וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת בדיון: "לפי הראיות, הגבר הוא היחיד שדקר את הילי סובול"

7.3.2016 / 11:04

בדיון נוסף בהארכת מעצרם של ערן דוד ושירי סובול, החשודים ברצח האחות, גילה חוקר המשטרה כי "כתמי דם של החשוד נמצאו על הסכין". לשופטת הוגשו מסרונים ששלחה שירי לפני הרצח והוכיחו כי "הכתובת הייתה על הקיר". מעצר השניים הוארך ב-8-7 ימים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן עריכה: ניר חן

(הארכת המעצר של שירי סובול ובן זוגה, בשבוע שעבר)

"הילי נדקרה מכף רגל ועד ראש, וכתמי דם של ערן דוד נמצאו על הסכין", חשף היום (שני) נציג המשטרה, החוקר אילן קובלנץ, בדיון בהארכת מעצרם של שירי סובול ודוד, החשודים ברצח הילי סובול בחודש שעבר בתל אביב, שמתקיים בבית משפט השלום בתל אביב. בסיום הדיון החליטה השופטת להאריך את מעצרו של דוד בשמונה ימים ושל שירי בשבעה ימים. השופטת רונית פוזננסקי כץ הוסיפה כי לפי הראיות, דוד, על פי החשד, הוא היחיד שדקר למוות את הילי, וששירי "הייתה מעורבת בהמתה של אחותה".

החוקר מסר כי במשטרה סבורים כי שני החשודים מעורבים ברצח. הוא גילה כי מספר הדקירות היה גבוה בשל השימוש בשתי סכינים. "דקירות התגלו בכל חלקי הגוף, מכף רגל ועד ראש, הרבה מאוד דקירות שהביאו למותה", אמר. בשלב זה פרץ עימות מילולי בין שני הסנגורים, עו"ד ששי גז המייצג את דוד, ועו"ד גיל פרידמן, שמייצג את האחות, כשפרידמן ביקש שהחוקר לא יגלה כמה דקירות התגלו בפני האם והאחות, משום שלטענתו, "כל דקירה כאילו נעצו סכין במשפחת המנוחה".

החוקר המשיך בדבריו ותהה כיצד מתיישבת הגרסה של החשוד לפיה, בא לסייע למנוחה, עם "העובדה שכתמי הדם שלו על הסכין, שעליה גם כתמי הדם של הנרצחת". החוקר ביקש מהחשוד, ששומר על זכות השתיקה ואינו משתף פעולה עם המשטרה, אם הוא יכול לתת הסבר לכך. "אנחנו מוכנים לשמוע", אמר.

לקריאה נוספת:
רצח הילי סובול: המשטרה בודקת כיצד צילמה התאומה את גופת אחותה
מעצרה של שירי סובול ובן זוגה הוארך: "קשרו קשר להביא למות אחותה"
"למשטרה לקח תשע דקות להגיע, בזמן שהרוצח המשיך לפגוע באחותי"

הארכת מעצר לערן דוד ברצח הילי סובול. בית משפט השלום תל אביב. 7 במרץ 2016. יותם רונן
מעצרו הוארך עד יום שני. ערן דוד, היום בדיון/יותם רונן

הילי סובול נרצחה ב-18 בפברואר מחוץ לדירתה בסמטת נטע בתל אביב. אחותה גרסה כי שמעה צעקות מחוץ לדלת, הציצה בעינית והבחינה בהילי מותקפת על ידי אדם, שאותו לא זיהתה בשל החושך ששרר בחדר המדרגות. לאחר מכן, היא הזעיקה את המשטרה וטענה כי החשוד במעשה נמלט. מיד לאחר הרצח צילמה שירי את גופת אחותה, מוטלת בתוך שלולית דם, והפיצה את הצילום בווטסאפ. כמה שעות לאחר הרצח הודו השניים בביצועו. שירי הודתה כי סייעה לבן הזוג שלה לרצוח אותה. במהלך מעצרם חזר בו החשוד מהודאתו ואילו שירי הרחיקה את עצמה מהחשדות לביצוע ותכנון הרצח.

בתחילת הדיון הגיש החוקר לשופטת פוזננסקי כץ דוחות סודיים על השניים ובהם חומרי חקירה חדשים. בעניינו של החשוד, הכריעה השופטת כי מאז שהוארך המעצר בפעם הקודמת, ביצעה המשטרה שורה ארוכה של פעולות חקירה. "מהדוח שקיבלתי למדתי כי החשד הסביר התחזק. סימנתי בדוח עדויות וממצאים. בנוסף הוצגה ראיה שמחזקת ראיה אחרת שהוצגה בפני בדיון הקודם".

הארכת מעצר לשירי סובול ברצח אחותה הילי סובול. בית משפט השלום תל אביב. 7 במרץ 2016. יותם רונן
סובול/יותם רונן

נציג המשטרה אמר כי על החוקרים לבצע עוד 19 פעולות חקירה, רובן פעולות פורנזיות. הסנגור גז, שהתנגד להארכת המעצר של מרשו, מתח ביקורת על החקירה הממושכת. "מה מסובך בתיק? מה הסתבך לכם בתיק שאתם מבקשים בעוד עשרה ימים? למה לא באתם עם הצהרת תובע? אתם אמרתם שהוא הודה". בתגובה, השיב החוקר: "בתחילת החקירה הוא קשר את עצמו, ובהמשך הוא שמר על זכות השתיקה".

עם תחילת הדיון בעניינה של שירי, שישבה לבדה על הספסל ובכתה, הגישו החוקרים עשרות הודעות טקסט שנשלחו מטלפונה הנייד וקושרות אותה לחשד למעורבות ברצח. לדברי החוקר, בהתכתבויות ישנן מספיק אמירות הקושרות אותה לעבירה. "הכתובת הייתה על הקיר וב-18 בפברואר היא מומשה", הצהיר והוסיף כי במסרונים החשודה מעודדת את החשוד לבצע את המעשה.

אתמול נערך עימות בין החשודים, חשף החוקר. במהלך העימות טען סנגורה של שירי כי מרשתה אמרה לדוד: "הרסת לי את החיים, רצחת את אחותי". אולם החוקר הכחיש כי נאמרו הדברים הללו. עו"ד פרידמן, סנגורה של האחות התאומה, טען עוד כי מדובבת הוכנסה לתאה במהלך החקירה אך לא הצליחה "לשבור" את שירי סובול.

בתום הדיון בעניינה של שירי סובול הצהירה השופטת כי על פי החשד, שירי גרמה למות אחותה יחד עם דוד, שמעצרו הוארך. "בדיון האחרון בעניינה של החשודה הפניתי לחומרי החקירה אשר עמדו לבסיס החלטתי על החשד הסביר. מאז בוצעו פעולות חקירה, שמהן עולה החשד הסביר בעניין החשודה". לדברי השופטת, החשד נגד דוד התחזק. "בדוחות שהגישה לי המשטרה יש חשד שהחשודה הייתה מעורבת בהמתה של אחותה". השופטת הוסיפה גם כי "הוצגו מסרונים, שמהם עולה תמונה מטרידה באשר לאמירות שהשמיעה החשודה על פני תקופה נגד אחותה".

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully