וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מרגיש בנוח לגשת למשפחות": נהג האוטובוס מכביש 1 מדבר לראשונה

14.3.2016 / 19:35

חיים ביטון, הנהג שהיה מעורב בתאונה בכביש 1 שבה נהרגו 6 בני אדם, התייחס לאירוע בשיחה עם וואלה! NEWS: "מעדיף לברר עם עצמי את כל העניין הזה". בינתיים, הוא ממתין להחלטת המשטרה בעניינו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(חיים ביטון משוחרר למעצר בית, לפני חודש)

חיים ביטון, נהג האוטובוס המעורב בתאונה הקטלנית בכביש 1, החשוד בגרימת מוות ברשלנות התייחס היום (שני) לראשונה בשיחה עם וואלה! NEWS לאירוע הקשה. בתאונה, שהתרחשה בחודש שעבר, נהרגו שישה נוסעים ונפצעו עוד 12 נוסעים נוספים, בהם אחת באורח קשה. ביטון סיים בשבוע שעבר את ימי מעצר הבית שהטיל עליו בית המשפט לתעבורה בירושלים והחלטת המשטרה בעניינו. בעבר היה ביטון מעורב בתאונה דומה, באותו קו אוטובוס ובאזור סמוך, שבה נפצעו 18 בני אדם באורח קל.

"אני מעדיף לברר עם עצמי את כל העניין הזה", אמר ביטון, תושב ירושלים. כשנדרש לשאלה אם יש לו משהו לומר למשפחות השיב: "אם אני ארצה, אפנה למשפחות. אני פשוט לא מרגיש בנוח להכריח את עצמי (לדבר). עם מי שאני ארגיש שיש צורך לשתף איתו, ליצור איתו קשר – אצור איתו קשר. מתנצל שאני לא יכול לעשות את זה דרככם".

במהלך חקירתו הודה ביטון כי הוציא את הטכוגרף (מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג, מ"ש), כשהבין כי הוא מעורב בתאונה – פעולה שלטענת המשטרה מהווה שיבוש הליכי חקירה. עם זאת, ביטון טען בחקירתו כי הוא "הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה ובכך האוטובוס פגע בפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה".

לקריאה נוספת בנושא
התאונה בכביש 1: מנהל כוח האדם באגד חשוד שמנע את פיטורי הנהג
נהג האוטובוס מהתאונה הקטלנית בכביש 1 שוחרר למעצר בית

התאונה בכביש 1: נהג האוטובוס החשוד בגרימת מוות ברשלנות שוחרר למעצר בית. גדעון צנטנר
"אם אני ארצה, אפנה למשפחות". חיים ביטון, בדיון בעניינו בחודש שעבר/גדעון צנטנר

בתחילת החודש נחקרו בכירים באגד בחשד לגרימת מוות ברשלנות בתאונה הקטלנית. מנהל כוח האדם של אגד, מנהל אזור ירושלים של החברה וקצין הבטיחות בירושלים נחקרו תחת אזהרה. גם קצין הבטיחות הארצי באגד נחקר אך לא תחת אזהרה.

המשטרה חושדת כי הבכירים ידעו על עברו הבעייתי של נהג האוטובוס ועל הרשעותיו ותלונות על אודותיו, אך בכל זאת אפשרו לו לנהוג. על פי חומר החקירה שנאסף באגף התנועה, הבכירים ידעו לא רק על ההרשעות של הנהג אלא גם על תלונות של נוסעים ואזרחים נגדו. למרות זאת, לא נהגו בצעדים מתאימים כדי למנוע את המשך התנהגותו הפרועה בכביש.

מנהל כוח האדם, כך חושדים במשטרה, מנע את פיטוריו של הנהג, למרות המלצה לפטרו בעקבות ריבוי התלונות. לדברי גורם במשטרה, כל אחד מהבכירים החשודים יכול היה למנוע את התאונה אם היו נוהגים בנהג על פי הסבירות המצופה.

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
"לא מרגיש בנוח לדבר". זירת התאונה הקטלנית בכביש 1/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully