישום. אנחנו צריכים לעיין בחומר הראיות, לקרוא אותו היטב. את המלחמה לא מנהלים בתקשורת אלא בבית המשפט. אין לי כרגע מה להגיד, נקרא ונלמד ואז נגיב במקום הראוי שהוא בית המשפט". כשנשאל בנוגע להלך הרוח של ערן, השיב עו"ד גז: "אני לא פסיכולוג, אני יכול רק לומר שלא ראיתי את חומר הראיות ובמה מדובר. רק את כתב האישום וזה מה שהתובעת חושבת, ולא מה שאני חושב. כשרואים את חומר הראיות רואים דברים שונים, אחרי שאעיין בו אגיד את דעתי עליו".

הילי סובול נרצחה ב-18 בפברואר מחוץ לדירתה בסמטת נטע בתל אביב. אחותה גרסה כי שמעה צעקות מחוץ לדלת, הציצה בעינית והבחינה בהילי מותקפת על ידי אדם, שאותו לא זיהתה בשל החושך ששרר בחדר המדרגות. לאחר מכן, היא הזעיקה את המשטרה וטענה כי החשוד במעשה נמלט.

מיד לאחר הרצח צילמה שירי את גופת אחותה, מוטלת בתוך שלולית דם, והפיצה את הצילום בווטסאפ. כמה שעות לאחר הרצח הודו השניים בביצועו. בחקירה, המכונה במשטרה "פרשת אחים בדם", שירי הודתה כי סייעה לבן הזוג שלה לרצוח אותה. במהלך מעצרם חזר בו החשוד מהודאתו ואילו שירי הרחיקה את עצמה מהחשדות לביצוע ותכנון הרצח.

תיק רצח הילי סובול, בית משפט מחוזי תל אביב. 17 במרץ 2016. מגד גוזני
תיק החקירה "אחים בדם"/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully