וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד של אובמה לבית המשפט העליון: יהודי ליברלי מתון

הנשיא הכריז על מריק גרלנד כמועמד מטעמו לתפקיד הבכיר. עם זאת, רבים בסנאט, הנשלט בידי רוב רפובליקני ומחויב לאשר את המינוי, הודיעו כבר כי לא יעלו את ההחלטה של הנשיא להצבעה

צילום: אתר הכנסת

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז היום (רביעי) כי מריק גרלנד הוא המועמד מטעמו לתפקיד שופט בית המשפט העליון. גרלנד, יהודי בן 63, נחשב לליברלי מתון בדעותיו ומשמש כשופט הראשי של בית הדין לערעורים הפדרלי במחוז קולומביה, שבה שוכנת וושינגטון הבירה, מאז שנת 1997. בעבר הוא אף נשא תפקיד במחלקת המשפט האמריקנית תחת ממשלו של הנשיא הדמוקרטי לשעבר ביל קלינטון. הוא נבחר להחליף את השופט השמרן אנטונין סקאליה, שהלך לעולמו ב-13 בפברואר.

על אף הצהרתו של אובמה, הדרך למינוי הסופי לתפקיד עדיין ארוכה. כעת, הסנאט, הנשלט על ידי רוב רפובליקני, צריך לאשר את המינוי לאחר שימוע שייערך עבור גרלנד בבית העליון. אלא שנציגים רבים כבר התחייבו שלא לערוך הצבעה או שימוע עבור כל מועמד שנבחר על ידי הנשיא הדמוקרטי. הרפובליקנים דורשים כי אובמה יותיר את המושב פנוי ויאפשר לנשיא הבא לבחור את המועמד.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ מזהיר: "אם לא אזכה במועמדות - יהיו מהומות"
"דגל דאעש נמצא בדירת חשוד בטרור שחוסל": המצוד בבריסל נמשך
כשהשלד של אסד קם לתחייה: כישלון המודיעין - וההזדמנות הישראלית

מריק גרלנד, שופט בית המשפט העליון של ארצות הברית והנשיא ברק אובמה. מרץ 2016. רויטרס
"הוגן, צנוע וישר". אובמה וגרלנד בעת ההכרזה על המינוי, היום/רויטרס

"בחרתי במועמד הידוע בציבור הרחב לא רק כאחד המוחות החדים בתחום המשפט, אלא גם כאחד המביא לעבודתו את רוח ההגינות, הצניעות, היושרה והמצוינות", אמר אובמה בנאומו מהבית הלבן שבו הכריז על המועמדות. "האיכויות האלה ומחויבותו רבת השנים לשירות הציבורי העניקה לו את הכבוד וההערצה של מנהיגים משני צדי הקשת הפוליטית".

ואכן, בעבר זכה גרלנד לשבחים הן מהצד הדמוקרטי והן מהצד הרפובליקני. בשנת 1997, הסנאט אישר את מינויו לבית הדין לערעורים ברוב של 76 צירים לעומת 23, ובין התומכים היו גם שבעה צירים רפובליקנים מכהנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מריק גרלנד, שופט בית המשפט העליון של ארצות הברית והנשיא ברק אובמה.. רויטרס
אובמה הכריז על מינויו לתפקיד הבכיר. גרלנד, היום/רויטרס

לאחר מותו של סקאליה נותרו בבית המשפט העליון שמונה שופטים – ארבעה נחשבים ליברלים וארבעה שמרנים. כעת, המינוי של אובמה עשוי לשנות את פניו של בית המשפט לטובת הליברלים בפעם הראשונה זה עשורים. על כן, הרפובליקנים, המקווים כי מועמד מטעמם ינצח בבחירות לנשיאות שייערכו ב-8 בנובמבר, מעוניינים כי הנשיא הבא יהיה זה שייבחר את המועמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully