וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיר את האזיקים - וברח: אישום נגד אסיר העולם שנמלט מבית החולים

16.3.2016 / 13:07

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד האסיר ירון סנקר שברח בחודש נובמבר מאסף הרופא ואותר לאחר שעתיים בבאר שבע. לפי האישום, הוא נטל את תיקו האישי של אחד הסוהרים, כיסה את מיטתו בשמיכה ונמלט דרך חלון החדר

עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון נגד האסיר ירון סנקר, בן 41, בגין בריחה ממשמורת חוקית וגניבה. סנקר, שנושא בימים אלו עונש של שני מאסרי עולם בגין רצח כפול, נמלט בנובמבר 2015 מבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, שם אושפז לאחר ששבת רעב במשך 85 יום. הוא השתחרר מהאזיקים בדרך שעדיין אינה ידועה, נטל את תיקו האישי של אחד הסוהרים, שהכיל ארנק ופריטים אישיים נוספים, כיסה את מיטתו באמצעות שמיכה כדי שייראה כאילו הוא עדיין במיטתו ונמלט דרך חלון החדר.

מיד לאחר בריחתו נכנס סנקר למונית וביקש מהנהג שיסיעו לבאר שבע. הוא טען כי אין ברשותו כסף, אך הבטיח כי קרובת משפחתו שגרה בבאר שבע תשלם עבור הנסיעה ואף התקשר אליה מהטלפון הסלולרי של הנהג. ואולם, הנהג, אשר התנהלות סנקר עוררה בו חשד שמא לא ישלם עבור הנסיעה, הוריד אותו בסמוך לתחנה המרכזית בראשון לציון. בהמשך, נכנס סנקר למונית נוספת וביקש מהנהג שיסיעו לבאר שבע, אך במהלך הנסיעה שמע ברדיו על בריחתו מבית החולים. מחשש שהנהג יזהה אותו, ביקש ממנו שיסיע אותו לקריית גת, שם טען שחבר ישלם עבורו - אך סנקר נמלט מהמונית מבלי לשלם.

עוד בנושא:
מחדל בריחת האסיר מבית החולים: מפקד כלא ניצן הודח מתפקידו
סערה בשב"ס: הקצין האחראי למחדל בריחת אסיר העולם - יקודם
המאבטח שלכד את האסיר: "הוא ניסה להתנגד, אך הצלחתי להכניע אותו"

סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
חיפושי המשטרה אחר סנקר בליל הבריחה/יותם רונן

לפי תחקיר האירוע, שעורר הדים בשב"ס, וכפי שעולה מצילומי מצלמות האבטחה, סנקר הסתובב חופשי יותר מ-30 דקות לפני שהשומרים שהיו אחראים עליו הבחינו בהיעדרותו. במהלך בדיקת הוועדה בראשות סגן נציבת שב"ס, גונדר אלי גביזון, התברר כי שני הסוהרים שהיו אמונים על השמירה בחדר בית החולים לא היו בקשר עין עם האסיר, וכך התאפשרה בריחתו. סוהר שלישי, היה במנוחה ברשות. בזמן זה הצליח סנקר להגיע לתחנת מוניות, לעלות על מונית ולהימלט משטח בית החולים עד לאזור התחנה המרכזית בבאר שבע. הוא נעצר רק כעבור שעתיים ולאחר שאלף שוטרים ואנשי שב"ס חיפשו אחריו.

בעקבות האירוע, הודח מפקד כלא ניצן, גונדר-משנה חיים מורד, מתפקידו. כמו כן, מורד קיבל הערה מנהלית ולא יוכל לשמש מפקד בשלוש השנים הקרובות. שני הסוהרים ששמרו על סנקר הודחו, והסוהר השלישי הועמד לדין משמעתי. מפקד מחוז המרכז גונדר טאפש מקבל יקבל הערה פיקודית, לאחר שבשבוע שעבר קודם למפקד מחוז הצפון – החלטה שעוררה סערה בשב"ס. סגנו וקצין המודיעין של המחוז יקבלו גם הם הערות פיקודיות.

בנוסף, קצין המבצעים של מחוז המרכז יודח מתפקידו ויקבל הערה מנהלית ועיכוב בדרגה. קצין המבצעים של ימ"ר ניצן יועמד לדין משמעתי ויעוכב בדרגה, וראש מחלקת אבטחה נציבות ומש"ק אגף המודיעין המחוזי יקבל הערה מנהלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מצוד אחר האסיר הפלילי שנמלט ירון סנקר בראשון לציון 16 נובמבר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
אירוע שעורר הדים בשב"ס. החיפושים אחר סנקר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully