וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים חזרו להרטיב בלילה": התנים השתלטו על שכונה בירושלים

16.3.2016 / 10:50

תושבים טוענים כי העבודות בוואדי הסמוך לשכונת קריית מנחם גרמו לפגיעה באזור המחיה של בעלי החיים, וכעת הם מתקרבים לבתים ומייללים במשך לילות שלמים. "זאת חיה מטורפת, לא כלב חמדמד". עיריית ירושלים: "נבדוק את הטענות"

תן בטבע. GettyImages
"פגענו לתנים באזורי המחייה - ואנחנו אוכלים אותה". תן בטבע/GettyImages

תושבים בשכונת קריית מנחם שבדרום-מערב ירושלים מספרים כי זה כחודשיים, מאז שהחלו העבודות להארכת תוואי הרכבת הקלה לבית החולים הדסה עין כרם, אוכלוסיית התנים באזור התקרבה לבתיהם וטורדת את מנוחתם. לדבריהם, אזור המחייה של התנים נמצא בוואדי עין כרם הסמוך נפגע בעבודות הממושכות, ובשל כך הם נעים קרוב יותר לבתים ומפריעים למשפחות.

יעל ברנט, המתגוררת עם משפחתה ברחוב איסלנד בשכונה, סיפרה כי היללות נשמעות לרוב שעה לאחר תום העבודות מדי יום. "זה לא היה לפני שהתחילו את העבודות", טענה. רותם בן עמי מרחוב הנורית ציינה כי אומנם נוכחות התנים באזור הייתה קיימת גם קודם לכן, אך התגברה לאחרונה: "ייתכן ובעקבות הבנייה במקומות שונים באזור הם מתרכזים כרגע בכמויות גדולות יותר בוואדי, ובכל מקרה התופעה החמירה והיללות נוראיות". גם ברנט התייחסה לנסיבות שהביאו את בעלי החיים, על פי התושבים, לנדוד לאזור. "פגעו לתנים בכל אזורי המחייה הטבעיים שלהם ואנחנו אוכלים אותה. הם מסתובבים ליד הפחים, מטיילים בשכונה כמו כלבים".

ברנט הוסיפה כי התופעה משפיעה גם על הילדים בשכונה. "עכשיו הם קמים בבהלה ושבו להרטיב בלילה, ילדים גדולים בני חמש ושש", סיפרה והוסיפה: "אני לא יודעת למי לפנות ואיך זה יעזור. מה הם יכולים לעשות? להחזיר את השטחים שהם כבר הרסו? זה הולך ומחמיר מיום ליום וזה ממש מבהיל. זו חיה מטורפת, לא איזה כלב חמדמד".

עוד בוואלה! NEWS:
מטבע נדיר נמצא בצפון, והחוקרים מופתעים: "לא ידענו שיש באתר עוד מטבעות"
קיאקים בפורים? מזג האוויר השחון בצפון הביא להקדמת עונת התיירות
השר כץ מתחייב: שדה התעופה החדש באילת ייפתח עד פסח הבא

גן בקריית מנחם, ספטמבר 2015. נילי בן גיגי, מערכת וואלה! NEWS
"ילדים בני חמש ושש מרטיבים במיטה". גן בקריית מנחם/מערכת וואלה! NEWS, נילי בן גיגי

לעומת זאת, אמר עמיר בלבן, מנהל תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע בירושלים, כי נוכחות התנים בשני צדי שכונת קריית מנחם היא "תופעה ידועה ומוכרת" וכי העלייה הכללית במספר התנים חלה בכלל ערי ישראל. הוא העלה את האפשרות שהסיבה ליללות היא כניסתם של התנים לפעילות מוגברת לקראת סוף החורף, עם תום עונת ההזדווגות. "תנים בסביבה העירונית מתרבים בשנים האחרונים כפועל יוצא מהפיתוח העירוני. בכל מקום שיש פיתוח, התנים משגשגים, וזה נכון לכל ערי ישראל. בירושלים יש עלייה במספר התנים בשנים האחרונות וכך גם בערים נוספות, כמו חיפה ותל אביב". בלבן הבהיר כי אינו מכיר קשר ישיר לעבודות ברכבת הקלה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "טרם תחילת העבודות, קיים צוות תכנית אב לתחבורה קשר רציף עם נציגי רשות הטבע והגנים על מנת לוודא פגיעה מינימלית ככל הניתן בחיות הבר והצמחים באזור. במסגרת זו בוצעו, על פי המלצת רשות הטבע והגנים, איסוף של צבים ושינוע מחדש של פקעות. יצוין כי לא התקבלה בעירייה פנייה מוקדמת מטעם תושבי האזור. ואולם עם קבלת פנייה זו, יצר מנהל העבודה במקום קשר עם נציג הרשות, האחראים על טיפול בחיות בר מוגנות, במטרה לבדוק את תלונות התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully