וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדליפה בדימונה: "תקלה גרמה לקרונות להתנתק מהרכבת, הנהג לא הבחין"

צוות החקירה שמינה מנכ"ל רכבת ישראל לתאונה שהובילה לעוצר בדימונה קבע כי הרכבת המשיכה בנסיעה לאחר התנתקות הקרונות, שבהם התנגשה רכבת הברום. השר גבאי: "לבי עם תושבי דימונה, זו רשלנות"

צילום: שי מכלוף עריכה: ניר חן

התנגשות הרכבת שהובילה ברום בשלושה קרונות שהתנתקו מרכבת סמוך לדימונה והובילה לדליפת ברום - נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית שהובילה להיפרדות הקרונות. כך מסר הערב (שלישי) צוות הבדיקה שמינה מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר. בתאונה נפגעו באורח קל שבעה בני אדם.

ממצאי התחקיר מעלים כי כאשר הקרונות נפרדו מהרכבת, המשיך הנהג בנסיעתו ולא שם לב לכך. שלושת הקרונות נותרו במקום, הרכבת המשיכה לתחנה, ואז הגיעה רכבת הברום ופגעה בקרונות. לגבי אמצעי הבטיחות של מכל הברום נמסר כי לא הייתה בהם תקלה. נסיבות הגורם האנושי ממשיכות להיחקר.

ממסקנות ראשוניות שגיבש צוות הבדיקה עולה כי תקלה הביאה להתנתקות הקרונות מרכבת משא נוסעת, שבהם התנגשה הרכבת שהובילה ברום. "בקרונות היה מטען של מחצבים", ציינו בצוות הבדיקה. "מערכת ההגנה והבטיחות, שתפקידה למנוע את התפרקותו של הקרון, פעלה כנדרש. התחקיר לבדיקת ההיבטים האנושיים עדיין בעיצומו. הצוות ממשיך בחקירתו היסודית והמעמיקה".

עוד בוואלה! NEWS:
שעות ארוכות בהמתנה, בתנאים ירודים ובלי הסברים: כך נראים חדרי המיון
"לא מרגיש בנוח לגשת למשפחות": נהג האוטובוס מכביש 1 מדבר לראשונה
דעה: חומרים מסוכנים משביתים את דימונה – ולאף אחד לא אכפת

תאונת רכבות בכניסה לדימונה. 14 במרץ 2016. דוברות כב?ה מרחב נגב, מערכת וואלה! NEWS
"לא צריך לחקור ולבדוק כדי לדעת שזו רשלנות". זירת התאונה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב?ה מרחב נגב

השר להגנת הסביבה אבי גבאי אמר כי האירוע נגרם כתוצאה מרשלנות. "לא צריך לחקור ולבדוק כדי לדעת שאם נשארו קרונות על המסילה זו רשלנות", טען השר, במהלך הדברים שנשא בפתח תערוכה בכנסת. "אסור שבמדינת ישראל קרונות יישארו על המסילה, מבלי שרכבת שמגיעה יודעת על כך, בפרט כשמדובר ברכבות שמובילות חומרים כל כך מסוכנים. אנחנו נטפל בעניין הזה ונמצה את הדין עם מי שאחראי לכך, ובעיקר נפעל לוודא שדבר כזה לא יחזור", הבטיח.

השר ציין כי שוחח כמה פעמים בעקבות התקרית עם ראש עיריית דימונה, "שטיפל בדברים כמו שצריך", והוסיף: "לבי עם תושבי דימונה, שעברו לילה לא פשוט. לא נעים לגור בסמוך למקום שבו עוברות רכבות עם חומרים מסוכנים". הוא הדגיש: "אנחנו, כאנשי סביבה, מאוד בעד רכבות ורכבות משא שמצמצמות את זיהום האוויר, מפחיתות את תאונות הדרכים ונחשבות בטוחות יותר בכל מה שקשור להובלת חומרים מסוכנים". עם זאת, לדבריו, "מדובר על רכבות עם חומרים מסוכנים שנוסעות ליד ציבור. הציבור צריך להיות בטוח והסביבה צריכה להיות בטוחה".

הערב החלה ההיערכות לפינוי מכל הברום שנותר בצד המסילה ולאחר מכן יוחלט על המשך הטיפול בקרקע שאליה נזל החומר המסוכן. מהמכל נזלו 6.5 טון של ברום ומרביתו נספג בכמויות גדולות של סיד שנטרלו את החומר. ההערכות הן שהחנויות הסמוכות למקום האירוע ישובו לפעילות מחר בבוקר. בכל אופן לא נשקפת סכנה לציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תאונת רכבות בכניסה לדימונה. 14 במרץ 2016. דוברות כב"ה
שניים מהנפגעים עדיין מאושפזים בסורוקה. אזור דליפת החומרים המסוכנים, אמש/דוברות כב"ה

אמש אמר גיא סאמט, אחראי מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, כי לו מכל החומר המסוכן היה מתבקע, האירוע היה פוגע בעיר כולה, והוסיף: "המצב לא היה רחוק מכך". מבקר המדינה יוסף שפירא התייחס אף הוא לתאונה ואמר כי כבר חובר במשרדו דוח בנושא תפקוד רכבת ישראל, שעוסק בין היתר בהובלת חומרים מסוכנים, ויפורסם בחודש מאי. "אם הדוח הזה היה מפורסם כבר, יכול להיות שאפשר היה למנוע גם את התאונה הזאת. לכן צריך לתקן את החוק, כדי שהדוח יפורסם ביום שהוא מוגש ולא שלושה חודשים לאחר מכן", אמר המבקר.

שבעה מהנפגעים באירוע סבלו מצריבות בעיניים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, וחמישה מהם שוחררו לביתם. אחד הפצועים הוא נהג הרכבת, שנלכד במקום וחולץ על ידי מכבי האש.

בתוך כך, הודיע סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד), על קיום דיון דחוף מחר על האירוע בכנסת. "זה נגמר במזל", מסר. "200 מטרים מזירת התאונה יש בית אבות ומאות יחידות דיור. תרגלנו את התרחיש הזה בתקופת כהונתי כראש עיר, אבל האירוע מלמד אותנו שאסור לשנע חומרים מסוכנים בסמיכות אליה".

(עדכון ראשון: 19:20)

הערכת מצב עקב תאונת הרכבות בדימונה. דוברות כב"ה
בכנסת יתקיים דיון דחוף בנושא. הערכת מצב בדימונה עקב תאונת הרכבות, אמש/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully