וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: נחשף מתקן ריגול ישראל סמוך לגבול עם ישראל

שמעון סימן-טוב

15.3.2016 / 15:09

על פי כלי התקשורת הלבנוניים, המתקן המוסווה אותר על ידי כוחות של צבא לבנון ושל יוניפי"ל מול מושב מרגליות שבצד הישראלי. המתקן כולל מצלמה ומנגנון שידור לאחור. בחודשים האחרונים אותרו כמה מתקנים דומים שיוחסו גם הם לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותר באזור מרג' עיון שבדרום לבנון. המתקן שנחשף בחודש דצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתקן ריגול מוסווה נחשף סמוך לכפר מרכבא שבדרום לבנון, סמוך לגבול הישראלי ומול מושב מרגליות – כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית. על פי הדיווחים בכלי התקשורת, כוחות של צבא לבנון ושל יוניפי"ל איתרו את המתקן, שהונח לכאורה על ידי ישראל. מבדיקה ראשונית עולה כי הוא כולל מצלמה ומנגנון שידור לאחור.

בחודש ינואר, צבא לבנון דיווח כי איתר, יחד עם כוחות יוניפי"ל, "מכשיר בלתי מזוהה" שהונח בסמוך לגדר הגבול עם ישראל, מול הכפר אל-עדיסה שבלבנון ומשגב עם שבגליל העליון. המכשיר נלקח לבדיקה ובהמשך דיווחו כלי תקשורת במדינה כי מדובר בחפץ דמוי אבן ובו מצלמת ריגול. כמו כן, נטען כי המכשיר הוצב ככל הנראה באזור החיץ ולא בשטח ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי מדינות המפרץ: הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה ארגון טרור
לבנון: אל-חרירי שב לביירות "כדי להישאר" - ותקף את חיזבאללה
נסראללה משיב אש לסעודים: "חיזבאללה במצב הכי טוב שלו זה שנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדצמבר האחרון דווח כי מכשיר האזנה ישראלי פוצץ בסמוך לכפר בורג' אל-מולוכ שבאזור מרג' עיון בדרום לבנון. על פי הדיווח בכלי התקשורת הלבנוניים, הפיצוץ אירע בשעה שעבר בסמוך למקום בולדוזר, ושני פועלים שהיו בו נפצעו. מדובר צה"ל נמסר אז בתגובה: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים".

לפני כשנה, פעיל חיזבאללה נהרג בפיצוץ מכשיר מעקב שהתקינה, על פי הדיווחים הלבנונים, ישראל ברשת התקשורת של הארגון בדרום לבנון. על פי הדיווח, מטוס של חיל האוויר פוצץ את המכשיר בזמן שחוסיין עלי חיידר, פעיל הארגון בן 25 המתמחה בחבלה, ניסה לפרק ארבעה מכשירי ריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully